7.4 C
Bratislava
utorok, 26 novembra, 2024
46 300 1 430 18 600

ROZHOVOR | Master je skvele pripravený, hovorí šéf úžitkovej divízie Renaultu

Advertisement

Pre Renault, zvlášť pre jeho úžitkovú divíziu, ktorú riadi Heinz-Jürgen Löw, je rok 2024 veľmi dôležitý. Značka po 14 rokoch predstavila novú generáciu vlajkovej lode – modelu Master.

Heinza sme sa počas podujatia v Poľsku pýtali na prvotnú spätnú väzbu od zákazníkov, to ako nová generácia zmení stratégiu značky aj vývoj spoločného podniku Flexis SAS, ktorý Renault založil spolu s Volvo Group a CMA-CGM.

Aká je prvá spätná väzba od zákazníkov na nový Master? 

Nový Master dostal zatiaľ veľmi pozitívnu spätnú väzbu. Jednak za dizajn, pretože dostal úplne nový dizajnový jazyk, ale zákazníci si ho chvália takisto za manévrovateľnosť a ovládateľnosť. Koniec koncov, na prvých jazdách sme ho spolu skúšali, preto asi sami viete, že riadenie aj brzdenie sa enormne zlepšili. Myslím si, že toto je veľmi oceňované a mimochodom, chválu dostal Master aj od prestavbárov. Stretávame sa s nimi pomerne skoro v celom vývojovom cykle, aby sme sa uistili, že sa naň dokážu pripraviť a prispôsobiť. Takže, keď to zhrniem, spätná väzba je zatiaľ enormne pozitívna.

Na trh ale spolu s Masterom prišli aj silní konkurenti, ako inovované dodávky od Stellantisu alebo nový Sprinter od Mercedesu. Čím podľa Vás dokáže Master v takej silnej konkurencii vyniknúť?

Podľa mňa si už jeho predchodca, doterajšia generácia modelu Master počínala dobre a povedal by som, že v takmer všetkých disciplínach ho jeho nástupca prekoná. Takže konkurencie sa neobávam. Myslím si, že máme na štartovacej čiare skutočne skvelý nástroj, skvelé vozidlo.

Titul IVOTY pre rok 2025 získal Renault Master
Foto: IVOTY

Úplne novú generáciu Mastera ste predstavili po dlhých 14 rokoch. Ako to zmení stratégiu Renaultu v segmente úžitkových vozidiel? 

Sme lídrom na trhu a samozrejme, chceme si túto silnú pozíciu upevniť. Máme chuť ďalej rásť, aj medzinárodne. To je to, čo budeme robiť, to je to, čo budeme sledovať. Takže povedal by som, že my pokračujeme v úspešnom príbehu. Dúfajme (úsmev).

Master ponúka desiatky možností, rôzne karosérie, prestavby aj pohony. Ako zabezpečíte, že zákazník bude poznať celú ponuku a vyberie si pre seba to najlepšie vozidlo, tak, aby bol spokojný? 

Boli sme veľmi citliví pri rozhodovaní a vývoji nového Mastera, pretože nový Master je menej zložitý ako jeho predchodca. Myslím si, že máme inteligentný postup, ako prepojiť to čo potrebuje zákazník s našou ponukou a nájsť pre neho tú správnu odpoveď. Je to do veľkej miery aj o školení predajného tímu, kladení správnych otázok, aby sme nakoniec našli správny model pre konkrétnu úlohu, na ktorú ho zákazník potrebuje.

Nadstavby Renault Master zo Slovenska
Foto: Renault

Keď hovoríme, že je menej zložitý, znamená to, že je jednoduchšie ho nakonfigurovať? 

Zákazník nemusí toľko konfigurovať. Zamerali sme sa na to, čo je pre zákazníka skutočne dôležité a zlepšili to. Všetko, čo má pre zákazníka pridanú hodnotu, sme ešte zlepšili.

Ak odbočím od Mastera, aké máte plány s menším Trafic-om? 

Naša slávna fáza dva, ako sme ju nazývali, prišla na trh nie tak dávno. Ako viete, obchod ide dobre, ale samozrejme, príbeh modelu Trafic ešte nie je ukončený.

Renault Trafic test v Bordeaux
Foto: Cargo magazín

Môžete nám povedať, ako sa vyvíja situácia ohľadom joint-venture podniku Flex, na ktorom spolupracujete s Volvo Group a CMA-CGM?

Čo môžem povedať je, že zatiaľ všetko ide podľa plánu. Spoločný podnik sme založili na konci marca resp. začiatkom apríla tohto roka. Nastavili sme organizačnú štruktúru, manažérsky tím, nábor prebieha dobre. Projekt je na dobrej ceste, vyvíja sa podľa plánu. Spoločný model bude vyrábaný v centrálnom závode Renaultu. A pomerne skoro budeme zdieľať viac informácií o cenách, produktovej ponuke aj cieľoch. Ale zatiaľ môžem povedať, že sme na dobrej ceste.

Aktuálne
Prečítajte si aj
Advertisement