Malé dodávky sú obľúbené nielen u mestských kuriérov, ale aj u mnohých remeselníkov. Tento Nissan Townstar EV nejedného z nich zaujme.
Nissan Townstar EV je novým elektrickým modelom v portfóliu úžitkových vozidiel japonskej značky. Novinka dostala úplne nové hnacie ústrojenstvo aj tepelný manažment, vďaka čomu má dojazd podľa WLTP na úrovni 300 km.
Komfotná elektrická jazda
Batéria má kapacitu 45 kWh a jej nabíjanie na domácom 7,3 kW wallboxe trvá z nuly na 100 % sedem hodín. Na rýchlonabíjačke to, samozrejme, ide rýchlejšie, pri plnom výkone sa z 15 na 80 % kapacity nabijete za približne 37 minút.
Jazda s elektrickým Townstarom je veľmi príjemná, krútiaci moment s maximom na 245 Nm nastupuje od prvého dotyku s plynovým pedálom, 122 koní dáva autu slušný výkon a výborne sa s ním manévruje, za čo môže nielen kompaktný rázvor, ale aj parkovacie kamery vpredu aj vzadu.
Upravovať sa dá aj odpor rekuperácie. Stačí si páku prepnúť do režimu B, kde sú tri stupne – plachtenie, štandardný odpor a zvýšený odpor. Ten síce nefunguje ako jednopedálové ovládanie, ale ak predvídate, dokážete ním brzdiť.
Interiér podobný osobákom
Interiér je veľmi príjemný, porovnateľný s interiérom osobného auta. Jeho výhodou oproti osobákom je, že je tu viac odkladacích priestorov. Myslelo sa na to, že v týchto autách budú jazdiť profesionáli, ktorí si z kabíny často potrebujú urobiť svoju mobilnú kanceláriu.
Miesto pre veci nájdete vo dverách, stredovej konzole, nad palubnou doskou, pred spolujazdcom, ale aj nad hlavou. Pred vodičom je 10-palcový digitálny štít s peknou prehľadnou grafikou, a keďže toto auto je v najvyššej výbave Tekna, multimediálny systém má vstavanú navigáciu aj bezdrôtové zrkadlenie smartfónu.
Vstavba od Sortima
Testované auto malo na korbe špecifickú úpravu – vstavbu od firmy Sortimo. Ide o ideálne riešenie najmä pre remeselníkov a opravárov, ktorí si potrebujú uložiť svoje vybavenie, no zároveň stále potrebujú miesto pre náklad. Z ľavej strany je prístup k šuflíkom a kufríkom s priehradkami, ktoré sú prenosné. Z pravej strany sa dobre nakladá spomínaný náklad. takýto úložný systém je skvelým riešením, ak prinpráci využívate rôzne vybavenie a náhradné diely.
Ďalšou výhodou tohto úložného systému je, že sa osádza do existujúcich otvorov. Nevŕtajú sa žiadne nové diery. Preto ak si aj kúpite auto na lízing, po jeho skončení si úložný systém vymontujete a viete si ho nahodiť do nového auta.
Townstar EV má dve dĺžky – L1 a L2. L1, na ktorú sa pozeráte, má celkovú dĺžku 4 486 mm, dĺžka nákladového priestoru je 1 810 mm a keby ste vymontovali Sortimo, vložíte na korbu dve europalety. Maximálna užitočná hmotnosť je do 612 kg, a ešte objem – ten je 3,3 m3.
Dlhšia L2 meria 4 910 mm, naložíte do nej predmety dlhé maximálne 2 230 mm a nákladový priestor má objem 4,3 m3. Bočné dvere dlhšej verzie majú šírku 831 mm a naložíte cez ne europaletu. Jej užitočné zaťaženie je 777 kg. Do pripravených otvorov sa montujú aj strešné nosiče.
Elektrický Townstar EV začína v cenníku na 40 176 eur bez DPH. Úložný systém od Sortima v tomto aute stál 3 675 eur bez DPH. Na auto platí záruka 5 rokov alebo do 160 000 km a na batériu dáva Nissan záruku 8 rokov na stav poklesu kapacity batérie pod 70 %. Na úložný systém je záruka tri roky.