Spoločnosť DB Schenker rozšírila svoj elektrický vozový park o dve nové nákladné vozidlá Renault Trucks D16 E-TECH.
Jedno z nich už jazdí v Bratislavskom kraji, druhý Renault Trucks D16 E-TECH bude slúžiť v rámci mestskej distribúcie na južnej Morave. Dopravca tak pokračuje v napĺňaní svojej stratégie udržateľnej logistiky a potvrdzuje sovje presvedčenie, že elektrická mobilita má pevné miesto aj v nákladnej doprave.

Renault Trucks D16 E-TECH doplní Volvá
Renault Trucks D16 E-TECH je auto pre logistiku poslednej míle. Má štyri batérie s celkovou kapacitou 376 kWh. Vozidlo zvládne nabíjanie striedavým prúdom (43 kW) aj rýchlonabíjanie jednosmerným prúdom (150 kW), ktoré umožní dobitie z 10 na 80 % kapacity za menej ako dve hodiny.

V praxi dosahuje vozidlo podľa interných meraní francúzskej značky spotrebu pod 1 kWh/km, čím dosahuje nízke prevádzkové náklady a nulové lokálne emisie. Elektromotor s výkonom 130 kW (krátkodobo až 185 kW) umožňuje rekuperáciu, ktorou dokáže vozidlo spätne dobiť 25 až 30 % spotreby počas jazdy.

„DB Schenker sa zaviazal k budovaniu udržateľných dodávateľských reťazcov. Nákupom elektrických vozidiel túto víziu napĺňame v praxi,“ hovorí Bohumil Prudič, manažér prepravnej siete DB Schenker pre ČR a SR. Spoločnosť už vlani zaradila do prevádzky tri ťahače Volvo FH Aero Electric a plánuje pokračovať v elektrifikácii – do leta má byť dodaných ďalších štyri elektrické vozidlá.
Elektrické auto pre poslednú míľu
Nové vozidlá sú nasadzované na trasy do 250 km, čo zodpovedá ich praktickému dojazdu. Podľa metodiky „tank-to-wheel“ každé z nich ušetrí počas svojej prevádzky približne 205 ton CO₂. Vozidlá pre DB Schenker sú ďalšími z vyše 2 300 elektrických nákladných vozidiel značky Renault Trucks nad 16 ton, ktoré spolu v Európe prešli už viac než 45 miliónov kilometrov.

Podľa Ondřeja Kostelníka, riaditeľa e-mobility pre Renault Trucks Czech Republic and Slovakia, záujem o elektrickú techniku na Slovensku aj v Česku rastie, avšak, rozvoj brzdí chýbajúca priama finančná podpora nákupu vozidiel. Aktuálne sú investície zamerané najmä na výstavbu nabíjacích HUB-ov pre nákladné vozidlá.
Zelená logistika DB Schenker v praxi
DB Schenker rozvíja svoju stratégiu postavenú na ekologickej preprave komplexne. Využíva alternatívne palivá ako HVO100, prevádzkuje vozidlá na CNG aj LNG a v centrách miest nasadzuje bezemisné e-cargo bicykle. Zákazníkom ponúka cez platformu e-connect aj výpočet emisnej stopy ich prepravy s využitím dát z databázy EcoTransIT, pričom výsledky sú použiteľné pre cestnú, leteckú aj námornú dopravu.
Pozitívne vyznievajú slová Bohumila Prudiča, ktorý počas odovzdania elektrického vozidla v Senci potvrdil, že logistický špecialista chce v budovaní ekologickej flotily pokračovať napriek turbulentnej situácii na trhu.