Legendárne IVECO TurboStar je pre mnohých skôr narodených legendou. Zrejme aj pre Taliana, ktorý doňho namontoval motor z tanku a výkon vyšperkoval na 1 500 koní.
Sociálne siete zaplavila informácia o TurboStar-e, ktorý ťažko prirovnať k čomukoľvek, čo sa sériovo vyrába. O tomto „skvoste“ sa svet dozvedel náhodou, keď policajti v meste Frosinone spozorovali IVECO TurboStar idúce na kamión nezvčajne vysokou rýchlosťou a vypúšťajúce hustý čierny dym. Rozhodli sa ho zastaviť a vykonať kontrolu, pri ktorej sa napokon nestíhali čudovať.
Nesedel počet vlacov
Už prvotná kontrola odhalila množstvo technických úprav, pričom asi najväčšou bol vidlicový 12-valcový motor. To je totiž o štyri hlavy viac, ako kedy mal motor montovaný do modelov TurboStar. Tie mali podľa roku výroby vidlicový osemvalec s výkonom od 380 do 420 k. Polícia sa preto rozhodla vozidlo odtiahnuť priamo do servisu značky IVECO, kde sa malo podrobiť ďalšej kontrole.
Pri detailnejšom skúmani sa potvrdilo, že o 12-valcový motor, ktorý mal navyše až 4 turbodúchadlá. Na to, aby sa takýto motor vôbec pod kabínu zmestil, boli vykonané aj ďalšie zmeny na ráme vozidla a pôvodný tu nebol ani brzdový systém.
Na testovacej stolici dosiahol motor výkon 1 500 k a zrýchlil na približne 130 km/h. To však nebolo jeho maximum. Testovanie vyššej rýchlosti sa nekonalo kvôli bezpečnosti. Pri pohľade na získané dáta ale prepočty ukázali, že tento ťahač by bez problémov utiahol plne naloženú súpravu rýchlosťou okolo 150 km/h.
Pokuta a zadržaný vodičák
Keď sa táto informácia dostala na sociálne siete, majiteľ vozidla zožal u nadšencov veľký obdiv, menej nadšení už boli ppolicajti. Tí vodičovi zadržali vodičský preukaz na tri mesiace a dali mu pokutu 4 300 eur, spolu s 23 strhnutými bodmi. Zadržané boli aj evidenčné čísla vozidla, ktoré budú vrátené vtedy, keď vozidlo prejde technickou kontrolou a potvrdí sa jeho technická spôsobilosť podľa platných predpisov.
To sa ale zrejme nikdy nestane, nakoľko motor, ktorý je v tomto ťahači, nikdy nebol určený na takéto použitie. Ide o agregát Fiat-Iveco V12 MTCA s objemom 25,8 litra, s maximálnym výkonom 1 270 k, ktorý IVECO predávalo do loomotív, lodí a tankov. V súčasnosti vyrábané motory V12 od IVECO majú objem 30 litrov a ich výkon dosahuje 1 500 k.