Profesionálni vodiči v Európskej únii musia od začiatku tohto roka pri inšpekcii predkladať dáta z tachografu za aktuálny deň a 56 predchádzajúcich dní.
Táto zmena je výsledkom európskeho nariadenia č. 2020/1054, ktoré dopĺňa článok 36 európskeho nariadenia 165/2014. V praxi to znamená, že kontrola sa už nebude zameraná na 28 predchádzajúcihc dní, ale až na 56.
Nová regulácia sa vzťahuje na prepravy vykonávané v rámci smernice 561/2006. Pre dopravné spoločnosti aj samotných vodičov ale prináša komplikácie s uchovávaním dát a prípravou na inšpekciu.
Problém s kapacitou karty vodiča
Nová regulácia môže ovplyvniť kartu vodiča, zvlášť karty typu G1 a G2V1, ktoré boli navrhnuté na uchovávanie dát za posledných 28 dní. Pri týchto kartách sa môže stať, že staršie zápisy začiatočnej a koncovej krajiny budú prepísané novšími zápismi.
Vodiči by rovnako mali mať na pamäti, že výtlačky za predchádzajúcich 56 dní musia mať počas inšpeckie vo vozidle. Nové nariadenie platí aj pre autobusovú dopravu na pravidelných cestách do 50 km, ktoré si nevyžadujú tachograf. V takýchto prípadoch musí mať vodič pri sebe pracovný plán pokrývajúci posledných 56 dní. Vodičom a dopravcom tak nezostáva nič iné, ako venovať dostatok času spravovaniu kariet, aby mali všetky údaje v poriadku.