Výrobca návesov Schmitz Cargobull oznámil zvýšenie cien svojich produktov o tri až päť percent podľa jednotlivých produktových skupín.
Tento krok je reakciou na rastúce náklady na energiu, vyššie mzdové náklady a zvyšujúce sa ceny materiálov. Najmä ceny ocele a surovín obchodovaných v amerických dolároch majú priame dopady na výrobné náklady, čo ovplyvňuje celý priemysel.

„Rozhodnutie preniesť časť zvyšujúcich sa nákladov na suroviny na našich zákazníkov nebolo jednoduché,“ vysvetľuje Andreas Schmitz, CEO Schmitz Cargobull AG. „Ekonomické prostredie je náročné, a to nielen kvôli neistote na strane firiem a spotrebiteľov, ale aj vzhľadom na náročnú politickú situáciu. Žiadna spoločnosť však nemôže dlhodobo predávať svoje produkty pod úrovňou výrobných nákladov. Preto nevidíme inú možnosť, ako zvýšiť ceny, aby sme aj naďalej mohli zákazníkom poskytovať vysokú kvalitu a spoľahlivosť, ktorú od nás očakávajú a ktorá im umožňuje dlhodobo ekonomicky fungovať. Ak by ceny materiálov klesli v rozpore s očakávaniami, premietneme túto zmenu do našich kalkulácií a výhodu z nižších nákladov posunieme zákazníkom.“
Schmitz Cargobull zvyšuje ceny
Napriek ekonomickému tlaku spôsobenému rastúcimi nákladmi Schmitz Cargobull naďalej investuje do zvyšovania produktivity a výskumu a vývoja. Zákazníkom chce poskytnúť spoľahlivé a cenovo efektívne dopravné riešenia, ktoré im umožnia dlhodobo znižovať náklady.
„Chceme pre našich zákazníkov urobiť správnu vec a nepoľaviť v kvalite produktov. Cieľom je znižovať celkové náklady na vlastníctvo. Napríklad aj naďalej vyrábame pozinkované vozidlá, ktoré si zachovávajú hodnotu, a v našich chladiarenských boxoch ponúkame najlepšiu možnú izoláciu pre prepravu s kontrolovanou teplotou. Hoci sú počiatočné náklady vyššie, v dlhodobom horizonte sa to zákazníkom oplatí,“ uzatvára Andreas Schmitz.