21.3 C
Bratislava
nedeľa, 8 septembra, 2024
46 300 1 430 18 600

Na Slovensku rastie záujem o online nákup potravín

Záujem o online nákup potravín na Slovensku rýchlo rastie. Zákazníci za najväčší benefit považujú úsporu času aj nákladov na palivo a dopravu.

Tieto benefity motivujú k online nákupu potravín viac ako tretinu Slovákov a Sloveniek. Prieskum realizovaný agentúrou Nielsen Admosphere pre technologicko-logistickú spoločnosť DODO a spoločnosť Tesco ukázal, že viac ako 35 % respondentov v posledných 12 mesiacoch nakupovalo potraviny cez internet.

Rastúci trend online nákupu potravín

Z prieskumu, ktorý sa uskutočnil na vzorke 506 internetových respondentov vo veku 15 a viac rokov vyplynulo, že online nakupovanie potravín sa stáva preferovanou voľbou pre mnohých Slovákov. Najviac zákazníkov nakupujúcich potraviny online pochádza z východného Slovenska (38,7 %), nasleduje západné (35,3 %) a stredné Slovensko (31,4 %).

Online nákup potravín šetrí čas

Prieskum odhalil, že najväčším benefitom online nákupu potravín je pre Slovákov úspora času, toto uviedla až polovica respondentov (50,1 %). Výhodou je tiež doručenie v čase, ktorý najviac vyhovuje zákazníkom (34,8 %).

„Z pohľadu doručenia tovaru domov sú potraviny špecifický segment kvôli senzitivite zákazníkov na rýchlosť celého procesu dodania. Osvedčeným riešením, ako maximálne vyhovieť potrebám zákazníkov je poskytnúť im možnosť vybrať si presný čas doručenia,“ vysvetľuje Ivo Velíšek, CEO technologicko-logistickej spoločnosti DODO pre Slovensko a Česko.

Doručenie v konkrétnom časovom slote poskytuje zákazníkom flexibilitu a predvídateľnosť. Až 50,6 % respondentov, ktorí nakupovali potraviny online, preferuje doručenie poobede alebo večer. „Našou prioritou je poskytnúť zákazníkom všetky možnosti, ktoré im uľahčia nákupy. Jednou z nich je objednanie potravín online a doručenie domov v časovom okne, ktoré si sami zvolia,“ hovorí Martin Bulla, prevádzkový riaditeľ spoločnosti Tesco na Slovensku.

Preferencie mladšej generácie

Mileniáli a generácia Z vnímajú online nakupovanie potravín najpozitívnejšie, pričom viac ako štvrtina (25,3 %) považuje tento spôsob nakupovania za menej stresujúci. Medzi staršími respondentmi (nad 55 rokov) to bolo 12 %. Takmer tretina (31,3 %) všetkých respondentov uviedla, že online nákup im pomáha znížiť spontánne nákupy a kupovať len to, čo skutočne potrebujú.

Technologické a logistické inovácie

Transport potravín si vyžaduje špeciálne podmienky, pričom kľúčové je zachovanie teplotného reťazca. Pri doručení potravín je dôležité udržiavať teplotu 0 – 4 °C pre čerstvé mäso a ryby, mrazené jedlá chladiť suchým ľadom a pre mliečne výrobky platí maximálna teplota 8 °C. „Hygienickú bezpečnosť termoboxov, v ktorých sú prevážané potraviny, nechávame laboratórne overovať a nákladový priestor vozidiel čistíme pomocou ozónu,“ dodáva Ivo Velíšek.

Flotila vozidiel DODO je preto vybavená špeciálnymi chladiacimi systémami a kuriéri sú vyškolení na zaobchádzanie s potravinami, čo zaručuje, že potraviny dorazia k zákazníkom v 100 % kvalite. „Hygienickú bezpečnosť termoboxov, v ktorých sú prevážané potraviny, nechávame laboratórne overovať a nákladový priestor vozidiel čistíme pomocou ozónu. Zákazníci tak majú istotu, že potraviny z e-shopu dodáme v rovnakej kvalite, ako keď boli vyskladnené,“ dopĺňa Ivo Velíšek.

ZdrojDODO
Aktuálne
Prečítajte si aj