Poľský portál 40ton.net priniesol fotky, na ktorých je dlhá kabína ProCabin od Mercedesu. V Európe sa ale tešiť nemusíme.
40ton.net priniesol prvé informácie o tom, že existuje dlhá kabína ProCabin už skôr, teraz ich ale potvrdila aj samotná značka. Európski šoféri by sa ale tešili márne. Ide o kabínu určenú výhradne pre čínsky resp. ázijský trh.
Dlhá kabína ProCabin pre Áziu
Poľský portál tiež uvádza, že stránke Eurotransport.de sa podarilo získať vyjadrenie nemeckej centrály Mercedes-Benz Trucks. V odpovedi na dopyt spoločnosť potvrdila, že Actros s predĺženou kabínou na spanie sa skutočne začína vyrábať a skutočne pôjde o ponuku určenú pre čínsky trh. Mercdes chce týmto krokom reagovať na požiadavky tamojšieho trhu a „lepšie splniť očakávania miestnych zákazníkov“.
V Číne pritom nejde o nič nezvyčajné. Tamojšie značky čoraz častejšie zavádzajú do svojej ponuky dlhšie kabíny a začínajú dokonca predstavovať ťahače s výbavou ako sú práčky, chladničky či rozkladacie sedačky.
Čitateľ 40ton.net z Číny poslal do redakcie dve fotky. Na jednej je Actros, teda verzia s pohoným ústojenstvom od Mercedesu. Druhým ťahačom je Actros C, teda lacnejšia verzia určená pre tamojší trh, ktorú poháňa motor Cummins a o radenie sa stará prevodovka ZF. Oba komponenty sa ale vyrábajú lokálne, priamo v Číne.
Do Európy zrejme nedorazí
Nemecká značka odpovedala na otázku, či sa dlhá kabína dostane aj k zákazníkom do Európy, diplomaticky. Má v úmysle neustále analyzovať trendy na trhu, aby sa čo najlepšie prispôsobila miestnym potrebám a trendom. V realite to zrejme znamená, že dlhá kabína príde do európskej ponuky až vtedy, keď tu o ňu bude zo strany dopravcov dostatočný záujem a výrobcovi sa oplatí investovať do zmien vo výrobnom procese.
V Európe je v súčasnosti najväčšou kabínou XG+ od DAFu, o niečo menšia verzia XG je najpredávanejšou. K tomu ale prispieva fakt, že nové XF má na oplátku menšiu kabínu, ako jeho predchodca. Dlhú kabínu ponúka aj Volvo FH Aero (Globetrotter XXL), vzhľadom na jej cenu ale o tento variant nie je veľký záujem. Dnes sa už ale otvorene hovorí o tom, že Volvo je čoraz bližšie k predstaveniu úplne novej kabíny.