Plnohodnotným nástupcom modelu IVECO TRAKKER sa stal bezpochyby model T-Way. Z každého uhla pohľadu. IVECO skompletizovalo rad ťažkých nákladných vozidiel IVECO WAY terénnym nákladiakom, navrhnutým a skonštruovaným tak, aby zvládol aj tie najextrémnejšie podmienky.
Toto vozidlo disponuje novou automatickou prevodovkou HI-TRONIX. Jej funkcie boli vyvinuté špeciálne pre terénne jazdy, ktoré sú pri stavbách nevyhnutnosťou. IVECO T-WAY stavia na dedičstve robustnosti a spoľahlivosti, ktorými sa vyznačoval dlhý rad jeho uznávaných terénnych predchodcov.
IVECO T-Way prináša moderné prvky
IVECO T-Way prináša moderné technologické riešenia, ktoré sa zameriavajú na produktivitu, užitočné zaťaženie, bezpečnosť a pohodlie vodiča. Tieto charakteristiky, ako odolnosť, vysoký výkon a spoľahlivosť vyjadruje aj téma reklamnej kampane, ktorú Iveco pomenovalo „TREAT IT BAD“, čo znamená, že s týmto vozidlom rozhodne nemusí byť zaobchádzané v rukavičkách.
„Začíname písať novú kapitolu mimoriadnej histórie offroadových vozidiel IVECO uvedením modelu IVECO T-Way, ktorý po modeli TRAKKER prevzal žezlo najsilnejšieho medzi najťažšími. Toto mimoriadne silné vozidlo, ktoré je skutočným šampiónom výkonu, robustnosti a odolnosti, ešte viac upevní pozíciu spoločnosti Iveco v sektore ťažkých terénnych vozidiel. IVECO T-Way završuje obnovu nášho radu ťažkých vozidiel IVECO WAY, ktorý je teraz jedným z najrozsiahlejších a najinovatívnejších na trhu,“ povedal pri predstavovaní nového modelu prevádzkový riaditeľ IVECO Truck Business Unit Luca Sra.
Robustný pracant pre každú úlohu
Vozidlo IVECO T-Way bolo navrhnuté tak, aby ponúkalo vysoký výkon vo svojej triede. Po svojich predchodcoch zdedilo legendárnu robustnosť vysokoodolného oceľového podvozku s 10 mm hrubým rámom a s ohybovým momentom 177 kNm, čo je najviac v tomto segmente. Predná náprava má maximálnu kapacitu zaťaženia až 9 t. Redukcia náboja zadnej nápravy je štandardom, značka chce maximalizovať silu a výkon. Odolný zadný závesný systém pre tandemové nápravy optimalizuje hmotnosť vozidla a zlepšuje výkon v teréne s väčšou svetlou výškou a lepším uhlom rozjazdu.
IVECO T-Way dodáva všetku silu potrebnú pre trakciu a PTO s efektívnym motorom Cursor 13 (zdvihový objem 13 litrov) od spoločnosti IVECO, ktorý dosahuje výkon 510 koní, čím prekračuje výkon modelu Trakker o 10 koní. Pre ľahšie konfigurácie je k dispozícii aj s motorom Cursor 9. Motory sú spojené s osvedčenou 12 a 16-stupňovou automatickou prevodovkou HI-TRONIX, ktorá ponúka aj nové funkcie špeciálne určené pre jazdu v teréne.
Zahŕňajú funkciu Hill Holder, ktorá pomáha pri rozbehu na strmých svahoch, režim hojdania Rocking Mode, ktorý obnovuje trakciu v šmykľavom teréne a režim Creep Mode pre extrémne nízku rýchlosť pri voľnobežných otáčkach. Na cestných úsekoch systém IVECO HI-CRUISE zvyšuje účinnosť prevodovky. Zahŕňa prediktívne radenie rýchlostí, prediktívny tempomat a funkciu Eco-Roll, ktorá využíva zotrvačnosť vozidla pri jazde z kopca.
Technológie do terénu aj do kabíny
Vďaka týmto novým algoritmom poskytuje HI-TRONIX optimálnu stratégiu radenia pre každé uplatnenie. Model IVECO T-Way bol navrhnutý pre efektivitu a produktivitu s množstvom funkcií, nižšou pohotovostnou hmotnosťou, novými telematickými funkciami a digitálnymi službami. Ponúka nové riešenie na úsporu paliva pre misie, ktoré si vyžadujú občasný pohon všetkých kolies (AWD): hydrostatický pohonný systém HI-TRACTION pre tuhé a kĺbové modely 6×4. Pracuje pri rýchlostiach do 25 km/h a automaticky sa aktivuje, aby v prípade potreby poskytol dodatočnú hydraulickú trakciu predných kolies. V porovnaní s riešením AWD prináša značné výhody z hľadiska spotreby paliva a užitočného zaťaženia.
Pohotovostná hmotnosť sa v porovnaní s Trakkerom znížila o 325 kg vďaka novému dizajnu tandemovej opory na zadných nápravách, ktorú ponovom tvorí jeden odliatok. IVECO T-Way sa zameralo aj na konektivitu, ktorá je charakteristickým znakom radu Way, so štandardným systémom Connectivity Box. Systém konektivity umožňuje telediagnostiku a prediktívnu údržbu. Okrem toho umožňuje správcom vozového parku nepretržite monitorovať výkon každého vozidla na diaľku, aby sa zabezpečila maximálna efektivita. Rozširujúce sa portfólio služieb podporujúcich konektivitu IVECO ON je zamerané na maximalizáciu produktivity zákazníkov a životnosti vozidla, ako aj na minimalizáciu neplánovaných prestojov.
Iveco T-Way poteší aj nadstavbárov
Vozidlo IVECO T-Way pre svoju flexibilitu obľubujú aj výrobcovia špeciálnych karosérií. S tuhou aj kĺbovou verziou prináša najširšiu ponuku pohonov na trhu: čiastočný pohon kolies na tuhých a kĺbových modeloch 6×4 a tuhých modeloch 8×4, ako aj pohon všetkých kolies na tuhých a kĺbových podvozkoch 4×4 a 6×6 a na tuhých verziách 8×8.
Ponuka pohonu všetkých kolies bola rozšírená o nové modely so 4, 4,2 a 4,5 m rázvorom, ktoré dokážu prepravovať špeciálne náklady bez akýchkoľvek úprav podvozku. Nová elektrická a elektronická architektúra HI-MUX je plne kompatibilná s riadiacimi systémami najnovšej generácie. Nový rad PTO obsahuje nový vysokovýkonný sendvičový typ PTO, ktorý poskytuje krútiaci moment až do 2 300 Nm. Táto všestrannosť a šírka ponuky rôznych variantov robia z modelu IVECO T-WAY nákladné vozidlo pre všetky typy nadstavieb a pracovných misií.
Dizajn kabíny zameraný na pohodlie a bezpečnosť vodiča
Kabína vozidla IVECO T-Way ponúka popri príjemnom dizajne podobne ako celý rad IVECO Way štíhle, aerodynamické línie. K dispozícii je v dvoch verziách (krátka kabína AD a dlhá kabína AT so štandardnou alebo vysokou strechou) a je zameraná na funkčnosť, ktorá vodičovi uľahčí každodennú prácu.
Celý priestor pre vodiča bol vytvorený tak, aby poskytoval praktické prostredie, v ktorom sa dá tráviť dlhý čas. Pohodlné a ergonomické sedadlo vodiča spolu s multifunkčným volantom novej koncepcie zaisťujú vysoký komfort vodiča. Za drsných podmienok, ktorým IVECO T-Way zvyčajne čelí, je bezpečnosť vodiča prvoradá.
Vozidlo je skonštruované tak, aby poskytovalo maximálnu ochranu, s bezpečnostnými prvkami, ktoré prevyšujú požiadavky typového schválenia. Nový brzdový systém je štandardne vybavený EBS, v prípade modelov PWD sú k dispozícii kotúčové brzdy a v celom rade aj nové asistenčné systémy pre vodiča (ADAS).
Očividne sa dostalo Trakkeru dôstojného odpočinku, keďže jeho nástupca ho plnohodnotne nahradil v akomkoľvek pracovnom prostredí. Hold, pokroku sa netreba za každú cenu brániť. Už vôbec nie, keď je nový model racionálne skonštruovaný, spoľahlivý a pomáha firmám napredovať pri ich každodennej činnosti.