Spoločnosť Mercedes-Benz Trucks začala najrozsiahlejší testovací maratón vo svojej histórii. Akcia dostala názov „eActros 600 European Testing Tour 2024“ a pôjde o poriadnu „štreku“.
Dva prototypy nového elektrického nákladného vozidla eActros 600, ktoré sú veľmi blízko jeho sériovej podobe, majú prejsť viac ako 13 000 kilometrov cez vyše dvadsiatku európskych krajín, pričom každé vozidlo bude mať celkovú hmotnosť súpravy 40 ton.
Zo severu na juh
Turné zahŕňa aj návštevy najsevernejšieho a najjužnejšieho bodu v kontinentálnej Európe: Severný mys v Nórsku a Tarifa v Španielsku. Začiatok turné prebehol vo Frankfurte nad Mohanom, pričom neoficiálne odštartovalo turné o čosi skôr, v meste Wörth am Rhein, kde sa nachádza výrobný závod značky, a v ústredí Daimler Truck AG v Leinfelden-Echterdingene. Generálna riaditeľka Mercedes-Benz Trucks, Karin Rådström sa posadila za volant a osobne odštartovala prvých niekoľko kilometrov.
„Chcela by som poďakovať našim inžinierom, ktorí sa vydávajú na cestu s eActros 600. Technológia vozidla pre transformáciu je pripravená. Batériovo-elektrický diaľkový transport v Európe je možný. Teraz musia politika a energetický sektor spolupracovať s výrobcami nákladných vozidiel na urýchlení budovania verejnej nabíjacej infraštruktúry,“ uviedla Karin Rådström.
Meranie spotreby, zbieranie skúseností
Mercedes-Benz Trucks chce získať rozsiahle skúsenosti, pret ozvolil rôzne trasy v rozličných topografiách a klimatických zónach. Hlavné zameranie je na spotrebu energie. Získané zistenia plánuje výrobca zdieľať so zainteresovanými stranami.
eActros 600 disponuje batériou s kapacitou viac ako 600 kWh a novou, efektívnou elektrickou nápravou, ktorú si spoločnosť vyvinula interne. Táto kombinácia umožňuje vozidlu dosiahnuť dojazd 500 kilometrov bez zastávky na dobíjanie.
Trasa ide aj cez Slovensko
Trasa turné eActros 600 European Testing Tour 2024 povedie cez Nemecko, Dánsko, Švédsko, Nórsko, Fínsko, Estónsko, Lotyšsko, Litvu, Poľsko, Česko, Rakúsko, Slovensko, Maďarsko, Chorvátsko, Slovinsko, Taliansko, Monako, Francúzsko, Španielsko, Portugalsko, Belgicko, Holandsko a Luxembursko.
Približne 60 % diaľkových ciest zákazníkov Mercedes-Benz Trucks v Európe je kratších ako 500 kilometrov, čo znamená, že nabíjacia infraštruktúra v depe a na miestach nakládky a vykládky je v takýchto prípadoch dostatočná. Pre všetky ostatné použitia je nevyhnutné rozšírenie verejnej nabíjacej infraštruktúry. eActros 600 neskôr umožní aj megawattové nabíjanie (MCS).
eActros 600 zvládne MCS nabíjanie
V apríli tohto roka vývojári z Mercedes-Benz Trucks prvýkrát úspešne nabili prototyp eActros 600 na nabíjacej stanici s výkonom jedného megawattu v internom vývojovom a testovacom centre vo Wörth am Rhein. Zákazníci si môžu objednať predinštaláciu pre MCS. Akonáhle bude technológia MCS dostupná a štandardizovaná u všetkých výrobcov, prvé modely eActros 600 budú môcť byť spätne vybavené týmto štandardom. Batérie môžu byť s využitím MCS nabité z 20 na 80 % približne za 30 minút na vhodnej nabíjacej stanici (s výkonom jedného megawattu).
eActros 600 sa dostal úplne nový dizajn, značka ho popisuje ako „veľmi čistý, s jasnými líniami a aerodynamickým tvarom.“ Pokiaľ ide o ziskovosť pre prevádzkovateľov flotíl, elektrické nákladné vozidlo má za cieľ stanoviť nové štandardy a dlhodobo nahradiť väčšinu dieselových nákladných vozidiel v segmente diaľkovej dopravy.
Komplexné riešenia od Daimler Trucks
Jadrom koncepcie Mercedes-Benz Trucks pre batériovo-elektrickú diaľkovú prepravu je ponúknuť zákazníkom komplexné riešenie. V praxi to znamená ponúknuť technológie vozidla, poradenstvo, nabíjaciu infraštruktúru a súvisiace služby. Mercedes-Benz Trucks chce týmto testovacím maratónom potvrdiť svoju vedúcu pozíciu v inováciách a trvalo udržateľnej doprave.