Vodíková rýchlonabíjačka Kvyreen 80 od spoločnosti H2 Energy je mobilná rýchlonabíjačka, ktorá je nezávislá od elektrickej siete a nabíjací prúd generuje na mieste pomocou vlastného vodíkového palivového článku. Môže slúžiť ako napríklad dočasné riešenie, kde úzke miesta v zásobovaní v miestnej elektrickej sieti znemožňujú používať rýchlonabíjaciu nabíjaciu stanicu.
Približne pred dvoma rokmi predstavila spoločnosť H2 Energy z Zürichu prototyp Kvyreen, mobilnú rýchlonabíjaciu stanicu pre e-mobily s pohonom na vodíkové palivové články. Medzitým bola založená rovnomenná akciová spoločnosť ako 100-percentná dcérska spoločnosť H2 Energy, čo zabezpečilo pre tento projekt spustenie sériovej výroby. Kvyreen tiež získal technické povolenia od úradov a prešiel dodatočným hodnotením bezpečnosti v TÜV Durínsko vo Švajčiarsku.
Fastcharger nezávislý od siete je len jedným z nápadov, ktorý H2 Energy vyvíja s cieľom vyvinúť ďalšie vodíkové stroje a tým podporiť škálovanie celej infraštruktúry vodíka. Kvyreen je navrhnutý aj ako platforma, ktorá má uľahčiť budúce použitie, napríklad v stavebných vozidlách alebo na lodiach. Zatiaľ sa však bude predávať ako jednosmerná nabíjacia stanica. Dostupné sú zatiaľ v dvoch verziách ako Kvyreen 80 (1 palivový článok) a 160 (2 palivové články), samozrejme s nabíjacím výkonom 80 a 160 kW. Pripravuje sa AC riešenie, rovnako ako DC stanice s 500 kW a vyšším nabíjacím výkonom.
Výroba energie bez emisií
Vo vnútri sa nachádza moderný palivový článok od Toyoty a modul rýchleho nabíjania DC-DC. Na napájanie ovládania systému je potrebná malá batéria, nie však externý zdroj napájania. Nabíjacie napätie 800 V sa prenáša do vozidla cez zástrčku CCS (typ II). Vodík, ktorému stačí tlak 9 až 16 barov, je možné získať napríklad z infraštruktúry čerpacej stanice H2, cez cisternové kontajnery a potrubia z Hydrospider alebo z iných zdrojov vodíka. Ak sa používa zelený vodík, výroba elektriny je úplne bez emisií uhlíka.
Z krátkodobého hľadiska vidí spoločnosť obzvlášť veľký potenciál v energetickom prechode v sektore dopravy. Dopravné podniky a samosprávy, ktoré chcú prejsť na elektrické vozidlá, sa často stretávajú s problémom nedostatku elektrického vedenia, čo obmedzuje počet batériových elektrických vozidiel alebo ich dokonca znemožňuje kúpiť.