4.7 C
Bratislava
streda, 20 novembra, 2024
46 300 1 430 18 600

VW odštartoval akciu roka svetovou premiérou Transportera 7

Divízia úžitkových vozidiel Volkswagen na IAA Transportation predstavila siedmu generáciu modelu Transporter a sfinalizovala tak svoju ponuku.

Transporter dopĺňa modely Multivan a ID.Buzz a podobne ako ony, prinesie pracovnú verziu Transporter aj verziu na prepravu osôb, Caravelle. Nový Transporter sa zrejme nevyhne porovnávaniu s Fordom Transit Custom, ktorý vyrába strategický partner Volkswagenu Ford, pozornosť by ale mala smerovať skôr na to, že medzigeneračne sa udialo viacero zásadných zmien.

VW Transporter 7 eHybrid
Foto: Cargo magazín

Narástol, zosilnel

Oproti predošlému radu s označením 6.1 prináša siedma generácia až sedem rôznych motorizácií – tri turbodiesle, plug-in hybrid a tri verzie čisto elektrického pohonu. Transporter 7 takisto odvezie viac tovaru a to jednak z pohľadu objemu ako aj hmotnosti.

VW Transporter počas svetovej premiéry v Hannoveri pred IAA
Foto: Cargo magazín

Krátka verzia so štandardnou strechou zväčšila objem korby o 10 % na 5,8 m3, dlhá verzia s vysokou strechou teraz odvezie 9 m3 a naložíte do nej tri europalety. Užitočná hmotnosť tejto verzie narástla o 130 kg na 1,33 tony. Napokoj, VW zvýšil aj ťažnú kapacitu, podľa verzie a pohonu sa z 2,5 tony zvýšila na 2,8 tony.

Nový VW Transporter 7
Foto: Cargo magazín

Nové TDI motory

Trojica novovyvinutých štvorvalcových TDI motorov tvorí základ pohonu pre novú generáciu. Výkonové spektrum začína na 81 kW (110 k a 310 Nm krútiaceho momentu), stredom je 110 kW (150 k a 360 Nm krútiaceho momentu) a najsilnejšia verzia má 125 kW (170 k a 390 Nm krútiaceho momentu).

VW Transporteer 7 je dlhší ako predchodca
Foto: Cargo magazín

Prvé dva agregáty sú sériovo montované so 6-stupňovou manuálnou  prevodovkou, 170 k vrchol ponuky má 8-stupňový automat, ktorý je pre dvojicu slabších motorov opciou. TDI-čka od výkonu 110 kW môžete mať s pohonom všetkých kolies 4MOTION. 

Plug-in hybrid aj elektromobil

Plug-in hybridný pohon dostal označenie eHybrid, využíva CVT prevodovku a dosahuje systémový výkon 171 kW (232 k). Systém pozostáva z turbodúchadlom prepĺňaného benzínového štvorvalca s objemom 2,5 litra (320 Nm krútiaceho momentu) a elektromotora s krútiacim momentom 205 Nm. eHybrid má iba pohon predných kolies. 

Čisto elektrické e-Transporter aj e-Caravelle prídu do predaja s výkonom 100 kW (136 k), 160 kW (218 k) a 210 kW (286 k). Všetky tri verzie majú totožnú batériu s využiteľnou kapacitou 64 kWh. VW plánuje pre striktne mestské aplikácie uviesť aj e-Transporter so zníženým výkonom a menšou batériou. eHybrid, e-Transporter aj e-Caravelle sa budú vyrábať s dvomi veľkosťami rázvoru. Čisto elektrické modely dostali pohon zadných kolies. 

Rozmery narástli

Transporter aj Caravelle oproti predošlej generácii narástli. Základná verzia meria 5 050 mm, čo je o 146 mm viac ako pri T6.1 a rázvor narástol na 3 100 mm (+97 mm). Dlhá verzia meria 5 450 mm a je základom pre verziu valník. Výška normálnej strechy zostala pod 2 metre (+1 983 mm).

VW Transporteere 7 nákladový priestor
Foto: Cargo magazín

Nárast veľkosti sa odráža aj v úžitkových vlastnostiach. Užitočná dĺžka nákladového priestoru meria 2 602 mm (medzigeneračne +61 mm), pri predĺženom rázvore je to 3 002 mm. Objem nákladového priestoru je 5,8 m3 (kratší variant) resp. 9 m3 (predĺźený variant). Do nového Transportera naložíte tri europalety, dve zboku a jednu zozadu.

VW Transporter eHybrid biely
Foto: Cargo magazín

Napokon, zvýšila sa aj užitočná hmotnosť. Podľa verzie dosahuje maximum až do 1,33 tony, podľa použitého motora a druhu pohonu je ťažná kapacita do 2,8 tony, o 300 kg viac ako u predchodcu. Povolené zaťaženie strechy narástlo zo 150 na 170 kg.

Nová kabína

Pred vodičom je konfigurovateľný 12-palcový digitálny prístrojový panel, o palec viac má dotykový displej multimediálneho systému. V novej generácii zostali fyzické tlačidlá viac-menej už iba na volante, ak nerátame zopár z nich pod stredovým displejom. 

V kabíne nájdete viaceré zásuvky, ktoré vám umožňujú nabíjať a napájať rôzne zariadenia a elektrické prístroje. V kabíne sú rozhrania USB-A, USB-C a zásuvky 12 V, ako opcia je v ponuke 230 V zásuvka. Pri TDI motorizáciách je zásuvka 230 V umiestnená v základni sedadla vodiča, pri eHybride dokonca môžete mať ďalšie dve 230 V zásuvky v nákladnom priestore v oblasti zadných stĺpikov karosérie. Celkový výkon systému 230 V je 2,3 kW. 

Nový Transporter zostal verný svojej povesti flexibilného pracanta a okrem panelovej dodávky prídu do predaja aj ďalšie verzie – dodávka Plus (nákladný priestor s lavicou pre tri osoby v druhom rade a deliacou stenou s oknom z plastu), skriňová dodávka s deliacou stenou v tvare L (priebežná deliaca stana z kovu za sedadlom vodiča a dvoma sedadlami v druhom rade v tvare L), kombi s maximálne deviatimi sedadlami (na prepravu osôb) a ako valník so šesťsedadlovou dvojitou kabínou a dlhým rázvorom. Kombi a skriňová dodávka môžu mať na želanie zvýšenú strechu, ako aj predĺžený rázvor.

Aktuálne
Prečítajte si aj