Začiatkom marca sa v belgických médiách objavili správy o tom, že výrobca autobusov a prípojnej techniky Van Hool obmedzí svoju produkciu a z Belgicka presunie výrobu do macedónskeho Skopje.
O reštruktualizácii a nevyhnutnom prepúšťaní 11. marca informovala aj samotná spoločnosť, ktorá plánovala prepustiť okolo 800 z celkového počtu asi 4 100 zamestnancov. Firma, ktorá bola založená v roku 1947 v meste Koningshooikt si tu plánovala ponechať výrobu industriálnych vozidiel, výroba autobusov a autokarov sa mala presunúť do Skopje.
Nezhody akcionárov a rodiny Van Hool
Plán reštruktualizácie však akcionári neschválili. V tlačovej správe Van Hool informoval, že sú za tým nezhody medzi akcionármi a rodinou Van Hool. Manažment tak súbežne začal hľadať plán B ako by belgický výrobca mohol pokračovať vo svojej činnosti a vyhol sa bankrotu.
Rodinný spor trvá roky, komplikuje a brzdí možné riešenia. Ide o dedičský spor medzi akcionármi a rodinou Van Hool. Tlačové oddelenie výrobcu informovalo, že rokovania s potenciálnymi novými investormi prebiehajú konštruktívne a v pokojnej atmosfére.
Kto sú možní kupci?
Otvorene sa hovorí o štyroch spoločnostiach, ktoré majú záujem akcií Van Hool. Okrem VDL a Dumarey Group je v hre tiež nemecký výrobca prívesov a návesov Schmitz Cargobull, ktorý by práve s holandským VDL pripravil ponuku na prevzatie. Nemci majú záujem o divíziu komerčných vozidiel a VDL sa zaujíma o divíziu autobusov. Meno štvrtého záujemcu známe nie je.
Práve nemecko-holandská spolupráca VDL a Schmitzu zvažuje po prevzatí presun výroby do Skopje. Naproti tomu podľa vyjadrení Dumarey Group, táto by chcela výrobu v Belgicku zachovať. Ako sa napokon skončí resp. bude ďalej vyvíjať príbeh rokmi osvedčeného belgického výrobu, uk’žu nadchádzajúce týždne.