Nový Renault Master otvoril knihu objednávok, prvé kusy majú zákazníkom doraziť na jeseň. Okrem dvoch rôznych pohonov má aj dva stupne výbavy.
Master prišiel na trh v roku 1980 a odvtedy sa ho predalo viac ako tri milióny kusov. Zaujímavosťou je, že všetky boli vyrobené vo Francúzsku v závode Batilly pri meste Metz. Od svojho uvedenia na trh je nový Renault Master k dispozícii pre všetky typy aplikácií, mestské aj prímestské.
Kompletný výber karosárskych verzií
Zákazníci majú k dispozícii viac ako 40 karosárskych verzií s nespočetným množstvom možných prestavieb. Elektrická verzia dostala nosnosť až do 1,6 tony a neskôr bude k dispozícii aj ako 4-tonová verzia.
Objem ložného priestoru je od 11 do 22 m3, pohon môže byť prenášaný na predné alebo zadné kolesá (k dispozícii neskôr) a Renault vyzdvihuje aj najlepšiu prístupovú šírku a dĺžku ložného priestoru vo svojej triede. Nový Renault Master je k dispozícii v dvoch úrovniach výbavy (Advance a Extra), pričom pri oboch je bohatá už štandardná výbava.
Motorizácie v ponuke
Renault nazýva novú generáciu svojho vlajkového úžitkového modelu aj „Aerovan“, pretože odpor vzduchu (Scx) sa oproti predchodcovi znížil o 20 %. Ako správna francúzska automobilka Renault hrdo dodáva, že ide o jediné vozidlo vo svojej triede, ktoré sa vyrába vo Francúzsku. Všetky verzie sa vyrábajú na tej istej montážnej linke v Batilly, pre väčšiu flexibilitu. Výroba motorov a prevodoviek a montáž batérií sa takisto nachádza vo Francúzsku, rovnako ako 84 % dodávateľov.
Vznetový motor Blue dCi, ktorý sme si už stihli vyskúšať, je k dispozícii v štyroch variantoch, všetky s manuálnou prevodovkou, s výkonmi 105, 130, 150 a 170 k. Všetky motory majú priniesť výrazné zlepšenie spotreby, Renault udáva v priemere -1,5 l/100 km a nižšie majú byť aj emisie CO2 (-39 g/km), ktoré zostanú pod hranicou 200 g/km. Koncom roka bude k dispozícii 9-stupňová automatická prevodovka. Ceny začínajú na 27 390 eur za verziu Advance L2H2 (3,3 t), ktorá je k dispozícii s motorom Blue dCi 105.
Nový Renault Master E-Tech elektrický
V elektrickej verzii E-Tech je Master v ponuke s dvomi variantmi batérií, 40 kWh (mestský dojazd, dostupný bude neskôr) a 87 kWh (predĺžený dojazd), s ktorou na jedno nabitie prejdete podľa cyklu WLTP 460 km. K dispozícii je verzia s väčšou batériou od 49 000 eur.
Nový Renault Master Electric dostal nosnosť 1 625 kg, vďaka výnimke v legislatíve stále s vodičským preukazom B. K dispozícii bude neskôr pre verziu L2H2 4T. Ťažná kapacita je 2,5 tony. Spotreba energie zostáva vďaka systému tepelného manažmentu mierna, s hodnotou WLTP 21 kWh/100 km pre verziu vybavenú batériou s kapacitou 87 kWh. Rýchlonabíjanie zvládne výkon do 130 kW, čo by malo stačiť na dobitie dojazdu 229 km za 30 minút. V domácich podmienkach sa batéria nabije z 10 % na 100 % za štyri hodiny pomocou 22 kW AC wallboxu.
Všetky pohonné jednotky s manuálnou prevodovkou je už možné objednať, pričom prvé dodávky sú naplánované na september resp. október. Verzie s automatickou prevodovkou by mali prísť na prelome rokov 2024 a 2025.