Jeep Gladiator sa vymyká bežným štandardom pickupov. Prvý pickup značky v Európe vyniká oproti kokurentom ako Amarok, Hilux či Ranger až unikátnou všestrannosťou.
Do offroadu sú samozrejme pripravení aj jeho konkurenti, no Jeep si dal s Gladiatorom extra záležať, aby zvládol akýkoľvek terén. Off-roadové pneuamtiky sú iba začiatkom toho, čo toto auto ponúka. Systém pohonu kolies Command-Trac spolupracuje s redukčnou rozdeľovacou prevodovkou, pickup má tuhé nápravy, ochranné kryty podvozku a nechýba uzávierka zadného diferenciálu Trac-Lock.
Inšpirovaný Wranglerom
Gladiator sa vám môže zdať povedomý, pretože jeho vzhľad aj jeho technologický základ pochádzajú z legendárneho modelu Wrangler. Okrem výzoru preto majú podobnú napríklad šírku (1 890 mm). Logicky, Gladiator má takmer o pol metra dlhší rázvor a celkovú dĺžku 5,6 metra. Napriek nej sa ale s autom dá normálne fungovať aj v meste, chce to len trochu zvyku.
Pri rozmeroch ešte spomeniem korbu, na ktorú naložíte 613 kíl nákladu a má rozmery 1 531 x 1 442 mm. Nosnosť je v porovnaní s konkurenciou mínusom, napríklad Amarok sa podľa verzie dokáže odviezť 971 kg, Ranger dokonca 1 149 kg a nad jednu tonu sa nosnosťou dostáva aj Hilux.
Pod zadným sedadlom a za operadlom sa nachádzajú odkladacie priestory. Vzadu ale najviac zaujal priestor pre nohy, ktorý je tu kráľovský (966 mm). Síce cestujúci vzadu nemajú k dispozícii USB porty, ale tu je reč o aute pre tvrdých pracantov, ktorých chýbajúci zdroj pre nabíjanie smartfónu nijako nerozladí.
Poriadne pracovno-terénne auto
Gladiator do veľkej miery zostáva verný pôvodnej filozofii značky Jeep, ktorá vyrábala offroadové autá pre armádu. Súčasný Gladiator tak je v roku 2024 robustný, má vystúpené kolesá, v interiér veľa fyzických tlačidiel a pred vodičom analógové budíky, doplnené farebným displejom.
Kožené sedačky a gumené koberčeky sú vítanou výbavou každého offroadistu, pretože sa ľahko umývajú. Navyše, v podlahe sú otvory pre vypúšťanie vody. Umývanie vapkou nie je žiadny vtip, displej infotainmentu aj štartovacie tlačidlo sú vodotesné. Napriek minimálnemu bočnému vedeniu sa na kožených sedadlách sedí pohodlne.
Schopnosti do terénu má Gladiator bohaté: brodivosť 76 mm, predný nájazdový uhol 45 stupňov, odjazdový 25 stupňov a dlhší rázvor ovplyvnil iba prejazdový uhol, ktorý je 18,5 stupňa. Gladiator má dve páky – klasickú na ovládanie 8-stupňového automatu a k nej druhú, na ovládanie redukčnej prevodovky.
Môžete ho rozobrať
Palubná doska je veľmi krátka. Displej multimediálneho systém U-Connect má rozmer 8,4 palca a na prvý dojem trochu chaotciky usporiadaný softvér, s ktorým sa ale dá zoznámiť, ak máte trochu trpezlivosti a chuti do tréningu. Tento mínus vyrovnáva zmysluplné rozmiestnenie fyzických tlačidiel, ktoré sú na stredovom paneli v uspopriadané v dvoch prehľadných líniách.
Jeep Gladiator však ponúka aj niečo, čo žiadny jeho konkurent nie. Dovolí vám odmontovať strechu, dverové panely a sklopiť čelné sklo. Leto si tak dokážete užiť doslova naplno, ešte viac, ako v kabriolete. Zážitok doplní kvalitný audiosystém, ktorý tvorí až 9 reproduktorov.
Pod kapotou trojliter
Jeep Gladiator poháňa dieselový vidlicový trojliter Multijet, ktorého parametre sú 194 kW (264 k) max. výkonu a 600 Nm max. krútiaceho momentu. Motor je spriahnutý so spompínanou 8-stupňovou automatickou prevodovkou.
Spotreba sa pohybuje od 10 do 12 l/100 km, s ľahkou nohou na plyne by ste sa ale mali dostať na dlhodobý priemer 10 l/100 km úplne s prehľadom. Tu ale neberieme do úvahy jazdu v teréne. Každopádne, s týmito parametrami je jazda zážitok.
Jeep Gladiator Overland má v cenníku uvedenú cenu s 72 850 eur s DPH, značka naň ale aktuálne ponúka masívny bonus 15 450 eur. Tento špecifický pickup tak môže byť váš za 57 400 eur s DPH. Zaujímavá je záruka na 5 rokov resp. do nájazdu 200 000 km. Overland za názvom idndikuje veľmi bohatú výbavu, ku ktorej ešte môžete doplniť niektorý z paketov Cargo ale bo Winter, prípadne niekoľko možností doplnkovej výbavy.