Značka IVECO a spoločnosť Plus oznámili, že autonómne IVECO S-Way vybavené vylepšeným asistenčným systémom PlusDrive, začalo prevádzku na verejných komunikáciách v Nemecku. Tento krok prichádza po prísnej testovacej a validačnej fáze, ktorá zahŕňala testy na uzavretých okruhoch, validáciu predchádzajúcich údajov z verejných ciest a podrobný tréning testovacích vodičov v pokročilých bezpečnostných funkciách vozidla.
Okrem toho spoločnosť TÜV SÜD testovala funkčnú bezpečnosť konceptu bezpečnosti pre testovanie na verejných komunikáciách. Zhromažďovanie údajov z reálneho prostredia počas testov na verejných cestách pripraví vodiča v automatizovanom nákladnom vozidle na budúce priemyselné využitie.
„Nová generácia výkonných technológií založených na umelej inteligencii a prediktívnej bezpečnosti, ako je PlusDrive, môže zlepšiť bezpečnosť, uľahčiť a udržateľne spravovať nákladnú dopravu a tiež pomôcť znížiť riziko nehôd, zvýšiť účinnosť paliva, zlepšiť zadržanie vodičov a riešiť nedostatok vodičov nákladných vozidiel v celej Európe. Sme nadšení, že vstupujeme do ďalšej fázy nášho partnerstva s Plus a ukazujeme stále vyššiu úroveň zrelosti nášho vozidla IVECO S-Way s PlusDrive prostredníctvom testovania na verejných cestách a komerčnej prevádzky,“ povedal Marco Liccardo, technický a digitálny riaditeľ skupiny Iveco.
Autonómne riadenie založené na AI
Systém PlusDrive je vybavený najmodernejším softvérom na autonómne riadenie, založeným na umelej inteligencii. Využíva pokročilé senzory ako LiDAR, radar a kamery a poskytuje vodičom aj informácie o okolí vozidla. Vodič má počas jazdy ruky stále na volante, ale y beypečnostných dôvodov. Auto riadi samé. Takisto vodič nempoužíva nohy na ovládanie plynového a brzdového pedálu, o všetko sa stará systém. Úlohou vodiča je sledovať a kontrolovať ho.
Testovanie na verejných cestách bude pokračovať v Nemecku a v nasledujúcich mesiacoch sa rozšíri do Rakúska, Francúzska, Talianska a Švajčiarska, aby bolo možné zhromaždiť údaje z reálnych jazdných podmienok a cestných sietí z viacerých krajín.
Testovanie má tiež potvrdiť, že PlusDrive dokáže bezpečne a automaticky vykonávať riadené manévre vodiča, vrátane jazdy v strede jazdného pruhu, zapájania sa do premávky, zmien jazdného pruhu iniciovaných vodičom alebo navrhnutých systémom, asistencie pri zápchach a udržiavania bezpečnej vzdialenosti od ostatných vozidiel.
„Sme hrdí na tvrdú prácu, ktorú tímy Iveco a Plus vložili do toho, aby sme túto inovatívnu riadiacu technológiu dostali do testovania na verejných cestách. Niektoré z najväčších flotíl na svete už využívajú PlusDrive na komerčné prepravy tovaru. Čím skôr budeme môcť tento komerčný produkt sprístupniť viacerým flotilám, tým väčší vplyv budeme mať,“ hovorí prevádzkový riaditeľ a spoluzakladateľ spoločnosti Plus Shawn Kerrigan.