DHL Group preberá 100% podielu v tureckej spoločnosti MNG Kargo Yurtiçi ve Yurtdışı Taşımacılık A.Ş. (MNG Kargo), ktorá na tamojšom trhu prevádzkuje balíkové služby a patrí k silným hráčom v tomto segmente. DHL Group spolu s ňou preberá aj jej dcérske spoločnosti.
MNG Kargo je jednou z popredných balíkových služieb v Turecku. Trhy s balíkmi a elektronickým obchodom rastú enormným tempom, na čo reaguje aj DHL Group. Touto akvizíciou si chce na rýchlo rastúcom tureckom trhu s balíkmi posilniť pozíciu a vytvorí ďalšie synergie. Vďaka spolupráci rôznych divízií DHL, ktoré už v Turecku pôsobia, chce skupina vytvoriť unikátnu logistickú ponuku pre zákazníkov v Turecku aj za hranicami.
Balíkové služby sa stávajú megatrendom
Rast balíkových služieb je v súčasnosti taký silný, že generálny riaditeľ spoločnosti DHL Group Tobias Meyer považuje e-commerce spolu s trvalou udržateľnosťou, globalizáciou a digitalizáciou za ďalší megatrend v logistike. A práve preto sa naň v posledných rokoch v Skupine zamerali a zapracovali ho aj do globálnej korporátnej Stratégie 2025.
„E-commerce zostáva jednou z najväčších hnacích síl rastu logistických služieb, najmä v objeme prepravy balíkov. Preto prostredníctvom organického a anorganického rastu neustále pracujeme na lepšom uspokojovaní dopytu po e-commerce. MNG Kargo doplní naše obchodné portfólio a pomôže nám upevniť našu pozíciu v odvetví,“ hovorí Meyer.
Sinlá logistická infraštruktúra MNG Kargo
Novozískaná sieť doručovania balíkov má 27 triediacich centier a viac ako 800 pobočiek vo všetkých veľkých tureckých mestách. Pre DHL eCommerce to znamená ideálne rozšírenie európskej siete doručovania balíkov. MNG Kargo sa stane súčasťou jej obchodnej jednotky.
Turecký trh s e-commerce má podľa odhadov v nadchádzajúcich rokoch rásť dvojciferným tempom, teda výrazne viac ako trhy EÚ. Turci za to vďačia predovšetkým mladej, dynamickej populácii so silným záujmom o digitálnu komunikáciu. DHL Group chce využiť svoju pozíciu a dosiahnuť zásadný rast na tureckom trhu. Môže totiž kombinovať siete a digitálne know-how divízie DHL eCommerce a teraz k tomu pribudne pokrytie miestneho trhu spoločnosťou MNG Cargo.
„V divízii DHL eCommerce sa snažíme poskytovať spoľahlivé, cenovo dostupné a udržateľné doručovacie služby našim zákazníkom elektronického obchodu. Kostrou našich aktivít je naša rozsiahla sieť, ktorú prevádzkujeme priamo my alebo prostredníctvom partnerstiev, a naše digitálne know-how a schopnosti. Akvizícia spoločnosti MNG Kargo posilní našu sieť a pomôže nám spojiť našich zákazníkov s tureckým trhom a naopak,“ hovorí Pablo Ciano, generálny riaditeľ DHL eCommerce.
Turecko ako kľúčový hráč v reťazci
Turecko si plne uvedomuje úsilie výrobcov o zvyšovanie odolnosti dodávateľských reťazcov. V tomto smere si Turci vybudovali silnú výrobnú základňu, napríklad v textilnom priemysle, ktorého rozvoj je poháňaný elektronickým obchodom. DHL Express slávnostne otvorila nové centrum na letisku v Istanbule v roku 2021 a spoločnosť DHL Global Forwarding nedávno oznámila, že zintenzívni spoluprácu s Turkish Cargo.
Teraz, keď sa MNG Kargo stane súčasťou DHL eCommerce, môžu všetky divízie DHL a ich zákazníci profitovať zo synergií novo získanej spoločnosti. MNG Kargo bude na oplátku ťažiť z odborných znalostí DHL Group v oblasti medzinárodnej logistiky a jej rozsiahlej globálnej siete. Prevzatie spoločnosti MNG Kargo ešte musí schváliť turecký úrad pre hospodársku súťaž a turecký úrad pre informačné a komunikačné technológie.