4.5 C
Bratislava
streda, 20 novembra, 2024
46 300 1 430 18 600

IAA TRANSPORTATION 2024 | Eurowag predstavil platformu Eurowag Office

Eurowag na veľtrhu IAA Transportation oznámil, že postupne začína rozbiehať svoju novú digitálnu platformu, prvú svojho druhu v Európe. 

Platforma Eurowag Office vznikla s cieľom odbremeniť dopravcov a pomôcť im zvýšiť efektivitu podnikania v doprave. Dôležité funkcie platformy budú dostupné zadarmo pre nových aj existujúcich zákazníkov Eurowagu.

Eurowag Office jprvá svojho druhu v Európe
Generálny riaditeľ Skupiny Eurowag Martin Vohánka (Foto: Cargo magazín)

Náročné podnikanie v doprave

Eurowag Office má postupne transformovať to, ako v súčasnosti funguje sektor komerčnej cestnej dopravy. Podľa údajov Eurowagu totiž až 85 % spoločností využíva na prevádzku svojich flotíl čiastkové produkty a služby od samostatných poskytovateľov.

„Preprava tovaru po Európe je veľmi zložitá. Vodiči sa musia denne popasovať s viac ako tridsiatimi administratívnymi úlohami a počas každej jazdy sú vystavení neustále sa meniacim podmienkam na cestách. Firmy zároveň čelia kolísavému dopytu a neustále pribúdajúcim medzinárodným regulačným komplikáciám. Toto je problém zvlášť pre menšie a stredne veľké spoločnosti,“ povedal počas svojej prezentácie na IAA Transportation CEO spoločnosti Eurowag Martin Vohánka. 

Stánok Eurowag v Hannoveri
Foto: Cargo magazín

Eurowag Office v mobile aj na PC

Eurowag Office bude prvá digitálna samoobslužná platforma, ktorá poskytne alternatívu voči analógovým systémom. Platforma bola navrhnutá so štyrmi rozhraniami. Firmám pomôže s riadením úloh, ako sú platby, financie, analytika, manažment jednotlivých vozidiel, faktúry alebo komplexná agenda vodičov. Vodičom poskytne všetko, čo potrebujú vedieť od začiatku až do konca ich cesty, vrátane prispôsobenej navigácie. 

Napríklad presné mapy sú pre vodičov zvlášť dôležité. „Vodič nákladného auta je pod časovým tlakom a tlakom na dodržanie nákladov. Potrebuje preto aktuálne informácie o svojej trase, ktoré efektívne zohľadňujú rôzne ciele – ako je čas dodávky, dopravná situácia, čas na odpočinok a dostupné časy pre elektrické nabíjanie. Mapy okrem toho musia byť prispôsobené nákladnej doprave a brať do úvahy rôzne hmotnostné či rozmerové kritériá cestnej infraštruktúry,“ vysvetlil Martin Strigač, Chief Product Officer v Eurowagu.

Prezentácia Eurowag Office v Hannoveri
Foto: Cargo magazín

Platforma Eurowag office bola od začiatku navrhovana tak, aby pomohla s každodennou operatívou malým a stredným firmám. Podľa štatistík má totiž priemerná flotila európskeho dopravcu sedem vozidiel. Pre malé firmy je optimalizácia o to dôležitejšia, že často neprechádzajú náročným posudzovaním bánk, keď hľadajú zdroje financovania.

Jednotný prístup ku všetkým dátam

Eurowag Office pokrýva väčšinu dôležitých služieb, ktoré dopravné spoločnosti potrebujú na prevádzku svojich flotíl. Postupne pre ne na jednu platformu zahrnie riešenia pre riadenie flotíl a dopravy, časový manažment, refundácie daní, platby za energie prostredníctvom tradičných kariet alebo mobilnej aplikácie vrátane nízkouhlíkových palív a elektrického nabíjania, nástroje na optimalizáciu cash-flow, služby európskeho elektronického mýta (EETS), servis na cestách a navigáciu prispôsobenú nákladnej doprave. Môže to pomôcť aj efektivite cestnej nákladnej dopravy, pretože v súčasnosti jazdí po európskych cestách približne 30 % nákladných vozidiel prázdnych.

Nová platforma Eurowag Office
Foto: Cargo magazín

Vyskúšať sa dá zadarmo

Eurowag Office si dopravcovia môžu vyskúšať zadarmo. Používatelia sa môžu online zaregistrovať ako jednotlivci a okamžite začať využívať ponuku plánovania trasy a navigácie. Ak budú mať záujem získať viac benefitov, môžu zapojiť aj svoju spoločnosť a získať prístup k prémiovým funkciám. S ďalším vývojom platformy budú môcť používatelia čoskoro využívať aj ďalšie funkcie, ako sú inovatívne finančné služby, elektronická peňaženka, čet s vodičmi či bezproblémový prenos dokumentov medzi vodičom a dispečerom.

Eurowag v Nemecku prezentoval aj svoje prepočty toho, koľko by dopravcovia mohli s jeho novou platformou ušetriť. Na nákladoch je približne 10 % resp. 12 000 eur na kamión, lepšie vyťažovanie zase môže priniesť nielen úsporu peňazí, ale aj úsporu CO2 približne 20 ton na vozidlo.

Aktuálne
Prečítajte si aj