Packeta zverejnila výsledky svojho podnikania v roku 2022. Napriek turbulentnému roku, ktorý ovplyvnili viaceré nepriaznivé udalosti, zažila spoločnosť svoj najúspešnejší rok u nás a pokračovala v raste. Na doručovaní balíkov dosiahla tržby 57,6 milióna eur. Zároveň sa jej v najhektickejší deň, ktorý pripadol na 19. decembra, podarilo vytvoriť rekord v počte spracovaných zásielok za jeden deň. Za 24 hodín doručila 280 000 balíkov.
Okrem rozšírenia siete výdajných Z-BOXov na 1 750 sa jej v roku 2022 podarilo spustiť minútové doručovanie a možnosť sledovať kuriéra naživo prostredníctvom webového rozhrania. V tomto roku firma patriaca do českej skupiny Packeta Group plánuje pokračovať v inováciách a rozširovaní siete výdajných boxov.
Viacero možností doručenia zásielky
Packeta chce taksito zjednodušiť prepravu tovaru medzi ľuďmi, ako aj z e-shopov. Spoločnosť na Slovensku ponúka možnosť doručenia kuriérom na adresu aj prostredníctvom spomínaných Z-BOXov a výdajných miest. Obe služby boli minulý rok inovované a rozšírené. Vďaka rozsiahlej sieti sa podarilo doručiť 98 % zásielok do druhého dňa od objednania.
Sieť výdajných Z-BOXov za posledný rok zväčšila až šesťnásobne. Tento spôsob prepravy balíkov získava na popularite najmä vďaka svojej flexibilite a nepretržitej dostupnosti boxov. Doručovanie na výdajné miesta však má aj svoj ekologický aspekt. Je totiž až osemkrát ekologickejšie v porovnaní s doručením kuriérom, čo ukázal prieskum Packety. Až 95 % Z-BOXov je v súčasnosti plne sebestačných, pretože využívajú elektrickú energiu zo solárnych panelov. Tento rok chce firma pokračovať v expanzii, optimalizovať rozmiestnenie boxov podľa dopytu a umiestniť ich na nové miesta, ktoré ešte nie sú pokryté.
Kedy presne príde moja zásielka?
Inovácie prišli aj do balíkových kuriérskych služieb Packety a to v podobe tzv. minútového doručenia a online sledovania polohy kuriéra. Prieskum spoločnosti totiž ukázal, že pre 95 % respondentov je veľmi dôležité resp. dôležité, aby mohli vedieť presný čas doručenia zásielky. Packeta preto v júni spustila službu minútové doručenie na adresu s možnosťou online sledovania polohy kuriéra. Zákazník dostane odkaz s polohou kuriéra a presným časom doručenia SMS správou a mailom ráno v deň plánovaného doručenia zásielky. Okrem výhod pre samotného zákazníka má táto služba vplyv aj na vyššiu úspešnosť doručenia balíka na prvýkrát a tým znížuje ekologickú stopu a zvyšuje efektívnosť kuriérskej siete.
Packeta chce byť lídrom v odosielaní balíkov medzi ľuďmi
Aj keď hlavná časť podnikania Packety na Slovensku je založená predovšetkým na spolupráci s e-shopmi, spoločnosť sa už zameriava aj na rozširovanie posielania balíkov medzi ľuďmi prostredníctvom vlastnej aplikácie. C2C (customer-to-customer), ako sa tomuto spôsobu prepravy v logistike hovorí, tvorí necelú desatinu percenta objemu zásielok. Firma však očakáva, že v tomto roku záujem ľudí vzrastie. „Našou ambíciou je prostredníctvom moderných technológií, kuriérskej siete a samoobslužných Z-Boxov ukázať Slovákom, že balíkovú prepravu je možné objednať jednoduchšie, efektívnejšie a priamo z mobilného telefónu. Už teraz sa o tom presviedčajú používatelia služieb ako Vinted či iných online trhovísk, ktorí cez Packetu posielajú balíky ďalším ľuďom,“ hovorí generálny riaditeľ spoločnosti Packeta Slovakia Alexander Jančo.
90 miliónov zásielok a 257 miliónov eur
Minulý rok bol úspešný nielen pre slovenskú pobočku. Darilo sa celej skupine Packeta, do ktorej Packeta Slovakia patrí. Skupina spolu doručila 90 miliónov zásielok do celkovo 33 krajín. Konečný obrat skupiny dosiahol 257 miliónov eur, čo je o 23 % viac ako v roku 2021. Celá skupina zamestnáva 2 200 ľudí, prevádzkuje 15 000 Z-BOXov, spolupracuje so 140 000 partnerskými miestami a 46 tisíc e-shopmi.