Spoločnosť Lu-Vas, sídliaca v Lietavskej Svinnej v žilinskom regióne podniká v stavebníctve a pre svoju činnosť potrebuje vozidlá so špecifickými nadstavbami aj rôzne stavebné stroje. Do jej flotily tak začiatkom februára pribudol MAN TGS 35.510 8x4H-6 BL CH. Motor D26 je v najvýkonnejšej 375-kilowattovej verzii (510 k) a generuje maximálny krútiaci moment 2600 Nm už od 930 otáčok za min. K efektívnosti prispieva tiež automatizovaná prevodovka MAN TipMatic 12.28 OD s režimom OFF-ROAD a PERFORMANCE a MAN PriTarder spolu s motorovou brzdou MAN EVBec.
Pre prácu v teréne či v zimných podmienkach má vodič k dispozícii zapínateľný hydrostatický pohon kolies prednej nápravy MAN HydroDrive. Krátkodobo tak dokáže zvýšiť trakciu aj držanie stopy. Zadná náprava je natáčaná a zdvíhacia (prípadne odľahčovacia), vďaka čomu je vozidlo obratné – má o 3 m menší priemer otáčania ako verzia s pevnou poslednou nápravou.
Lu-Vas v súčasnosti prevádzkuje päť nákladných vozidiel, nový sklápač TGS je prvým MAN-om v jej autoparku. Z konfigurácie voliteľných systémov a prvkov výbavy je jasné, že sa jeho nový majiteľ rozhodol investovať do najmodernejších technológií. „Nový MAN budeme využívať na zásobovanie stavieb. Teraz však máme zákazku od železníc – ukladanie betónových žľabov, pričom sa výborne uplatní práve hydraulická ruka. A áno, výbava je nadštandardná. Je to preto, že vozidlo sme objednali výhradne pre nás – majiteľov spoločnosti. Sme rodinná firma s tromi konateľmi a dvaja na ňom budeme jazdiť. Dá sa povedať, že tento MAN TGS sme si kúpili ako klenot do firmy. Vlastne je to už druhý MAN v našom vozidlovom parku – vlani pribudla dodávka TGE. Tento rok plánujeme objednať ešte dva trucky z radu TGS, asi vo verzii 6×6,“ poznamenal k novému vozidlu Ľubomír Vavro, konateľ spoločnosti Lu-Vas.
Toto vozidlo je prvé, ktoré bolo na Slovensku dodané so systémom kamier MAN OptiView, nahrádzajúcim spätné zrkadlá. V kombinácii so zadnou kamerou, ktorá je vo výbave taktiež, vidí vodič na monitoroch prakticky 360-stupňové zobrazenie okolitého priestoru. „Na kamerový systém som si po niekoľkých jazdách zvykol – je to zaujímavé riešenie a myslím, že ho objednáme aj do ďalších vozidiel,“ hodnotí digitálnu technológiu Ľubomír Vavro.
Kabína typu TN má jedno lôžko. Okrem centrálneho digitálneho prístrojového panelu Professional s 12,3-palcovým displejom má vodič po pravej ruke informačno-relaxačné zariadenie Mediasystem Professional Navigation, takisto s 12,3-palcovým monitorom. Vodič sa určite poteší aj zo zostavy MAN Advanced so subwooferom. Medzi voliteľnými prvkami, ktoré zvyšujú komfort pri práci, nechýba adaptívny tempomat, dažďový senzor či automatické tlmenie diaľkových svetiel. V tomto stupni výbavy sú prídavné kúrenie (výkon 4 kW), automatická klimatizácia Climatronic či chladnička samozrejmosťou.
Na podvozku je osadená vyklápacia nadstavba VSmont s trojstranným vyklápaním a hydraulickým ovládaním bočníc. Všestrannosť tohto vozidla podporuje výkonná hydraulická ruka FASSI 395RA.2.26 s diaľkovým ovládaním. Tento typ má dosah 16,7 metra (6-násobné vysunutie) s nosnosťou na konci 1500 kg, pri základnej dĺžke ramena zdvihne 9500 kg.