5.3 C
Bratislava
štvrtok, 21 novembra, 2024
46 300 1 430 18 600

DAF predstavil nové modely XDC a XFC

DAF doplnil rad vozidiel novej generácie XD, XF, XG a XG⁺ o ťahače s dvojitým náhonom a podvozkami pre terénne a cestné využitie. Nové stavebné vozidlá nesú označenie XDC a XFC a sú k dispozícii aj vo verziách s pohonom 4×2. Pre úlohy, kde nie je potrebná ochrana do terénu, predstavil holandský výrobca novú verziu Extra Robust pre modely XD a XF.

Stavebným vozidlám novej generácie XDC a XFC dominuje čierna mriežka a robustný oceľový nárazník, oceľová ochranná doska chladiča a dva bezúdržbové LED hmlové svetlomety hlboko zapustené do nárazníka, kvôli maximálnej ochrane. Na želanie je k dispozícii aj spodný schodík. Nová generácia XDC a XFC má vysokú svetlú výšku (40 cm) a nájazdový uhol 25 stupňov, takže sa hodí aj do terénu. XDC a XFC sú dostupné v konfiguráciách náprav 8×4, 6×4 a novinkou je 4×2.

Široký výber tandemov

Aby mali vozidlá dostatočnú trakciu aj v náročných podmienkach, DAF vozidlá XDC a XFC vybavil celým výberom tandemov s dvojitým náhonom a jednoduchou údržbou. Ponuka začína na 19-tonovom ľahkom tandeme s jednoduchou redukciou (SR1132T), odpružením listovými pružinami a kotúčovými alebo bubnovými brzdami a pokračuje až po 21- a 26-tonové varianty (SR1360T) s jednoduchou redukciou, kotúčovými brzdami a vzduchovým odpružením. Preťažké podmienky a terén je k dispozícii tiež 21- a 26-tonový tandem s redukciou náboja (HR1670T). Tandemy sú k dispozícii so širokou škálou možností prevodového pomeru zadnej nápravy od 3.46:1 do 7.21:1.

Foto: Daf Trucks

6×4 a 8×4 pre cestné aplikácie

Celý sortiment tandemových súprav je k dispozícii aj pre cestné vozidlá DAF novej generácie v konfigurácii 6×4 a 8×4. Súpravy 6×4 a 8×4 sú k dispozícii ako XD a XF. Ťahač 6×4 je k dispozícii ako XG a XG⁺, rovnako ako podvozok 8×4 s riadenou vlečnou nápravou. Ťažký ťahač 8×4 s riadenou tlačnou nápravou určený na výnimočné prepravné aplikácie je k dispozícii ako XF, XG a XG⁺.  

Hydraulický pohon predných kolies

Pre aplikácie, ktoré si môžu príležitostne vyžadovať dodatočnú trakciu, ponúka DAF možnosť hydraulického pohonu predných kolies prvej triedy pre verzie ťahačov XD, XDC, XF a XFC s pohonom 4×2. Systém s označením „PXP“ je možné aktivovať pomocou prepínača na prístrojovej doske.  

Foto: DAF Trucks

Úplná novinka

Úplnou novinkou sú modely „XD Extra Robust“ a „XF Extra Robust“. Kombinujú robustné kabíny modelov XDC a XFC s cestným podvozkom. Takéto riešenie je ideálne pre podnikateľov v segmente stavebníctva a komunálnej sféry, ktorí často vyžadujú najnižšiu mieru ochrany a potrebujú iba minimálne terénne schopnosti. Predná časť má vysoko umiestnený nárazník a je kombinovaná s elegantne integrovaným predným ochranným nosníkom proti podbehnutiu. K dispozícii je na všetkých konfiguráciách XD a XF s pevnou konštrukciou a na všetkých konfiguráciách ťahačov.

Štvornápravy XD a XF s jedným pohonom

S vozidlami novej generácie pribudol aj celý rad 4-nápravových variantov s jedným pohonom pre cestné využiie. Tieto verzie podvozkov s riadenou tlačnou nápravou a/alebo (ne)riadenou vlečnou nápravou sú určené na prepravu ťažkých kontajnerov, čistenie kanalizácie či zber ťažkého odpadu.

Foto: DAF Trucks

Známe motory PACCAR

O pohon sa starajú agregáty PACCAR MX-11 a MX-13 s prevodovkou TraXon. Táto automatizovaná prevodovka je na požiadanie vybavená špecializovaným terénnym softvérom a funkciami „ASR-off“, či „Rock-Free“ na rozjazd v klzkých podmienkach a pre uľahčenie rýchleho rozkývania, ktoré pomôže vyslobodiť vozidlo v mimoriadne náročných podmienkach.

Správny vývodový hriadeľ pre každé použitie

DAF ponúka širokú škálu vývodových hriadeľov (PTO). Program obsahuje vývodový hriadeľ motora umiestnený na 1. hodine pre ťažké aplikácie a verziu na 11. hodine pre ľahšie aplikácie. Nechýba ani možnosť nepriameho vývodového hriadeľa, ktorý je možné namontovať v prednej časti motora pre hákové nakladacie systémy alebo výklopky. K dispozícii je aj kompletný sortiment vývodových hriadeľov s prevodovkou. 

Foto: DAF Trucks

Jednoduchá inštalácia karosérie

DAF spolupracuje s poprednými európskymi výrobcami nadstavieb, preto si aj pri nových modeloch dal záležať na jednoduchosti montáže nadstavieb, vrátane vopred definovaných možností „Plug and Play“. Integrácia softvéru umožňuje aj zjednodušené zdieľanie údajov a komunikáciu medzi vozidlom a nadstavbou. Zapracovať sa prerto dajú ovládacie prvky, signály a varovania. 

Pohodlie a bezpečnosť vodiča

Všetky nákladné vozidlá majú veľké čelné sklo a nízko posadené bočné vodiace čiary pre priamy a nepriamy výhľad. Ten navyše podporuje voliteľné okno s výhľadom na obrubník a technológie ako DAF Digital Vision alebo DAF Corner View. Bohatý výber sľubuje značka aj medzi asistenčnými systémami.

Aktuálne
Prečítajte si aj