4.7 C
Bratislava
streda, 20 novembra, 2024
46 300 1 430 18 600

TEST Fiat Ducato | Ako jazdí nová generácia?

Nové Ducato prináša veľa už v základnej výbave, bohatá ale zostala aj ponuka príplatkových doplnkov. My sme sa pozreli na verziu, ktorá bude na Slovensku zrejme patriť medzi najžiadanejšie.

Vďaka členstvu v medzinárodnej porote Van of the Year sme mali v Nemecku možnosť vyskúšať si elektrickú verziu E-Ducato, tento test nájdete na našom webe cargomagazin.sk. Do slovenského redakčného testu sa nám pre zmenu dostala dieselová verzia s novým 8-stupňovým automatom.

Fiat Ducato v Ružinove
Foto: Cargo magazín

Optimalizovaný, ale stále funkčný dizajn

Nový, optimalizovaný dizajn Ducata sa radikálne nelíši od toho, na čo sme pri tomto pracantovi zvyknutí. V praxi si uvedomíte, že napríklad zmizli schodíky pre umývanie čelného skla. Vďaka dobrému sklonu a polohe čelného skla sa to ale dá zvládnuť aj bez nich, dokonca so štandardnou rúčkou umývacieho mopu. 

Fiat Ducato
Foto: Cargo magazín

Ergonomická kabína 

Nastupovanie do kabíny je jednoduché vďaka širokému nástupnému schodíku. Interiér testovanej verzie bol vybavený jednoducho – analógové budíky na prístrojovom štíte s malým displejom v strede a infotainment Uconnect s 5″ displejom, ktorý nie je dotykový.

Fiat Ducato
Foto: Cargo magazín

Táto kombinácia ale spoľahlivo spĺňa účel – základné informácie má vodič priamo pred sebou a infotainment sa naučíte ovládať za 5 minút. Zvlášť nás potešila manuálna klimatizácia, ktorá sa ovládala otočnými ovládačmi. Aj bez nastavovania presnej teploty sme mali v interiéri pri meniacom sa počasí vždy príjemnú teplotu. 

Fiat Ducato dashboard
Foto: Cargo magazín

Ducato zostalo verné dobrému rozmiestneniu úložných priestorov a ovládačov. Páka automatickej prevodovky je v ideálnej výške, veľa vecí vrátane 1,5-litrovej fľaše sa zmestí do oboch dverí a stojan na dva poháre pod stredovou konzolou palubnej dosky má navyše praktickú zarážku na odkladanie mobilného telefónu.

Aj v meste bezpečne

Zo sedadla vodiča mám dobrý výhľad pred seba a vďaka veľkým spätným zrkadlám aj okolo auta. Mínusom je nastavovanie volantu iba od seba a k sebe, sklon je fixný. Týmto riešením v Stellantise zjednodušili konštrukciu stĺpika riadenia, takže ide o vedomý kompromis. Napriek tomu si viete za volantom nájsť pozíciu, ktorá vám bude vyhovovať.

Fiat Ducato 1
Foto: Cargo magazín

Zadná parkovacia kamera, ktorá je v sérii, trochu skresľuje obraz, preto sa vám na displeji zdá, že sú predmety bližšie, ako v skutočnosti sú, no pre orientáciu a najmä ubezpečenie sa, že za vami nie sú chodci alebo cyklisti, keď cúvate, je to vítaný doplnok. Potešila aj manévrovateľnosť, ktorá bola pri dĺžke takmer 6 metrov výborná.

Fiat Ducato interiér Rasťo
Foto: Cargo magazín

Veľmi dobrá sériová výbava, celá paleta opcií

V rámci bezpečnostných nariadení GSR už máte v sériovej výbave paket Safety BASE, ktorý obsahuje systém autonómneho núdzového brzdenia, aktívne sledovanie a udržiavanie jazdného pruhu, systém rozpoznávania dopravného značenia, sledovanie bdelosti vodiča aj kontrolu tlaku v pneumatikách.

Fiat Ducato 2
Foto: Cargo magazín

Nový Multijet aj nový automat

Ducato poháňa overený 2,2-litrový motor, ktorý má tri úrovne výkonu. Okrem najsilnejšej 132 kW (180 k) verzie, ktorú sme testovali, je na výber 88 kW (120 k) a 103 kW (140 k) variant. Ide o rokmi overený motor, ktorý sa bez problémov popasuje aj s najťažšími úlohami. Podčiarkuje to aj max. krútiaci moment 450 Nm.

Fiat Ducato 3
Foto: Cargo magazín

Nová 8-stupňová automatická prevodovka s viacerými vylepšeniami robí jazdu komfortnejšou. Ladí plynule, rýchlo a bez zbytočných zaváhaní. Napriek tomu, že drží motor v meste neustále v pásme nízkych otáčok, necítiť, že by ho dusilo.

Fiat Ducato 4
Foto: Cargo magazín

Z troch jazdných režimov na bežné úlohy bohato postačuje štandardný, režim Power si zapnete v prípade plného zaťaženia, ak vôbec. Nechýba ani ekologický Eco pre nízku spotrebu. Tá sa mimochodom s prázdnym autom pohybovala na 8 l/100 km. S 90-litrovou nádržou tak dojazd nebude žiadny problém ani pri dlhých trasách.

Fiat Ducato 8
Foto: Cargo magazín

Pre každú úlohu

Panelová dodávka ponúka podľa verzie rôzny objem nákladového priestoru. Od 10 do 17 m3. Nosnosť sa odvíja od verzie, v prípade tých s označením 3 000 sa pohybuje od 985 do 1 500 kg, verzie 3 500 do 1 475 kg a verzie 4 250 odvezú až 2 095 kg. Už z výroby si viete vybrať možnosti obloženia stien nákladného priestoru alebo drevenú podlahu namiesto plastovej. FIAT ponúka aj celé pakety, s ktorými si vylepšíte nákladový priestor podľa vašich potrieb.  

Fiat Ducato 5
Foto: Cargo magazín

Výber je bohatý

Spomínaných paketov nájdete v cenníku spolu až 23. Pokrývajú všetky oblasti, od komfortu, výbavy pre zimu, praktických doplnkov pre kuriéra a úpravu nákladového priestoru až po štýlové doplnky v exteriéri. FIAT dáva na Ducato záruku dva roky, ale bez obmedzenia kilometrov, čo pri úžitkových vozidlách nebýva štandardom. V cene vozidla máte okrem toho aj asistenčnú službu na dva roky. 

Fiat Ducato 7
Foto: Cargo magazín

Fiat Ducato začína vo verzii L2H1 (nákladový priestor s objemom 10 m3, celková hmotnosť 3 000 kg) so 120 k motorom na 25 390 eur bez DPH, verzie Ducato Maxi začínajú verziou L2H2 (nákladový priestor s objemom 11,5 m3, celková hmotnosť 3 500 kg) od 29 990 eur bez DPH. 

Rozmery Fiat Ducato

L2H1L2H2L3H2L3H3L4H2L4H3
Dĺžka (mm)5 4135 413 5 9985 9986 3636 363
Rázvor (mm)3 4503 4504 0354 0354 0354 035
Objem nákladového priestoru (m3)1011,513151517
Počet europaliet334455
Dĺžka nákladového priestoru (mm)3 1203 1203 7053 7054 0704 070
Šírka nákladového priestoru (min/max, mm)1 422/1 8701 422/1 8701 422/1 8701 422/1 8701 422/1 8701 422/1 870
Aktuálne
Prečítajte si aj