Hlavný prevádzkovateľ rotterdamského kontajnerového terminálu Kramer Group spolu s poskytovateľom autonómnych technológií pre nákladné vozidlá, spoločnosťou StreetDrone a výrobcom vozidiel Terberg, nasadili na viacerých miestach v prístave Roterdam autonómne nákladné vozidlá.
Pilotný projekt bude trvať nasledujúce dva roky a začne sa neskôr v roku 2023, kedy do prevádzky uvedú prvých šesť autonómnych vozidiel v termináli Kramer City Terminal. Následne v roku 2024 sa trasa výmeny kontajnerov rozšíri aj na Maasvlakte Container Exchange Route. Cieľom projektu je implementovať do každodennej prevádzky v prístave autonómne riešenia a overiť ich v praxi.
Autonómne znamená aj bezpečnejšie
Autonómne riadenie a riešenia diaľkového ovládania by mali zmierniť viaceré nebezpečenstvá a výzvy v prístave. Kontajnery bude možné premiestňovať so zvýšenou presnosťou, efektívnosťou a bezpečnosťou. Prístav Rotterdam má strategickú polohu a je najväčším prístavom v Európe. Tento inovatívny projekt má zvýšiť jeho spoľahlivosť a konkurencieschopnosť na globálnej úrovni.
Spolupráca troch partnerov sa javí ako ideálna kombinácia. Terberg patrí k popredným výrobcom špeciálnej techniky a vozidiel, StreetDrone je osvedčeným poskytovateľom autonómnych systémov pre nákladné vozidlá a Kramer Group prevádzkuje najrušnejšie kontajnerové terminály v Európe. Riadenie a realizáciu projektu bude podporovať aj poradenská spoločnosť Solid Port Solutions, sídliaca v Rotterdame.
Terberg na domácej pôde
Generálny riaditeľ Kramer Group Andre Kramer podčiarkol, že jeho spoločnosť neustále hľadá inovatívne spôsoby, ako lepšie slúžiť svojim zákazníkom. Technológie sú podľa neho pre toto úsilie kľúčové, pretože umožňujú zvládnuť 900 000 presunov kontajnerov, ktoré ročne uskutočnia, bezpečnejším a efektívnejším spôsobom.
Generálny riaditeľ spoločnosti Terberg Special Vehicles Rob van Hove zase vyjadril radosť z toho, že Terberg ako holandský výrobca bude prvým, ktorý nasadí autonómne vozidlá v domovskom prístave v Rotterdame. Prvé autonómne Terbergy sú už naplánované do výroby. Pilotný projekt bude naplno na oboch miestach bežať do začiatku roka 2025. Potom chcú partneri vyhodnotiť výsledky, rozšíriť prevádzku a pridať do vozového parku ďalšie autonómne vozidlá.