5.1 C
Bratislava
streda, 29 januára, 2025

Najpredávanejšou značkou na Slovensku zostala Škoda

Advertisement

Rok 2024 priniesol značke Škoda na Slovensku mimoriadne úspechy. S 20,7 % podielom na trhu a viac ako 19 342 predanými vozidlami si značka opätovne upevnila pozíciu lídra na trhu s novými vozidlami.

Škoda dominovala nielen v segmente firemných flotíl, ale aj medzi súkromnými zákazníkmi, pričom dosiahla jeden z najsilnejších medziročných rastov v histórii. Až šesť jej modelov skončilo medzi TOP 10 najpredávanejšími vozidlami na Slovensku.

Modely Škoda 2025
Foto: Škoda

Najväčší úspech dosiahla Škoda Octavia, ktorá so 4 474 predanými kusmi opäť potvrdila pozíciu najpredávanejšieho auta na Slovensku. Na druhom mieste sa umiestnila Fabia (3 791 kusov), pričom prvú päťku dopĺňajú modely Kamiq (2 616 ks), Karoq (2 591 ks) a Scala (2 213 ks).

Nárast dopytu po elektromobiloch

V segmente elektrických vozidiel dominoval model Škoda Enyaq, ktorý si udržal pozíciu najpredávanejšieho elektromobilu na Slovensku. V roku 2024 bolo dodaných 246 kusov tohto modelu. Škoda zároveň pripravuje rozšírenie portfólia o nový model Elroq a ďalšie plne elektrické vozidlá.

Špecifikom nášho trhu je, že benzínové motory zostávajú najžiadanejšie. Vybralo si ich 68,6 % zákazníkov. Naftové motory tvorili 29,3 %, zatiaľ čo čisto elektrický pohon dosiahol podiel 1,3 %. Až 65,5 % zákazníkov si zvolilo automatickú prevodovku, pričom medzi farbami dominovala šedá metalíza (25,5 %).

Infografika Škoda
Zdroj: Škoda
Zdroj: Škoda

Firemní aj súkromní zákazníci

Škoda v roku 2024 predala 74 % svojich vozidiel firemným zákazníkom, čo predstavuje 14 266 vozidiel. Súkromní zákazníci si kúpili 5 076 vozidiel (26 %). Firemní klienti najčastejšie volili modely Octavia (26,1 %), Fabia (20,2 %) a Kodiaq (11,5 %), ktoré sú obľúbené pre nízke prevádzkové náklady a dostupnosť servisnej siete.

Rok 2024 bol úspešný aj pre program Škoda Plus, ktorý zaznamenal nárast predaja jazdených vozidiel o 30,24 %. Celkovo bolo cez tento program predaných 2 993 vozidiel, z ktorých 67 % tvorili modely značky Škoda. Najpredávanejším bol opäť model Octavia (35 %).

Autopožičovňa Škoda GO si upevnila pozíciu na trhu s viac ako 23-tisíc stiahnutiami aplikácie a 3 700 užívateľmi, ktorí si prenajali vyše 340 vozidiel. Najpopulárnejšie modely na zapožičanie boli Octavia (21,3 %), Kamiq (19,5 %) a Fabia (17 %).

Výzvy a budúcnosť

Napriek úspechom čelí Škoda aj výzvam, najmä v oblasti elektromobility a ďalšieho rozvoja infraštruktúry. Vďaka širokému portfóliu modelov a neustálym inováciám však značka pokračuje v upevňovaní svojej pozície nielen na Slovensku, ale aj v medzinárodnom meradle. Rok 2024 jasne ukázal, že Škoda je značkou, ktorá spája tradíciu, inováciu a dôveru zákazníkov.

ZdrojŠkoda
Advertisement
Aktuálne
Prečítajte si aj
Advertisement