Elektrický Mercedes-Benz eActros 600 začína testovanie u zákazníkov. Prvé dve elektrické testovacie vozidlá pre diaľkovú prepravu, predstavené minulý rok, budú postupne uvedené do prevádzky v nasledujúcich týždňoch spoločnosťami Contargo a Remondis, ktoré patria do globálnej skupiny Rethmann.
Contargo bude svoj e-truck využívať niekoľko mesiacov na prepravu kontajnerov medzi prístavom Wörth am Rhein a rôznymi miestami nakládky a vykládky. Vozidlo by malo denne prejsť viac ako 800 kilometrov. V prvej fáze bude nabíjané na rýchlonabíjacej stanici na termináli Contargo v Karlsruhe.
Dve firmy, ostrá prevádzka
V blízkej budúcnosti plánuje Contargo vybudovať vlastnú nabíjaciu infraštruktúru vo svojom depe. V súčasnosti buduje táto firma najväčšiu súkromnú nabíjaciu sieť pre elektrické nákladné vozidlá v Nemecku. Spolu bude mať 90 nabíjacích bodov na 18 miestach.
Spoločnosť Remondis bude testovacie vozidlo využívať v Kolíne v rámci takzvaného projektu HoLa. Cieľom projektu HoLa je výstavba a prevádzka vysoko výkonnej nabíjacej infraštruktúry pre batériovo-elektrickú diaľkovú dopravu. Okrem spoločnosti Daimler Truck sa na projekte podieľajú aj ďalší partneri z priemyslu a výskumných inštitútov. Testovacie vozidlo pre spoločnosť Remondis je primárne určené na prepravu recyklovaných surovín a je vybavené návesom od spoločnosti Kögel.
Pribudnú ďalšie testovacie vozidlá
Mercedes-Benz Trucks testoval elektrické nákladné autá spolu so zákazníkmi ešte pred začiatkom výroby a tento proces sa jej osvedčil. „Preto sa aj pri eActros 600 spoliehame na praktické testy. Teší nás, že spoločnosti Contargo a Remondis budú prvými zákazníkmi, ktorí v reálnej prevádzke otestujú eActros 600,“ hovorí vedúca oddelenia marketingu, predaja a služieb spoločnosti Mercedes-Benz Trucks Stina Fagerman.
Generálny riaditeľ spoločnosti Rhenus Trucking GmbH & Co. KG Michael Starke takýto prístup oceňuje aj z pozície zákazníka. „Sme ,elektrifikovaní‘ a konzistentne realizujeme projekty na dekarbonizáciu. Preto je pre nás potešením a logickým dôsledkom byť od samého začiatku súčasťou projektu testovania so zákazníkmi.“
Starkeho firma si už stihla objednať 20 vozidiel eActros 600 a bude medzi prvými, ktoré budú tieto autá mať plnohodnotne vo svojej flotile. „To nám uľahčí elektrické trasy pre kontajnerovú logistiku a národnú diaľkovú dopravu.“
Dekarbonizácia v praxi
Contargo Wörth-Karlsruhe GmbH využíva eActros 600 v dvojzmennej prevádzke, denný nájazd dosahuje 820 kilometrov. Firma už má k dispozícii prvé vlastné rýchlonabíjačky, preto jej podľa vlastných slov elektrifikácia autoparku veľmi dobre funguje.
Elektrické nákladné autá už niekoľko rokov využíva aj spoločnosť Remondis Sustainable Services GmbH. „Už niekoľko rokov máme cenné skúsenosti s elektrickými nákladnými autami. Preto bolo pre nás prirodzené byť prvou spoločnosťou, ktorá sa zúčastní na testovaní zákazníkov eActros 600. Vo svete cirkulárnej ekonomiky sa všetko začína logistikou,“ hovorí generálny riaditeľ spoločnosti Sascha Hähnke.
Mercedes-Benz eActros 600
Meno resp. označenie pre eActros 600 nie je náhodné. Kapacita jeho batérií je 600 kWh, preto označenie modelu 600. Elektrickú nápravu si Mercedes-Benz Trucks vyvíjal sám. Dojazd tohto nového modelu je 500 kilometrov, značka deklaruje, že s jedným nabitím to môže byť až tisíc kilometrov.
Okrem nabíjania CCS s výkonom až 400 kW umožní eActros 600 neskôr aj megawattové nabíjanie (MCS). Zákazníci si môžu objednať predinštaláciu pre tento účel. Batérie je možné nabíjať z 20 na 80 % približne za 30 minút na vhodnej nabíjacej stanici s výkonom okolo jedného megawattu.
Vizuálne je elektrické nákladné auto charakteristické svojim dizjanom. Začiatok jeho sériovej výroby je naplánovaný na koniec roku 2024. Okrem ťahača bude spoločnosť Mercedes-Benz Trucks vyrábať hneď od uvedenia na trh aj tuhé verzie eActros 600, čo zákazníkom ponúka ďalšie možnosti aplikácií pre úplne elektrickú dopravu.