Nové dodávky Opel sú tu. Opel nedávno predstavil nové generácie svojich úžitkových modelov Combo, Vivaro a Movano. Každý z nich dostal nový dizajn exteriéru aj prepracovaný kokpit, elektrické verie budú ponúkať jeden z najlepších dojazdov vo svojej triede. Nové Movano bude navyše čoskoro dostupné aj ako vozidlo s vodíkovými palivovými článkami.
Nové modely ľahkých úžitkových vozidiel (LCV) budú rozpoznateňé už vďaka novej prednej maske v štýle Opel Vizor, známej z najnovších osobných automobilov Opel. Vizor integruje emblém značky s charakteristickými systémami predného osvetlenia, čím vytvára jedinú vizuálnu jednotku, ktorá sa rozprestiera po celej ploche vozidla.
Dodávky Opel a nové prostredie vodiča
Okrem vonkajšieho dizajnu sa zmeny nevyhli ani interiéru. Medzi hlavné prvky vynovených kokpitov vo všetkých troch úžitkových modeloch patria nové bezdrôtové systémy infotainmentu kompatibilné s Apple CarPlay a Android Auto s farebnými dotykovými obrazovkami až do veľkosti 10 palcov.
Batériové elektrické verzie nových modelov Opel Combo, Opel Vivaro a Opel Movano budú aj naďalej ponúkať využiteľnosť podobnú variantom jednotlivých spaľovacích verzii. Vďaka najmodernejším batériovým technológiám a vylepšeniam, ako je napríklad zvýšená účinnosť hnacieho ústrojenstva, budú všetky tri ponúkať elektrický dojazd bez lokálnych emisií.
Nový Opel Combo
Nové Combo nie je len prvým úžitkovým vozidlom Opel, ktoré je vybavené adaptívnym neoslňujúcim svetlom Intelli-Lux LED Matrix Light, je aj prvým vo svojej triede s touto technológiou. Matricové svetlomety s celkovo 14 LED prvkami sa automaticky prepínajú na diaľkové svetlá a plynule upravujú dĺžku a rozloženie svetelného kužeľa. Keď sú vpredu detegované svetlá z oprotiidúceho auta, jednotlivé LED diódy sa vypnú, aby sa Combo odpojilo od diaľkových svetiel a zabránilo oslňovaniu ostatných vodičov. LED sa opäť automaticky rozsvietia, akonáhle systém nezaznamená žiadne svetlá z iných vozidiel.
Plne elektrická nová kompaktná dodávka s možnosťou voľby jazdných režimov Eco, Normal a Power dokáže prejsť až 330 kilometrov na jedno nabitie svojej novej 50 kWh batérie (kombinovaný cyklus WLTP), čo je o 50 km viac ako jeho predchodca. Umožňuje to ďalší vývoj plne elektrického hnacieho ústrojenstva a – prvýkrát v tomto modeli – vysoko účinného tepelného čerpadla, ktoré pomáha šetriť dojazd batérie pri nízkych teplotách.
Pripravený na prácu
Nové Combo Electric, poháňané najnovšou generáciou elektromotora s výkonom 100 kW/136 k a krútiacim momentom 270 Nm, má maximálnu rýchlosť 130 km/h. So 7,4 kW palubnou nabíjačkou v štandardnej výbave (11 kW voliteľne) je možné batériu dobiť na 80 % svojej kapacity za menej ako 30 minút na verejnej nabíjacej stanici s výkonom 100 kW.
Rovnako ako jeho predchodca, aj nový elektrický kompaktný van ponúka až 4,4 m3 ložného priestoru (rovnako ako verzie so spaľovacím motorom), k čomu treba prirátať užitočné zaťaženie 780 kg a ťažnú kapacitu 750 kg. V novom Combo Electric umožňujú pádla za novým volantom vodičovi zvoliť tri úrovne rekuperácie pre systém rekuperačného brzdenia.
Nové Vivaro spája kvality osobného auta a LCV
Nový Opel Vivaro Electric je k dispozícii s 50 kWh alebo 75 kWh batériou. S inovovanou 75 kWh batériou na palube je stúpol dojazd na 350 kilometrov (WLTP) bez zastavenia nabíjania(o 20 km viac ako predtým). Na zabezpečenie mimoriadne úspornej jazdy má Vivaro Electric rekuperačný brzdový systém, ktorý možno nastaviť v troch stupňoch rekuperácie pomocou páčok radenia za volantom.
Elektromobil je možné nabiť pomocou štandardnej 11 kW palubnej nabíjačky. Na rýchlonabíjacej stanici s jednosmerným prúdom s výkonom 100 kW je na nabitie 5 až 80 percent kapacity batérie potrebná krátka zastávka približne 38 minút pre 50 kWh a 45 minút pre 75 kWh batériu.
Nové Vivaro Electric poháňa elektromotor s výkonom 100 kW/136 k. Maximálny krútiaci moment 260 Newtonmetrov je k dispozícii od prvého stlačenia plynového pedálu a van dokáže akcelerovať až na maximálnu rýchlosť 130 km/h. V závislosti od svojich preferencií si vodiči môžu vybrať medzi tromi jazdnými režimami: Normal, Eco a Power.
Batéria ako zdroj
Úplne nová je možnosť využitia trakčnej batérie ako zdroja energie pre iné elektrické zariadenia. Umožňuje to „e Power Take-off Unit“ (pôvodne so 400 V), ktorú je možné pripojiť k vozidlu. Týmto spôsobom nie sú potrebné žiadne ďalšie batérie alebo generátory. Okrem toho je Vivaro Electric s výškou približne 1,9 metra vhodný pre podzemné parkovanie a vďaka praktickej podlahovej konštrukcii batérie ponúka plnú všestrannosť z hľadiska využitia priestoru a objemu nákladového priestoru.
Pre tých, ktorí chcú jazdiť s nulovými lokálnymi emisiami a „tankovať“ ešte rýchlejšie, bude Opel v budúcnosti ponúkať vylepšený Vivaro HYDROGEN. Vozidlo s palivovými článkami má dojazd viac ako 400 km (WLTP) a môže byť za pár minút natankované vodíkom. Ponuku dopĺňajú vysoko účinné naftové motory s výkonmi od 88 kW/120 k do 130 kW/177 k.
Nové Vivaro je dostupné v dvoch dĺžkach (4,98 m a 5,33 m), ako skriňová dodávka, kabína pre posádku a plošinový podvozok pre rôzne karosérie. V závislosti od verzie ponúka nové Vivaro až 6,6 m3 objemu nákladu a 1,4 tony užitočného zaťaženia.
Nový digitálny kokpit
Nové informačno-zábavné a navigačné systémy s digitálnym 10-palcovým farebným informačným centrom pre vodiča a 10-palcovou farebnou dotykovou obrazovkou nad stredovou konzolou využívajú – po prvýkrát v ľahkých úžitkových vozidlách Opel – integrovanú platformu Snapdragon Cockpit od Qualcomm Technologies. Dostali modernejšiu grafiku, nové multimédiá a možnosti počítačového videnia. Kompatibilné smartfóny je možné nabíjať indukčne a bezdrôtovo pripojiť k multimediálnym systémom infotainmentu cez Apple CarPlay a Android Auto.
Vivaro má až 18 pokročilých asistenčných systémov pre vodiča. Nový systém Dynamic Surround Vision je obzvlášť výhodný, najmä v panelovej dodávke. Systém pozostáva z dvoch kamier, jednej umiestnenej nad zadnými dverami a druhej pod vonkajším spätným zrkadlom na strane spolujazdca.
Zábery – zozadu počas jazdy a (po aktivácii páčkou smerových svetiel) z bočného mŕtveho uhla – sa zobrazujú v novom digitálnom spätnom zrkadle s vysokým rozlíšením. V porovnaní s bežnými spätnými zrkadlami tento systém poskytuje lepší výhľad a umožňuje vodičovi bezpečnejšie manévrovanie. Okrem toho sa zväčšili odkladacie priestory okolo prístrojovej dosky a stredovej konzoly, čo uľahčuje odkladanie každodenných predmetov.