10.4 C
Bratislava
utorok, 1 apríla, 2025

Duvenbeck nasadil do prevádzky elektrické kamióny MAN eTGX

Od polovice februára sú vozidlá MAN eTGX Lowliner nasadené v pravidelnej prevádzke na prepravu automobilových komponentov medzi pobočkou Duvenbeck v Herne a závodom Volkswagen vo Wolfsburgu.

MAN Truck & Bus dodal prvé elektrické nákladné vozidlá MAN eTrucks skupine Duvenbeck koncom roka 2024. „Prvé BEV Lowlinery s nakladacou výškou tri metre jazdia na stredných vzdialenostiach v našej regionálnej sieti pre materiálovú logistiku a dokazujú svoju ekonomickú efektivitu a každodennú použiteľnosť,“ vysvetľuje Simon Motter, vedúci logistiky koncernu Volkswagen.

Cez 600 km dlhý okruh

V Herne sa zásielky od jednotlivých dodávateľov konsolidujú do celovozových nákladov, ktoré smerujú napríklad do Wolfsburgu. V úvodnej fáze sa na trase 317 kilometrov (634 kilometrov obojsmerne) používa jedno vozidlo MAN eTGX, pričom sa nabíja na verejnej infraštruktúre pozdĺž trasy a v prekladiskovom centre Duvenbeck v Herne.

V priebehu roka sa plánuje nabíjanie v depe Duvenbeck v Peine, akonáhle tam bude pripravená nabíjacia infraštruktúra. Potom sa zavedie tzv. trailer yard koncept – dva elektrické kamióny budú prepravovať návesy z Herne do Peine, kde dôjde k ich výmene. Ďalšie elektrické vozidlo potom dokončí posledný úsek do Wolfsburgu. Celková trasa sa rozdelí na 520 a 110 kilometrov.

MAN eTGX pre Duvenbeck
Foto: MAN

Bezemisná logistika Volkswagenu

Zavedenie MAN eTrucks je súčasťou programu „goTOzero impact logistics“, ktorým sa Volkswagen zaviazal k dôsledne ekologickej logistike. V dlhodobom horizonte sú elektrické nákladné vozidlá najdôležitejším nástrojom na znižovanie emisií CO₂ v cestnej doprave.

„MAN eTGX Ultra je ideálne bezemisné riešenie pre automobilovú logistiku. Žiadny iný sériovo vyrábaný elektrický ťahač nedokáže ťahať návesy s vnútornou výškou tri metre. To z neho robí najlepšiu voľbu pre prepravu s vysokými objemovými nárokmi,“ hovorí Friedrich Baumann, člen predstavenstva MAN Truck & Bus pre predaj a zákaznícke riešenia. „Sme nadšení, že spoločnosti Duvenbeck a Volkswagen úspešne začleňujú túto inováciu do každodennej logistiky.“

MAN eTGX vo farbách Duvenbeck
Foto: MAN

Prvý MAN eTGX v prevádzke a expanzia flotily

Prvé elektrické vozidlo MAN eTGX už absolvovalo svoju prvú jazdu do závodu Volkswagen vo Wolfsburgu. Do konca marca bude v prevádzke až 15 elektrických nákladných vozidiel. „Zvyšujúce sa nasadzovanie elektrických kamiónov, ako je MAN eTGX, je kľúčovou súčasťou našej stratégie pre ekologické a efektívne logistické riešenia. Do konca tohto mesiaca bude v našej flotile približne 15 vozidiel MAN eTGX Ultra Low Liner. Skúsenosti, ktoré získavame v každodennej prevádzke, nám pomáhajú ďalej formovať a podporovať udržateľnú logistiku,“ hovorí Hakan Bicil, generálny riaditeľ Duvenbeck Group.

Duvenbeck pracuje na zvýšení energetickej efektívnosti a úspore zdrojov, pričom sa sústredí na alternatívne pohonné systémy, redukciu prázdnych jázd a inovatívne nabíjacie koncepty. Nasadenie MAN eTruck je ďalším krokom k zníženiu emisií CO₂ v dodávateľskom reťazci. Spoločnosti Duvenbeck a MAN uzavreli dohodu o zámere (LOI), na základe ktorej má Duvenbeck do roku 2026 prevziať až 120 vozidiel MAN eTGX.

Technologická inovácia ako kľúčový faktor

Ultra Low Liner MAN eTGX je priekopníkom vo svojej kategórii. Vďaka výške sedla len 950 mm, veľmi krátkemu rázvoru 3,75 m a maximálnej kapacite batérií ponúka dojazd približne 500 kilometrov.

Vozidlo využíva modulárny batériový koncept s možnosťou konfigurácie štyroch, piatich alebo šiestich batériových balíkov, čo umožňuje prispôsobiť ho rôznym typom prepravy. Okrem štandardnej nabíjacej technológie CCS (s výkonom až 375 kW) bude dostupné aj s MCS štandardom (v prvej fáze do 750 kW, neskôr až do 1 MW), čo umožní rýchle nabíjanie počas povinných prestávok vodiča.

ZdrojMAN
Aktuálne
Prečítajte si aj