2 C
Bratislava
utorok, 12 novembra, 2024
46 300 1 430 18 600

TEST Volkswagen Amarok | Druhá generácia posunula latku

Už prvá generácia Volkswagenu Amarok sa tešila pozitívnym reakciám jej majiteľov. Druhá posunula level ešte vyššie.

Viaceré technické aj technologické vylepšenia robia z aktuálnej generácie Amaroka špičkový pickup. S rázvorom dlhším o 17 cm sa zvýšila aj celková dĺžka (+10 cm). Na ložnú plochu sa zmestí europaleta a nadšencov offroadu bude zaujímať aj brodivosť do hĺbky 80 cm.

Volkswagen Amarok 1
Foto: Cargo magazín

Aby sme mali čísla kompletné dodám, že celková dĺžka druhej generácie je 5 362 mm, výškovo sa s 1 884 mm stále zmestíte do podzomnej garáže a spomináný rázvor má 3 270 mm. Max. ťažná kapacita je 6 500 kg.

Prémiový pickup

Amarok si zachoval sebe vlastný, drsný vzhľad. Najmä vyššie výbavy vyzerajú tak luxusne, až zaniká jeho pôvodné určenie, ktoré spočíva v tvrdej práci pre majiteľa. Veľké 18-palcové kolesá podčiarkujú robustnosť, o ktorej hovorím a pri vyšších výbavách sa môžete tešiť aj na veci ako IQ.Light Matrix svetlomety vpredu ako štandard (vo výbavách Style, PanAmericana a Aventura) či LED svetlá vzadu (vo výbavách PanAmericana a Aventura).

Volkswagen Amarok 2
Foto: Cargo magazín

V interiéri je síce spolupráca s Fordom jasne viditeľná, no Nemci si dali záležať na tom, aby ste sa stále cítili ak v Amaroku. Vodič má pred sebou 12,3-palcový digitálny štít prístrojovej dosky s charakteristickou grafikou VW.

Volkswagen Amarok 3
Foto: Cargo magazín

Centrálne umiestnený 12-palcový displej multimediálneho systému si ma získal jednoduchým, intuitívnym ovládaním aj veľmi rýchlou odozvou na zadané príkazy. Ako celok to celé nielen pôsobí, ale hlavne funguje veľmi dobre.

Volkswagen Amarok 4
Foto: Cargo magazín

Pracovné SUV

Keď som pri zovňajšku hovoril o nádychu luxusu, podobný dojem na mňa urobil aj interiér. Kvalitné materiály, koža, výborná ergonómia, z toho všetkého máte pocit, že sedíte v SUV a nie v pracovnom aute. Tu ale máte podstatne viac odkladacích priestorov, ako v osobnom SUV. Navyše, ako vodič oceníte vyšší posed.

Volkswagen Amarok 5
Foto: Cargo magazín

Sedenie vzadu je primerane komfotné, neposkytne vám cestovateľský zážitok, ale slpní svoj účel. Potešilo by viac priestoru hore v oblasti hlavy. Praktickým riešením je, že zadné sedadlá môžete sklopiť a prepraviť tak náklad bez toho, aby ste mali obavu z poškodenia interiéru.

Pod kapotou iba diesel

Amarok ponúka iba dieselové agregáty. Základom je dvojlitrové TDI s výkomi od 125 do 151 kW (od 170 do 205 k), vrcholom ponuky je 3,0-litrový vidlicový šesťvalec s výkonom 177 kW (241 k), ktorý je spriahnutý s 10-stupňovým automatom. Automatická prevodovka sa vyznačuje veľmi plynulým, hladkým radením. V6-ka má max. krútiaci moment 600 Nm, čo je už úctyhodné pre akýkoľvek typ práce alebo terénu. Vyše 2 400 kg vážiaci pickup dostane z nuly na 100 km/h za za 8,8 sekundy.

Volkswagen Amarok 6
Foto: Cargo magazín

Napriek poriadnej sile má najsilnejší motor z ponuky kultivovaný chod, ktorý dotvára výborne odhlučený interiér. Nový Amarok zvýšil svoje offroadové schopnosti vďaka novým možnostiam jazdného režimu.

K bežnému pohonu všetkých kolies 4A, ktorý bežne používate na každodenné jazdenie, je tu aj pohon výlučne zadných kolies (2H), ktorý má pomôcť nižšej spotrebe paliva. Pre rovnomerné rozdelenie krútiaceho momentu je tu režim 4H a k zvládnutiu extrémnych prekážok dopomáha 4l. Amarok má takisto uzávierku zadného diferenciálu.

Volkswagen Amarok 7
Foto: Cargo magazín

Užitočné zaťaženie nami testovanej verzie je 789, v závislosti od verzie vie ešte stúpnuť na max. 971 kg. Pre tento typ auta, ktoré často jeho majitelia používajú aj nezaťažené, je dôležité dodať, že jazda s prázdnym autom je veľmi komfortná. Kombinovaná spotreba na bežných cestách (mesto, diaľnica, okresky) sa s ľahšou nohou na pedáli pohybuje okolo 9 l/100 km, ak budete silu trojlitra využívať naplno, dostanete sa niekde na 10 l/100 km.

Volkswagen Amarok 8
Foto: Cargo magazín

Veľké cenové rozpätie

Volkswagen úžitkové vozidlá odštartovala v septembri predjnú akciu, počas ktorej si Amarok v rovnomennej výbave môžete v limitovanej edíci 4work kúpiť už za 30 990 eur bez DPH (motor 2.0 TDI s výkonom 125 kW / 170 k a 6-st. manuálom, s pohonom všetkých kolies 4MOTION). V cene máte navyše 4 roky záruky.

Volkswagen Amarok 9
Foto: Cargo magazín

S pribúdajúcou výbavou rastie aj cena. Výbavou prešpikovaná verzia Aventura má cenovku 58 824 eur bez DPH (3.0 TDI V6, 177 kW / 240 k, 10-st. automat, pohon 4MOTION). Možno si poviete, že za pickup je to veľa, no v tejto špecifikácii sa bavíme o aute, ktoré svojim poholdím a výbavou môžete porovnávať s osobnými SUV-čkami. Amarok ale popri tom dokáže poctivo odpracovať akúkoľvek úlohu, od ťahania prívesu až po dovoz materiálu na stavbu.

Aktuálne
Prečítajte si aj