3.4 C
Bratislava
utorok, 3 decembra, 2024
46 300 1 430 18 600

Renault v Bratislave ukazál nový Master v zaujímavých prestavbách

Advertisement

Až 70 % produkcie Renaultu Master tvoria dodávky, ktoré sú nejakým spôsobom upravené pre potreby zákazníka. Značka na to pripravila aj novú generáciu svojej vlajkovej lode. Štyri rôzne prestavby priniesla do Bratislavy.

Renault si na prezentácii svojich schopností, ktoré ponúka profesionálom, dáva záležať. Už pri prvých medzinárodných novinárskych testoch nového Renaultu Master v Poľsku priniesol viacero upravených verzií, ktoré vznikali aj v spolupráci so slovenskými nadstavbármi. Teraz štyri z nich zavítali do Bratislavy a my sme sa na ne boli pozrieť.

Nový Renault Master prestavba sklápač
Foto: Cargo magazín

Prečo je dôležitá certifikácia prestavbára

Rôznych segmentov, pre ktoré Renault svoju dodávku Master upravuje, je dlhý. Vo všeobecnosti sa ale dajú rozdeliť do štyroch veľkých skupín: zdravotníctvo a bezpečnosť, transport tovaru, staviteľstvo a údržba a prevoz ľudí. Kým vo väčšine reklamných kampaní vidíme Master ako panelovú dodávku, zákazníci ho často používajú tiež vo verziách pre medzinárodnú dopravu, ako dvojkabínu, skriňovú nadstavbu, valník a sklápač, izotermickú prestavbu, no objavujú sa aj špecifickejšie úpravy, ako pojazdná dielňa, odťahová služba, ambulancia či preprava koní.

Renault Master prestavby v Bratislave
Foto: Cargo magazín

Prestavby dokáže na trhu realizovať viacero firiem, Renault však zákazníkom odporúča, aby spolupracovali s tými, ktorí sú certifikovaní. Dôvod je jednoduchý. Značka počas procesu certifikácie dbá na výber kandidátov, ich špecializáciu, znalosť produktu, znalosť legislatívy, technické a kvalitatívne zázemie, aj proces výroby a pozáručný servis. Zákazník vďaka tomu získava istotu, že prestavba je nainštalovaná správne a kvalitne. Certifikovaných partnerov navyše Renault pravidelne testuje a certifikáciu im obnovuje.

Sedem certifikovaných prestavbárov v našom regióne

Renault globálne spolupracuje so svetovými prestavbármi, akými sú napríklad Lamberet, Oberiagner, Scattolini, Sortimo či Gruau. Sústredí sa však aj na spoluprácu s lokálnymi kľúčovými hráčmi. V našich končinách značka spolupracuje so slovenskými prestavbármi Auto-Klima Bratislava, Procar, Paragan a Chirosan, poľským Motowektorom a českými prestavbármi Hagemann a Api.

Renault Master dve vozidlá v Autoštýl Bratislava
Foto: Cargo magazín

Pre špecifické potreby zákazníkov zo segmentu úžitkových vozidiel vytvoril Renault špecializovanú značku PRO+, ktorá sa venuje iba im. Z 27 predajných miest značky na Slovensku sú PRO+ centrá v štyroch: v Autoštýle Bratislava, TT-Car Nitra, EUROMOTOR Banská Bystrica a Tempus Košice.

Vozidlá Renault Master v Bratislave
Foto: Cargo magazín

Master pre pekárov

Trojstranný sklápač od firmy Paragan aj mraziarenskú prestavbu od Auto-Klima Bratislava sme vám predstavili už skôr. Renault ale do nášho hlavného mesta priniesol okrem nich napríklad prachotesnú prestavbu pre pekárov od frimy Procar. Skriňová nadstavba má vonkajšiu dĺžku 4 100 mmvnútorné rozmery sú šírka 2 060 mm a výška 2 150 mm. Nadstavba má hliníkový pomocný rám montovaný z hliníkových profilov a má liatu laminátovú, neizolovanú, hladkú podlahu.

Prachotesná pekárenská prestavba na podvozku Renault Master
Foto: Cargo magazín

Nadstavba je vyrobená zo sendvičových PU panelov s húbkou 25mm (laminát – polyuretán – laminát), zadné dvere sú dvojkrídlové, s vonkajším tyčovým uzáverom DELTA. Dajú sa otvárať do uhla 270 stupňov. Na pravej strane sa nachádzajú dvoje bočné dvojkrídlové dvere na celú dĺžku skrine, so zapusteným uzáverom v každom krídle a pántami s otváraním do uhla 180 stupňov. Posledné dvere na pravej strane sa dajú otvárať do uhla 270 stupňov. Zaistenie otvorených dverí je riešené pákovými aretáciami.

Nástupný schodik na pekárenskej prestavbe od Procar
Foto: Cargo magazín

Vzadu je umiestnený výsuvný nástupný schodík, na boku za zadnou nápravou pevný nástupný schodík. V prednom a zadnom čele sú štyri vetracie mriežky, interiér nákladového priestoru osvetľuje 12 zapustených LED svetiel. Vonkajšie a vnútorné osvetlenie má vypínač v kabíne a kontrolku. Okopová lišta ide do výšky 180 mm. Jeden rad má po bokoch hliníkový profil a na čele výšku 260 mm, s ktoviacou lištou a jednou rozpernou tyčou.

Renault Master nové vozidlá v Bratislave
Foto: Cargo magazín

Hmotnosť celej nadstavby je približne 620 až 720 kg. Doplnkovou výbavou je biele LED svetlo (cúvačka) s vypínačom v kabíne, cúvací pipák, ochranný kryt pozičných svetiel na prednom čele skrine, plastová skrinka na náradie, vzduchové pruženie s kompresorom a biely strešný spojler. Nechýba ani cúvacia kamera.

Táto konkrétna prestavba stojí 20 450 eur bez DPH, podvozok Renault Master v konfigurácii FWD EXTRA 3,5T L3H1 s motorom 2.0 dCi a výkonom 170 k je v predaji od 28 800 eur bez DPH.

Advertisement
Aktuálne
Prečítajte si aj
Advertisement