V hlavnom meste Francúzska sme si počas prve jazdy vyskúšali nastúpcu svojho času azda najpopulárnejšej elektrickej dodávky. Nissan e-NV200 nahradil Nissan Townstar EV. Prináša toľko zmien a inovácii, že o ňom Nissan právom hovorí ako o svojom najpokrokovejšom úžitkovom modeli.
Ako môžete tušiť už z úvodu a taksito z názvu, ide o čisto elektrickú dodávku. Vznikla na báze aliančnej spolupráce Nissanu s automobilkou Renault, preto zdieľa rovnakú platformu, ako nový Renault Kangoo či osobný model Nissanu, Qashqai. Práve nová platforma však umožnila priniesť do tohto úžitkového auta celú paletu moderných systémov a technológií.
Nástupca elektrického pioniera
O aký veľký technologický skok ide, demonštruje aj porovnanie so spomínaným predchodcom e-NV200. Ten mal batériu s kapacitou 40 kWh a podľa menej prísneho cyklu NEDC bol jeho dojazd približne 170 km. V novom Townstar EV bol ale kompletne prepracovaný energetický a teplotný manažment a upravená bola aj aerodynamika. Novinka tak má už podľa prísnejšieho cyklu WLTP dojazd 300 km.
Townstar EV má tiež výkonnejší elektromotor, konkrétne s výkonom 90 kW (122 k) a krútiacim momentom 245 Nm. Batériu môžete dobíjať jednosmerným prúdom s výkonom 11 resp. 22 kW, alebo na rýchlonabíjačke typu CCS. Podľa údajov Nissanu sa batéria z 15 na 80% nabije na rýchlonabíjačke, na ktorej zvládne nabíjanie výkonom 80 kW, za približne 37 minút. Pre zaujímavosť, je to o 7 minút viac, ako v prípade nabíjania eNV200, avšak Townstar EV má väčšiu batériu a dojazd na úplne inej úrovni. Na domácom 7,4 kW wallboxe sa batérie nabije na plný dojazd za približne 7 hodín.
Vo vnútri moderný, praktický a kvalitný
Interiéru dominuje ergonómia a technológie. Podobnosť so sesterským Kangoo je očividná, čo je dobrou správou. Kvalitné, odolné materiály, pohodlné sedadlá a príjemný pocit z celkového spracovania. Vodič sa pozerá na 10-palcový digitálny štít prístrojovej dosky a k dispozícii môže mať viac ako 20 rôznych technológií, vrátane WiFi. Nechýba dotyková obrazovka multimediálneho systému, v tomto prípade s rozmerom 8 palcov. Praktickou pomôckou je vyhrievané čelné sklo a vyhrievaný volant. Počas jazdy je možné využívať rekuperáciu, ktorá má tri rôzne stupne odporu. Meniť si ju môžete pomcou riadiacej páky.
Každý profesionál ocení vo svojom aute dostatok odkladacích priestorov, preto Townstar EV v tomto smere nezaostáva. Okrem širokých odkladacích priestorov vo dverách, je nad volantom uzatvárateľná priehradka s dvomi 2 USB portami, ďalšie miesto, konkrétne pre dokumenty, je v strede a pred spolujazdcom je praktická 7-litrová priehradka, ktorá je za príplatok aj ako šuplík. Vo vyšších verziách výbavy nechýba ani bezdôtové nabíjanie smartfónu.
Okrem elektrickej verzie pribudne do ponukového listu aj jedna verzia so spaľovacím motorom. Konkrétne pôjde o 1,3-litrový benzínový motor s výkonom 96 kW (130 k), ktorý môžete poznať aj z modelu Qasqai. V Townstare však bude bez mild-hybridu. V Townstare bude spriahnutý so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a Nissan sľubuje spotrebu do 7l/100 km.