Renault 5 Turbo 3E odvážne nadväzuje na legendu ikonických modelov Renault 5 Turbo a Turbo 2.
S výkonom 540 koní, akceleráciou z 0 na 100 km/h pod 3,5 sekundy a ultramodernou konštrukciou sa radí do novej kategórie „mini-supercars“. Kombinuje agilitu hot-hatchov s parametrami typickými pre superšporty.

Renault 5 Turbo 3E
Renault sa s modelom Turbo 3E vracia k svojej bohatej histórii v oblasti pretekárskych vozidiel. Renault 5 Turbo a Turbo 2 zo začiatku 80. rokov, sa stali priekopníkmi v nasadení preplňovaných motorov a ich úspechy na rally tratiach dodnes rezonujú medzi zberateľmi.

Nový Turbo 3E nesie rovnakého pretekárskeho ducha, no posúva ho do éry elektromobility. Renault chce týmto krokom vytvoriť nový segment športových elektromobilov, kde kompaktné rozmery neznamenajú kompromisy v oblasti výkonu.

„Reinterpretovať legendárne modely Renault 5 Turbo a Turbo 2 bola výzva. Renault 5 Turbo 3E spája ich športový charakter s najmodernejšími technológiami a aerodynamickou efektivitou elektrickej éry,“ hovorí Gilles Vidal, viceprezident pre dizajn v Renault a Ampere.

Retro-futuristická agresivita Renault 5 Turbo 3E
Renault 5 Turbo 3E jednoznačne nadväzuje na svojich predchodcov s charakteristickými širokými zadnými blatníkmi, štvorcovými prednými svetlami (teraz s LED technológiou) a obrovským zadným spojlerom, ktorý maximalizuje prítlak. Aerodynamická efektivita hrá kľúčovú úlohu – veľké otvory na nárazníku optimalizujú prúdenie vzduchu, zatiaľ čo zadný difúzor a bočné nasávacie otvory znižujú odpor a zlepšujú stabilitu pri vysokých rýchlostiach.

S dĺžkou 4,08 m, šírkou 2,03 m a výškou 1,38 m má tento model proporcie superšportu, no zároveň si zachováva kompaktnosť mestského auta. Pomocou karbónovej štruktúry sa podarilo udržať hmotnosť na úrovni 1 450 kg, čím sa Renault Turbo 3E dostáva na úroveň legendárnych superšportov z hľadiska pomeru výkonu k hmotnosti (2,7 kg/k).

540 koní na zadné kolesá
Pod kapotou sa nachádza dvojica 200 kW elektromotorov poháňajúcich zadné kolesá, pričom každý motor ponúka okamžitý nástup výkonu bez oneskorenej odozvy. Renault tvrdí, že Turbo 3E ponúkne dynamiku porovnateľnú s legendárnymi turbomotormi, avšak bez typickej turbo diery. Elektromobily často čelia výzve vyššej hmotnosti, no Renault Turbo 3E rieši tento problém viacerými spôsobmi.

Dostal 800V architektúru, umožňujúcu rýchle nabíjanie (z 15 % na 80 % sa pri plnom výkone 350 kW nabije za 15 minút). Jeho 70 kWh batéria poskytuje dojazd cez 400 km (WLTP), pričom model je optimalizovaný pre viacero ostrých kôl na okruhu pred potrebou rýchlonabíjania. Nízke ťažisko vďaka batérii umiestnenej v podlahe zlepšuje stabilitu a jazdné vlastnosti.

Renault vyvinul špeciálnu drift-assist funkciu a vertikálny ručný brzdiaci systém určený pre rally, ktoré umožňujú precízne ovládanie a manévrovanie na trati. Auto ponúkne štyri jazdné režimy: Snow, Regular, Sport a Race.

High-tech kokpit so športovým DNA
Kabína modelu Turbo 3E je plne orientovaná na vodiča s kombináciou uhlíkových komponentov, Alcantary a prémiových materiálov. Kokpit obsahuje športové škrupinové sedadlá s 6-bodovými pásmi, vertikálny ručný brzdový systém, digitálne prístrojové panely (10,1″ a 10,25″) s grafikou inšpirovanou originálnym Renault 5 Turbo aj Google built-in navigáciu s plánovaním nabíjacích zastávok. Samozrejmosťou je aj podpora Renault OpenR Link so službami Google, ktoré sú priebežne aktualizované.

Limitovaná edícia s možnosťou personalizácie
Renault Turbo 3E bude dostupný len v 1 980 kusoch, čo je odkaz na rok uvedenia pôvodného modelu Renault 5 Turbo. Každý zákazník si bude môcť vybrať vlastné číslo modelu a konfiguráciu. Auto príde na trh v roku 2027 a bude dostupné v Európe, na Blízkom východe, v Japonsku a Austrálii.
