Od roku 2009, kedy z výrobných liniek zišli ťahače s výkonom nad 700 koní, zostali v symbolickom „konskom závode“ len dve švédske značky. Scania a Volvo Trucks za niekoľko rokov zmenili svoju vedúcu pozíciu a dosiahli výkony ako 730, 750 či dokonca 770 koní. Koncom minulého roka však Európa o titul kontinentu, kde sa sériovo vyrába najsilnejší motor pre nákladné vozidlá, prišla.
V decembri 2022 bol totiž čínsky Shacman X6000 800 vyhlásený za najvýkonnejšie produkčné nákladné vozidlo na svete. Ako už názov napovedá, dosiahol výkon 800 konských síl, teda konkrétne jeho motor Weichai. O tri mesiace neskôr, vo februári 2023, sa mal Shacman o vedúcu pozíciu deliť. Ten istý motor, Weichai 800 k, totiž začali montovať aj do nákladného vozidla s názvom Sitrak C9H. Táto situácia však netrvala dlho. Po ďalších troch mesiacoch sa Shacman rozhodol predbehnúť Sitrak a vziať si svoje prvenstvo späť.
Čínsky silák
Aby spoločnosť Shacman upevnila svoju vedúcu pozíciu na trhu, predstavila sériový ťahač s výkonom 840 koní. Celý názov vozidla znie Shacman X6000 840 a poháňa ho motor Weichai s objemom 16,6 litra a maximálnym krútiacim momentom 3 750 Nm. Aby sa však zákazníci nebáli prílišnej námahy motora, Shacman a Weichai ich pri premiére ubezpečili, že nový agregát vydrží nájazd 2 milióny kilometrov. Túto kalkuláciu obaja výrobcovia vypočítali na základe globálneho štandardu B10, ktorý predpokladá, že nie viac ako 10 % pohonných jednotiek si vyžiada opravy pred 2-miliónovým nájazdom.
Typicky pre čínsky trh sa Shacman X6000 840 objavil na premiére s podvozkom 6×4. Motor spolupracuje so 16-stupňovou automatickou prevodovkou Fast Gear od čínskeho výrobcu, doplnenou o plnohodnotnú spaciu kabínu s vysokou strechou. Nákladné auto je navyše vybavené eko-výbavou China 6, ktorá je v praxi porovnateľná s európskou emisnou normou Euro 6. Ako jeden z hlavných dôvodov, prečo Čína vyvíja motory s vysokým výkonom je fakt, že oficiálne zahájili testovanie dlhších súprav, ktoré môžete poznať napríklad z Austrálie či Škandinávie.