Na Slovensku máme inovatívny sklad s vysokým stupňom automatizácie, ktorý má podľa kompetentných priniesť prelom v rýchlosti spracovania objednávok. Vybavený najmodernejšími technológiami ako sú triediče a systém AutoStore, prináša rýchle spracovanie objednávok. Stojí za ním logistický poskytovateľ Quehenberger.
Sklad sa nachádza v Seredi a bude obsluhovať zákaznícky segment na Slovensku, v Slovinsku, Českej republike, Chorvátsku a Maďarsku. Tento projekt, spustený pred dvoma rokmi, nadväzuje na úspešnú spoluprácu medzi spoločnosťami Quehenberger a Sport Vision v Rumunsku a Bulharsku. Quehenberger využil svoje znalosti v tradičnom skladovom manažmente a E-commerce, čím zaujal svojho partnera natoľko, že zákazku získal.
Mathias Friedrich zo spoločnosti Quehenberger hovorí, že v prepojení B2B a B2C aktivít sú priekopníkmi. „Využívame existujúce synergie na optimalizáciu procesov, skrátenie dodacích lehôt a zvýšenie dostupnosti produktov pre koncových zákazníkov. Konsolidácia aktivít na jednom mieste prispieva aj k udržateľnosti.“
Quehenberger poradenstvo v logistike
Udržateľnosť je kľúčová aj z hľadiska poradenstva. Vybudovanie ekonomicky úspešnej skladovej lokality si vyžaduje čas a dôkladnú prípravu. V spolupráci so zákazníkom boli starostlivo analyzované rôzne lokality skladov, uskutočnené detailné analýzy dodávateľského reťazca a identifikované tzv. ťažiskové centrum.
Rozhodnutie pre novú lokalitu padlo na Slovensko, kde je Quehenberger Logistics dobre etablovaný. V úzkej koordinácii so zákazníkom Quehenberger vybral vhodné technológie pre sklad a interne vyvinul na mieru šitý systém riadenia skladu. Aktuálne prevádzkuje sklad na ploche 15 000 m², pričom sa už vopred počítalo s budúcim možným rozširovaním. Plánuje sa tiež zvýšenie počtu zamestnancov zo 30 na približne 120.
Martin Kuen, regionálny riaditeľ Quehenberger pre HU, SK, CZ, PL, povedal, že „náš úspešné partnerstvo so Sport Vision je výsledkom inovatívnych logistických stratégií, ktoré umožňujú nielen optimalizáciu nákladov, ale tiež zabezpečujú vynikajúci zážitok pre zákazníka.“
Pracovisko 4.0
Pre skladový personál to podľa spoločnosti prinesie fyzickú úľavu. Pracuje v modernom prostredí a s novými technológiami dokáže oveľa efektívnejšie vykonávať rôzne procesy. V budúcnosti bude potrebné viac kvalifikovaného IT personálu na obsluhu a údržbu týchto systémov.
Prirodzené usporiadanie umožňuje optimálne skladovanie produktov na základe ich charakteristík, objemu predaja a dopytu, zatiaľ čo kubické skladovanie umožňuje uloženie až po strop. Táto kombinácia, používaná aj v systéme AutoStoreTM, zvyšuje produktivitu, zlepšuje presnosť spracovania objednávok a znižuje náklady. Ekonomické vychystávanie, maximalizácia kapacity skladu a efektívne riadenie zásob vedú k rýchlejším dodacím lehotám a zvýšeniu spokojnosti zákazníkov.