8.8 C
Bratislava
streda, 12 marca, 2025

Renault pokračoval v silných výsledkoch na Slovensku aj vo svete

Značka Renault zaznamenala minulý rok napriek výzvam silné obchodné výsledky. Na Slovensku si udržala prvenstvo v segmente úžitkových vozidiel.

Skupina Renault, do ktorej patrí popri rovnomennej značke aj značka Dacia, predala globálne 2,25 mil. vozidiel, čo je medziročne o 1,3 % viac. Podľa slov generálneho riaditeľa Renault Slovensko Richarda Evansona je dobrou správou najmä to, že je v dobrej forme oproti priemeru trhu. Zaujímavosťou je, že Renault je jednou z dvoch európskych automobilliek, ktoré kvôli výzvam trhu nemuselli korigovať svoje obchodné ciele. Druhou je Ferrari.

Renault R4 novinka
Foto: Renault

Značka Renault predala v roku 2024 v Európe 1,6 milióna vozidiel a rástla dvakrát rýchlejšie ako konkurencia. Zvýšil sa tiež podiel nízkoemisných vozidiel (+4,3 % oproti roku 2023), ktorý dosiahol 34,7 %.

Renault je najpredávanejšou francúzskou značkou

Značka Renault je najpredávanejšou francúzskou značkou na svete. Jej globálny predaj dosiahol 1 577 351 vozidiel, čo je o 1,8 % a 28 000 kusov viac ako rok predtým. Vzhľadom na turbulencie trhu ide o dobré výsledky.

V osobných autách je Clio dvojkou na európskom trhu (za Daciou Sandero), medziročný rast predaja osobných áut na starom kontinente dosiahol 3,3 %, trhový podiel 6,7 %. Po Toyote je Renault dvojkou v hybridoch na európskom trhu, medziročne narástol tento typ pohonu z pohľadu značky o 9 %. V segmente úžitkových vozidiel rástla značka o 2,8 %, keď predala 403 000 LCV vozidiel.

Podľa Evansona stojí za úspešným ťažením značky vo svete aj na Slovensku mix kvalitého porduktu, technológií a kvalitnej predajnej siete. Renaultu sa okrem iného podarilo zvýšiť zostatkové hodnoty svojich produktov, získať si priazeň súkromnej klientely a zaujať technologickými inováciami, ako sú Open R Link s integrovaným Google, Solaraby, 4Control či vyššie stupne výbavi Esprit Alpine a Iconic.

Úspechy značky podčiarkujú v posledných rokoch aj ocenenia. Po Scénicu, ktorý bol autom roka 2024, sa autom roka 2025 stal Renault 5. Takéto double sa Renaultu podarilo iba ako druhej značke v histórii ankety. Ocenenie Medzinárodná dodávka roka zase získala nová generácia modelu Master.

Predaje Renaultu na Slovensku

Globálne je už tradične najsilnejším trhom pre Renault domáce Francúzsko (391 881 predaných vozidiel), nasledované s veľkým odstupom Brazíliou (139 214), Tureckom (133 596), Talianskom (105 942) a Španielskom (94 431). V prvej desiatke je až šestica európskych krajín. Z nášho regiónu je na tom najlepšie Poľsko, ktoré je s 34 748 predanými vozidlami 12. najväčším trhom značky.

Na Slovensku sa minullý rok predalo 93 409 vozidiel, z čoho 2 597 bolo značky Renault. To predstavuje trhový podiel 2,78 %. Medziročne si Renault polepšil o dve priečky, z 9. sa posunul na 7. V úžitkových vozidlách, ktorých trh dosiahol objem 9 061, bol Renault druhý rok po sebe lídrom.

Nový Renault Master furgon
Foto: Renault

Predal 1 417 vozidiel a dosiahol 15,6 % trhový podiel. Paradoxne to značka dosiahla aj napriek tomu, že medziročne zaznamenala takmer 14 %-ný prepad, ktorý spôsobilo oneskorenie nábehu výroby nového Mastera. Jednotkou bol aj na trhu prestavieb, ktorým Renault venuje osobitnú pozornosť. Úspeśne beží aj spolupráca so spoločnosťou Voltia, ktorá pomáha elektrifikovať veľké flotily. Na Slovensku spolupracujú na implementácii elektrických dodávok do flotily DPD.

Renaullt predstavil takisto očakávané novinky, ktoré prinesie na slovenský trh v roku 2025. Objednávky na auto roka Renault 5 už bežia, spustí sa predaj novinky R4 a na novinky sa môžu zákazníci tešiť aj pri modeloch Megane a Scenic. Milovníkov unikátnych áut poteší správa, že automobilka pracuje na llimitovanej edícii Renault 5 Turbo 3E. Tieto vozidlá budú plne elektrické, s výkonom cez 500 k na zadnej náprave, ktorú budú poháňať dva elektromotory. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 3,5 s.

Aktuálne
Prečítajte si aj