Najmenší z rodiny levov – MAN TGE – dostal pre modelový rok 2025 celú paletu zmien. Dotkli sa dizajnu interiéru ale najmä technológii. Technologicky predsatvuje nový MAN TGE Next Level najväčší skok, aký kedy značka medzigeneračne urobila.
MAN TGE Next Level, ako znie jeho celé označenie, dostal úplne novú sieťovú architektúru, ktorá v praxi znamená viac prvkov aktívnej aj pasívnej bezpečnosti aj lepšiu sieťovú ochranu. Tá môže niekoho prekvapiť, no vozidlá sa stávajú stále viac digitálnymi a MAN chce v tomto smere chrániť svojich zákazníkov.
MAN TGE Next Level má veľa nového
Nový hardvér, kamery a radarové senzory umožnili zapracovať do auta napríklad úplne nový systém varovania pred mŕtvym uhlom alebo systém varovania pred opustením jazdného pruhu. Pre všetky vozidlá MAN TGE nad 3,5 tony s typovým schválením N2 budú tieto systémy štandardom. Pre N1-ky budú k dispozícii ako opcia.
Nimi sa ale ponukový list nekončí. Ako doplnková výbava sú k dispozícii aj ďalšie systémy ako Cruise Assist, Cruise Assist Plus alebo asistent odbočovania Turn Assist. Do pomrene dlhého zoznamu štandardnej výbavy pre všetky nové TGE-čka patria napríklad rozpoznávanie únavy, čítanie dopravných značiek, inteligentný asistent rýchlosti, pohotovostný systém brzdenia, parkovací asistent, tempomat alebo systém monitorovania tlaku v pneumatikách.
Zvonku zostáva rovnaký
Kým sa dostaneme do interiéru, kde sú zmeny zásadné, pozrime sa na exteriér. Ten sa z pohľadu dizajnu a tvarov nezmenil vôbec a tak značka prišla aspoň s edíciou TGE Next Level Edition. Jej súčasťou je uvádzacia farba Pale Copper Metallic, spätné zrkadlá vo farbe Piano Black, zvýraznená línia nárazníka, nápis Next na prednej maske a 17-palcové zliatinové disky v striebornej alebo voliteľnej čiernej farbe.
MAN necháva v ponuke 2,0-litrový turbodiesel spriahnutý buď so 6-stupňovou manuálnou alebo 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Kým doterajšia vstupná motorizácia so 75 kW (102 k) končí kvôli nízkemu záujmu zákazníkov, v ponuke novej generácie sú výkonové verzie 103 kW (140 k), 120 kW (163 k) a 130 kW (177 k).
Interiér sa posunul do súčasných trendov
Palubná doska prešla kompletnou rekonštrukciou. Nový je multifunkčný volant, štít palubnej dosky, ktorý je plne digitálny aj displej multimediálneho systému. Multimediálny systém ponúkne tri varianty: štandardom bude 10,4-palcová dotyková obrazovka so systémom MAN Media Van, o stupeň vyššia bude rozmerovo rovnaká dotyková obrazovka ale s doplnkovými funkciami softvéru (MAN Media Van Navigation) a najvyšším stupňom bude MAN Media Van Navigation Business, ktorá dostala 12,9-palcovú obrazovku. Už v štandarde (teda od verzie MAN Media Van) je DAB rádio, bluetooth aj integrácia smartfónu (s Androidom aj iOS).
Ďalšími novinkami sú elektronická parkovacia brzda, bezkľúčové štartovanie a dva nové USB-C porty, ktoré sa dajú doplniť o ďalšie dva voliteľné. Jeden z nich je nad čelným sklom. Ovládač automatickej prevodovky sa presunul na nové miesto, konkrétne na páčku na pravej strane stĺpika volantu. Tým sa uvoľnil prietor a zlepšila ergonómia. Telefón si budete môcť naíjať aj bezdrôtovo.
Štandardná výbava MAN TGE NExt Level sa nafúkla
MAN TGE Next Level dostal oproti predchodcovi poriadnu nádielku asistenčných systémov, z ktorých viaceré sú už súčasťou sériovej výbavy. Pre verzie spadajúce do kategórie N2 sú to napríklad spomínaný systém monitorovania mŕtveho uhla a systém varovania pred zrážkou, ktorý zachytáva aj chodcov či cyklistov. Pre vozidlá kategórie N1 sú tieto systémy v ponuke ako opcia. Do štandardnej výbavy (bez ohľadu na typové schválenie) patria tiež systém aktívneho udržania v jazdnom pruhu, parkovací asistent, monitoring únavy vodiča, čítanie dopravných značiek, núdzový brzdový asistent alebo systém monitorovania tlaku v pneumatikách. V zozname doplnkových asistentov je ďalších šesť úplne nových systémov, okrem iného aj tempomat s funkciou Stop & Go.