10.4 C
Bratislava
utorok, 1 apríla, 2025

TEST Opel Astra ST GSe | Aj kombi vie byť „cool“

Opel Astra Sports Tourer je stálicou v segmente rodinných kombi. Najnovšia generácia však prichádza okrem ďalších motorizácií aj s plug-in hybridom.

Model Astra ST GSe zapadá s prednou maskou „Opel Vizor“ do dizajnového jazyka značky okamžite. Čierna maska chladiča s LED svetlami IntelliLux Pixel Matrix pôsobia unikátne, pohľad zboku vzbudzuje pocit, že sa pozeráte na športovo ladené auto. Všetko to dopĺňajú 18-palcové dvojfarebné disky, ktoré, mimochodom, majú inšpiráciu v kultovom modeli Opel Manta. Vzadu popri strešnom spojleri zaujmú (opäť) LED svetlá.

Opel Astra ST GSe zozadu
Foto: Cargo magazín

Sedadlá sú maximálne pohodlné

Interiér ponúka ergonomické sedadlá certifikované AGR, s čalúnením v Alcantare a integrovanými opierkami hlavy. Digitálny prístrojový panel s 12-palcovým displejom infotainmentu má softvér podporujúci prepojenie s Apple CarPlay a Android Auto aj bez kábla.

Opel Astra ST GSe sedadlá
Foto: Cargo magazín

Dotykovú obrazovku dopĺňajú praktické fyzické tlačidlá na ovládanie hlasitosti a klimatizácie. Ide o dobrú kombináciu, spájajúcu trend bezdotykového ovládania s aspoň základnými fyzickými tlačidlami, čo prispieva k lepšej používateľskej skúsenosti. Trpezlivosti ma učil volič smeru jazdy, ktorý pri rýchlom ťuknutí a snahe preradiť hneď občas nestihol pochopiť môj úmysel.

Opel Opel Astra ST GSe stredová konzola
Foto: Cargo magazín
Dotyková obrazovka Opel Astra GSe
Foto: Cargo magazín

Opel Astra ST GSe je na tom veľmi dobre aj z pohľadu úžitkových vlastností. Batožinový priestor má objem 516 litrov, po sklopení sedadiel sa zväčší na 1 553 litrov, pričom má rovnú ložnú plochu, takže ľahko prenesiete aj väčšie veci a miesto nechýba ani ak máte 3 alebo 4-člennú rodinu. 

Opel Astra ST GSe interiér
Foto: Cargo magazín
Kufor Opel Astra ST GSe
Foto: Cargo magazín

Opel Astra ST GSe má výborný podvozok

Podvozok je výborne odpružený, tlmiče prispôsobujú tvrdosť povrchu vozovky, čo vo výsledku vytvára veľmi príjemný pocit z jazdy. Toto nenápadné auto vás z pohľadu komfortu dokáže pozitívne prekvapiť.

Opel Astra ST GSe profil
Foto: Cargo magazín

Pod kapotou testovanej Astry GSe sa nachádza plug-in hybridná jednotka, ktorú tvorí benzínový motor 1,6 Turbo a elektromotor s výkonom 110 k. Systémový výkon dosahuje 225 k a 360 Nm krútiaceho momentu, čo je na rodinné auto viac ako postačujúca hodnota.

Kufor Opel Astra ST GSe
Foto: Cargo magazín

Čisto elektrický dojazd sa pohybuje podľa údajov značky na asi 60 km, v chladnejšom počasí to v reálnej prevádzke bolo asi 50 km. Nabíjačka má výkon 7,4 kW, doplna batériu (s kapacitou 12,4 kWh) dobijete za asi 4 hodiny.

Nabíjací vstup na Opel Astra ST GSe
Foto: Cargo magazín

Jazdné režimy sa dajú meniť, vyberáte si medzi Hybrid, EV a Sport. Športový režim vo mne nejaké extrémne zimomriavky nevyvolal, čo pripisujem tomu, že už v štandardnom režime má auto veľmi dobrú dynamiku.

Opel Astra ST GSe zadné sedadlá
Foto: Cargo magazín

Veľa nabíjajte

S 8-stupňovým automatom som bol spokojný, pri agresívnych rozbehoch radí rýchlejšie a pošle motor do vysokých otáčok, čo trošku kazí dobŕy dojem, no tu je presne ten bod, kedy si treba pripomenúť, že sedíme v rodinnom „kombíku“ a nie športovom kupé.

Opel Astra ST GSe interiér orientovaný na vodiča
Foto: Cargo magazín

Ak poctivo nabíjate, Opel vám sľubuje spotrebu 3,4 l/100 km. My sme po vybití batérie jazdili za 6,6 l/100 km, pričom test sme rovnomerne rozdelili medzi diaľnicu, mesto a okresky. Ako pri každom PHEV aute teda platí, že ak budete pravidelne využívať elektrický pohon, náklady na palivo sa budú držať nízko. Plug-in hybrid s bohatou výbavou môže byť váš za 38 190 eur a dostanete k nemu aj nabíjaciu kartu s kreditom 500 eur.

Aktuálne
Prečítajte si aj