Švédsky výrobca nákladných vozidiel Volvo Trucks predstavil nové konfigurácie podvozkov elektrických nákladných vozidiel. Pokračuje tak vo svojej snahe elektrifikovať viac dopravných trás v mestách a regiónoch. Nové podvozky zároveň posilňujú jeho pozíciu lídra v oblasti elektrickej kamiónovej dopravy.
Volvo Trucks ponúka v súčasnosti najkomplexnejší rad elektrických nákladných vozidiel, svoje popredné postaveniev cestnej nákladnej elektromobilite chce ale naďalej posilňovať. Nové elektrické podvozky sú určené na dostavbu pre modely FH Electric, FM Electric a FMX Electric. Širšia ponuka má dopravným spoločnostiam pomôcť viac uplatniť elektrické vozidlá v mestských a regionálnych oblastiach.
Švédi si dali záležať, aby ponúkli rôzne možnosti akumulátorov, kabín a podvozkov a umožnili tak navrhnúť nové elektrické vozidlá na prepravu elektrických nadstavieb pre širokú škálu špecializovaných prepravných úloh, vrátane distribúcie tovaru, odvozu odpadu či stavebných prác. Výroba nových konfigurácii podvozkov sa začne v prvom štvrťroku 2023.
„S týmito novými, elektrickými nákladnými vozidlami uľahčujeme ešte väčšiemu počtu zákazníkov prechod na elektrický pohon a mestám zjednodušujeme prechod na vozidlá s nulovými emisiami pre prakticky všetky dopravné toky. Naši zákazníci si môžu nechať vozidlá vyrobiť na mieru pre ich špecifickú prevádzku, aby znížili environmentálnu stopu a zároveň získali rovnakú funkčnosť ako pri nákladných vozidlách s naftovým motorom, ktoré využívajú dnes,“ vysvetľuje Roger Alm, prezident spoločnosti Volvo Trucks.
Bude elektromobilita atraktívnejšia?
V súčasnosti sa čisto elektrické nákladné vozidlá netešia takej popularite, akú by si mnohí želali. Desaťročia sme zvyknutí, že nákladné autá poháňajú dieselové spaľovacie motory, ktoré má teraz nahradiť elektrický pohon. Hlavným argumentom zástancov elektromobility je, že elektrické nákladné vozidlá neprodukujú žiadne emisie CO2, no predovšetkým značky jedným dychom dodávajú, že dôležitým aspektom je tiež komfort a lepšie pracovné prostredie pre vodiča. Navyše sú elektrické nákladné vozidlá tiché, čo je ďalšou nezanedbateľnou výhodou pre obyvateľov miest.
Viac flexibility pre zákazníka
Nové podvozky Volvo Trucks ponúknu akumulátory s kapacitou od 180 do 540 kWh. Počet akumulátorov v elektrickom nákladnom vozidle si vyberie zákazník, podľa toho, na aké úlohy vozidlo potrebuje. Volvo Trucks počíta s tým, že pre mnohých z nich je elektromobilita veľkou neznámou, preto im plánuje poskytovať odborné poradenstvo a podporu.
„Tieto nákladné vozidlá dokážu zvládnuť všetky druhy prepráv, od ľahších až po ťažké objemy. Zákazníci si môžu vybrať presnú kapacitu akumulátorov, ktorú potrebujú pre svoje úlohy. Vozidlo tak bude vybavené len takým počtom akumulátorov, aký je pre ich prácu potrebný, a môžu tak zvýšiť užitočné zaťaženie. Stručne povedané, máme optimálne a nákladovo najefektívnejšie riešenie elektrickej dopravy bez ohľadu na prepravnú úlohu,“ hovorí Roger Alm, prezident spoločnosti Volvo Trucks.
Volvo Trucks je momentálne jediným svetovým výrobcom nákladných vozidiel, ktorý sériovo vyrába kompletný rad elektrických nákladných vozidiel. Cieľom spoločnosti je, aby bola až polovica jej celkových predajov nákladných vozidiel najneskôr do roku 2030 elektrická.
*Podvozok určený na dostavbu a vstavané aplikácie, ako sú žeriavy, zhutňovače odpadu a domiešavače.
Elektrické podvozky Volvo FH, FM a FMX môžu byť vybavené nasledovne
Začiatok predaja v decembri 2022, zahájenie sériovej výroby v marci 2023:
Pohon: 490 kW
Hnacia jednotka: 3 elektromotory
Akumulátory: 450-540 kWh, 5-6 akumulátorov
Kabína: spacia, vysoká, extra vysoká spacia kabína
Rázvor: 4300-6700
Konfigurácie náprav: 4x2R, 6x2R, 6x4R, 8x2R a 8x4R
PTO: elektrický ePTO, prevodovka PTO a elektromechanický PTO
Začiatok predaja vo februári 2023, zahájenie sériovej výroby v máji 2023:
Pohon: 330 kW
Hnacia jednotka: 2 elektromotory
Akumulátory: 360 kWh, 4 akumulátory
Kabína: denná
Rázvor: 3900-6700
Začiatok predaja v júni 2023, zahájenie sériovej výroby v septembri 2023:
Akumulátory: 180-270 kWh, 2-3 akumulátory