Technologická spoločnosť ZF predstavila na svojej každoročnej predvádzacej akcii Global Technology Day svoj vlastný systém tepelného riadenia pre elektromobily. Ponúka nielen kompaktnejšiu konštrukciu pohonu, ale dokáže tiež zvýšiť dojazd vozidiel v zime a to až o tretinu.
V kombinácii s optimalizovaným elektrickým hnacím ústrojenstvom, ktoré pozostáva z výkonnej elektroniky, motora a redukčnej prevodovky na báze 800 voltového karbidu kremíka, nastavuje podľa ZF systém nové štandardy tiež v oblasti kompaktnosti a hmotnosti. K vyššej účinnosti významne prispieva aj novo vyvinutý softvér hnacieho ústrojenstva.
Rýchlejší prechod na elektromobilitu
ZF chce urýchliť prechod na elektromobilitu a sieťové technológie podvozkov. Nové hnacie ústrojenstvo neobsahuje ťažké prvky vzácnych zemín a vďaka modulárnej konštrukcii ho môžu výrobcovia automobilov využívať flexibilne. Po predstavení konceptu v novembri minulého roka teraz novú generáciu elektrického pohonu s tepelným riadením demonštrovala spoločnosť vo vozidle, ktoré ukázala novinárom z celého sveta.
Vo vozidle boli komponenty elektrického hnacieho ústrojenstva optimalizované a spojené do uceleného systému. Pohonná jednotka má o 30 % nižšiu celkovú hmotnosť a spolu s tepelným riadením tak umožňuje dosiahnuť hustotu krútiaceho momentu 70 Nm na kilogram hmotnosti pohonu. To je výborná hodnota pre osobné automobily, ktoré sú v súčasnej dobe na trhu k dispozícii.
Zmeny v organizačnej štruktúre
S rastúcou rýchlosťou a dynamikou zmien v automobilovom priemysle sa začala meniť aj organizačná štruktúra v ZF. Cieľom je zvýšiť rýchlosť rozhodovania a vytvoriť pružnejšie procesy, aby mohla spoločnosť efektívnejšie reagovať. Zameranie na globálny trh sa podľa samotnej spoločnosti vypláca. Príkladom je plne elektrický systém riadenia Steer-by-Wire, na ktorý ZF obdržala objednávky od zákazníkov zo všetkých hlavných svetových trhov. Podvozkový softvér cubiX alebo prvú generáciu 800-voltového elektrického pohonu budú v najbližších mesiacoch vo svojich vozidlách používať aj výrobcovia automobilov z Ázie, Európy a Ameriky.
Nová divízia podvozkových riešení
Popri elektromobilite sú produkty ZF by-wire, ako sieťovo prepojené a elektronicky riadené brzdové, riadiace a tlmiace systémy, príkladom ďalšej témy budúcnosti: podvozkových technológií. ZF vďaka svojim skúsenostiam a know-how ovláda pozdĺžne, priečne a vertikálne riadenie vozidla a v sieťovo prepojených podvozkových komponentoch vidí veľký potenciál do budúcnosti. Na tomto pozadí začala spájať divízie pre technológie podvozkov osobných automobilov a technológie aktívnej bezpečnosti. Vzniká nová komplexnú divíziu Chassis Solutions.
Nová jednotka združuje všetky odborné znalosti spoločnosti v oblasti podvozkov, riadenia a bŕzd. Táto jednotka kombinuje ročný obrat presahujúci 14 miliárd eur, jej spustenie je naplánované na január 2024. V budúcnosti budú z vývoja a know-how tejto novej divízie ťažiť všetky segmenty mobility – sektor úžitkových vozidiel aj priemyselné aplikácie.