4.3 C
Bratislava
sobota, 23 novembra, 2024
46 300 1 430 18 600

Volvo Trucks spúšťa štvrtý závod na výrobu elektrických nákladných áut

Volvo Trucks zvyšuje kapacity výroby svojich elektrických modelov a spúšťa sériovú výrobu v belgickom závode v meste Gent. Elektrické nákladné autá Volvo Trucks sa tak teraz vyrábajú v štyroch výrobných závodoch. Tri sa nachádzajú v Európe, jeden v Spojených štátoch amerických.

Prezident Volvo Trucks Roger Alm neskrýval nadšenie. Podľa neho je táto udalosť dôležitým míľnikom, vďaka ktorému môže viac dopravných spoločností prejsť na elektrické nákladné autá. V Gente bude automobilka vyrábať viaceré modely: Volvo FH, Volvo FM a Volvo FMX Electric. V závislosti od konkrétnej verzie majú celkovú hmotnosť až do 44 ton a dokážu byť prispôsobené pre veľké množstvo aplikácií.

Najväčší výrobný závod značky

Závod v Gente je najväčším výrobným závodom Volvo Trucks, jeho ročná výrobná kapacita je 45 000 vozidiel. Elektrické nákladné vozidlá sa vyrábajú na rovnakej platforme a rovnakej výrobnej linke ako dieselové verzie. Fabrike to dáva flexibilitu v prípade, že do výroby prichádzajú rôznorodé požiadavky. Batérie pre elektrické verzie sa dodávajú zo susedného závodu, ktorý je postavený hneď vedľa výrobnej linky.

Elektrické nákladné autá Volvo Trucks sa vyrábajú v Gente
Foto: Volvo Trucks

Prvým závodom, kde švédska značka začala s výrobou elektrických vozidiel bol francúzsky Blainville, kde sa v roku 2019 začali vyrábať elektrické autá pre mestský zber odpadu a distribúciu. O rok neskôr sa spustila výroba vo fabrike v New River Valley v Spojených štátoch amerických. Vyrába sa tu model VNR Electric určený pre regionálnu dopravu. Najťažší rad elektrických nákladných vozidiel sa začal vyrábať minulý rok vo švédskej Tuve. Týmto krokom sa Volvo Trucks stala prvou značkou, ktorá spustila sériovú výrobu ťažkýc nákladných vozidiel poháňaných elektrickou energiou. 

Elektrické nákladné autá objednané v tisíckach

Doteraz Volvo Trucks prijala 6 000 objednávok (vrátane zmlúv o zámere nákupu) na výrobu elektrických nákladných vozidiel zo 42 krajín a 6 kontinentov. „Len pred niekoľkými rokmi si mnohí mysleli, že je nemožné elektrifikovať ťažkú nákladnú dopravu. My sme sa ale skoro rozhodli, že elektrifikácia bude našou cestou k nulovým emisiám. Teraz môžeme ponúknuť bezkonkurenčné portfólio elektrických nákladných vozidiel, slúžiacich v komerčnej doprave po celom svete,“ hovorí Roger Alm.  

Zároveň ale jedným dychom dodáva, že ak sa má udiať veľká elektrická zmena, vlády jednotlivých krajín musia teraz konať a ponúknuť finančné schémy podpory nákupu elektrických vozidiel firmám, ktoré chcú investovať do nových technológií. Zároveň by podľa Alma mali investovať do zvyšovania kapacity elektrickej siete a zamyslieť sa nad zavedením CO2 daní, ktoré by zvýhodňovali udržateľnú dopravu. 

Aktuálne
Prečítajte si aj