13.4 C
Bratislava
pondelok, 16 septembra, 2024
46 300 1 430 18 600

EXKLUZÍVNE: Prvé zoznámenie s dodávkami Kia PV5 a PV7

Konkurencia v segmente ľahkých úžitkových vozidiel sa onedlho ešte viac vyostrí. Kia oznámila nové úžitkové modely Kia PV5 a PV7.

Kia prvýkrát okúsila vody LCV, teda segmentu ľahkých úžitkových vozidiel, v 60. rokoch, kedy vyrábala model K360. Teraz sa doň vracia s ohláseným radom vozidiel PBV a má odvážne ciele. Do konca roka 2030 chce mať trhový podiel vo vybraných segmentoch na úrovni 40 %. PBV je skratka pre Platform Beyond Vehicle, teda viac ako vozidlo. Základnými piliermi PBV sú pre značku flexibilita hardvéru, škálovateľnosť softvéru a konektivita technológií budúcnosti. 

Kia PB5 v centrále vo Frankfurte
Foto: Kia

Vyvinuté pre profesionálov

Kia počas prezentácie pre porotcov International Van of the Year nezostala iba pri všeobecných pilieroch a nechala nás detailnejšie nazrieť do svojich plánov. Jej budúce úžitkové vozidlá budú postavené na dedikovanej, pre nich vytvorenej LCV platforme a neskôr budú mať aj tzv. easy swap systém. Vďaka magnetickým úchytom sa tak ľahko budú dať vymieňať nadstavby vozidla. Z pickupu tak rýchlo môžete mať napríklad skriňovú nadstavbu a pod. 

Kia PV5 počas premiéry pre IVOTY
Foto: Kia

Ide o inovatívny koncept, ktorí poslúži nielen tým, ktorí potrebujú meniť nadstavby pre rôzne úlohy v rámci svojho podnikania. Potenciálne môže mať toto riešenie ešte väčší význam na trhu ojazdených vozidiel. Vďaka ľahkej výmene nadstavby budú môcť modely PBV slúžiť dlhšie. Takýto koncept zrejme bude zaujímavý aj pre požičovne áut. Kia ale otvorene hovorí o tom, že toto riešenie ďalej skúma a jeho komerčné využitie bude závisieť aj od potrieb trhu.

Kia PB5 prvé oficiálne fotky
Foto: Kia

Modely PBV dostanú aj na mieru vytvorený fleet management systém (FMS), možnosť napájať z vozidla externé vybavenie (V2X nabíjanie) či možnosti sťahovať si schválené externé aplikácie priamo do operačného systému vozidla. Samozrejmosťou bude diagnostika na diaľku a značka plánuje pre zákazníkov realizovať aj konverzie vozidiel. Modely PBV budú vyrábané v dedikovanom výrobnom závode.

Ako prvá príde Kia PV5

Kia chce do roku 2030 predávať 400 000 kompaktných elektrických LCV vozidiel. Viac ako polovicu klientely (55 %) majú tvoriť malé a stredné firmy, približne 20 % veľké nadnárodné flotily. Ako prvý príde na trh vo štvrtom štvrťroku 2025 stredne veľký model Kia PV5, ktorý v roku 2027 doplní väčší model Kia PV7. 

Kia PV5 slovenské zastúpenie IVOTY
Foto: Kia

PV5 dostane okrem nákladnej Cargo verzie aj ďalšie alternatívy – variant s vysokou strechou, crew cab a podvozok. Zákazníci si tak budú môcť vybrať z celého radu možností, napríklad van so skriňovou nadstavbou, sklápač, mraziarenský box, vozidlo pre telesne postihnutých (WAV) či camper. Vďaka modulárnemu systému budú niektoré úpravy možné už priamo vo fabrike. 

Okrem PV5 a PV7 môžu do ponuky pribudnúť aj modely PV5-R, robo taxi schopné autonómnej jazdy a malý mestský van. O ich výrobe sa však zatiaľ ešte nerozhodlo a ich potenciálny vstup na trh bude závisieť od požiadaviek trhu v druhej polovici tejto dekády.  

Futuristický prístup k podnikaniu

Príchod PV7 v roku 2027 bude po PV5 predstavovať druhú fázu vstupu do vôd LCV. Veľké dodávky Kia budú podľa značky adaptované pre potreby podnikateľov. Dokážu preventívne predchádzať nehodám a tým zvyšovať prevádzkyschopnosť, detegovať poškodené zásielky v nákladovom priestore alebo monitorovať teplotu skaziteľného tovaru. Kým užitočné zaťaženie pre PV7 zatiaľ Kia neprezradila, verzia na prepravu osôb bude mať kapacitu až do 9 cestujúcich a veľmi flexibilné možnosti usporiadania sedadiel.  

Prezentácia Kia PV5
Foto: Kia

Prípravu berú vážne

Kia chce na trh vstúpiť plne pripravená. Zákazníkom chce ponúknuť konkurencieschopné možnosti nabíjania a celkových nákladov na vlastníctvo. V rámci prípravnej fázy značka komunikuje aj s vybranými zákazníkmi a nadstavbármi, od ktorých zbiera cennú spätnú väzbu. Podľa toho, čo značka zatiaľ prezradila, sa model PV5 zameria na dlhé rázvory, veľký objem nákladového priestoru, rýchlonabíjanie schopné za 30 min. dobiť batériu z 10 na 80 % kapacity aj najlepšiu výšku schodíkov a nakladacej hrany v segmente. PV5 má mať zároveň najkratší polomer otáčania v segmente. 

Aktuálne
Prečítajte si aj