Bezemsiná mobilita je pre značku MAN kľúčovou témou. Mníchovský výrobca úžitkových vozidiel si dal za cieľ byť pre svojich zákazníkov partnerom pri prechode na e-mobilitu a využíva pri tom dlhoročné skúsenosti. elektrobusy MAN, vany aj elektrické nákladné vozidlá spolu tvoria komplexnú ponuku.
Nový plne elektrický MAN eTruck je tesne pred spustením sériovej výroby. Z technického hľadiska značka vyzdvihuje prípravu na budúce megawattové nabíjanie a vďaka veľkej nabíjacej kapacite, resp. krátkym časom dobíjania má byť jeho doménou kamiónová doprava s denným dojazdom 600 až 800 km. Prvé e-trucky majú k zákazníkom prísť v 1. polroku 2024.
Elektrobusy MAN sa začali udomácňovať
Autobusy MAN s batériovým elektrickým pohonom sa do systémov mestskej dopravy po celej Európe začali začleňovať už v roku 2020. Že s aim to darí potvrdzuje stúpajúca produkcia aj rastúci dopyt. Z výrobnej linky závodu MAN v poľskom meste Starachowice zišiel v polovici septembra tisíci Lion’s City E.
Mestský elektrický autobus Lion’s City 12 E si za relatívne krátky čas vybudoval výborný imidž. Vlani získal titul “Bus of the Year 2023”. Vďaka stavebnicovému konceptu je e-bus MAN okrem 12-metrovej verzie k dispozícii sj vo verzii 18-metrov ako kĺbový autobus a od začiatku tohto roku pribudol v ponuke kompaktný variant s dĺžkou 10,5 m.
Povedmoie si buduje aj na Slovensku
Slovenské zastúpenie značky, MAN Truck & Bus Slovakia, predstavilo domácej odbornej verejnosti Lion´s City 12 E aj počas konferencie eFleet Day Truck & Bus 2023. Zoznamujú sa s ním aj slovesnké dopravné podniky. Tento variant je k dispozícii so štyrmi, piatimi alebo šiestimi batériami, aby prevádzkovatelia mali možnosť prispôsobiť ho svojim špecifickým požiadavkám a potrebám ako sú jazdný dosah, časy nabíjania, prepravná kapacita a pod. Samozrejmosťou je, že pri výbere optimálnej verzie e-busu zákazníkovi pomáhajú špecialisti z oddelenia MAN Transport Solutions.
V budúcnosti chce MAN Truck & Bus pokračovať vo svojom smerovaní k udržateľnej mobilite a chce sa plne spoliehať na elektrický pohon. V rámci transformácie na e-mobilitu odštartuje začiatkom roka 2025 v norimberskej fabrike MAN sériová produkcia vysokonapäťových batérií.
Do tohto projektu MAN za päť rokov investuje okolo 100 miliónov eur. Cieľom je výrobná kapacita vyše 100 000 batérií ročne, čím značka podľa svojich slov buduje základy industrializácie elektrických pohonov. Takéto množstvo pokryje potreby pre približne 15 000 až 25 000 e-busov alebo e-truckov, podľa konfigurácie pohonnej sústavy.