-0.1 C
Bratislava
streda, 15 januára, 2025
46 300 1 430 18 600

Štát rieši, ako opravovať cesty prvej triedy

Advertisement

Ministerstvo dopravy a Slovenská správa ciest hľadajú riešenia, ako v budúcnosti čo najefektívnejšie zabezpečiť údržbu ciest I. triedy.

Vo štvrtok 9. januára o tom informovali zástupcovia štátu. Na pôde ministerstva rokovali aj s predstaviteľmi samosprávnych krajov. „V čase konsolidácie musíme hľadať také spôsoby údržby ciest I. triedy, pri ktorých budeme limitované množstvo financií používať čo najefektívnejšie. Preto aktuálne diskutujeme o troch rôznych možnostiach,“ povedal štátny tajomník ministerstva dopravy Igor Choma.

Prvou možnosťou je pokračovať v aktuálnom systéme, keď si Slovenská správa ciest objednáva údržbu od jednotlivých samosprávnych krajov, teda od ich regionálnych správ ciest. Druhý diskutovaný spôsob je umožniť realizovať údržbu súkromným spoločnostiam, ktoré by vzišli z transparentnej verejnej súťaže, výsledkom čoho by mohla byť aj kombinácia poskytovaných služieb súkromným sektorom a regionálnou správou ciest. Ďalšou možnosťou je návrat k niekdajšiemu stavu, keď údržbu robila Slovenská správa ciest sama.

„Vieme si predstaviť, že v prípade tretej možnosti by sme mohli napríklad spolupracovať aj s Národnou diaľničnou spoločnosťou, ktorá má už dnes špičkové vybavenie na údržbu ciest. Všetky tri možnosti musíme starostlivo posúdiť,“ doplnil generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest Norbert Polievka.

Od roku 2004 Slovenská správa ciest vykonáva údržbu ciest I. triedy dodávateľsky, teda nie vo vlastnej réžii. Všetky služby spojené s údržbou, ako je odhŕňanie snehu, zimný posyp, kosenie či oprava výtlkov na všetkých 3 335 kilometroch ciest I. triedy, si aktuálne objednáva od regionálnych správ ciest patriacich pod samosprávne kraje. Slovenská správa ciest do údržby ciest, ktoré vykonávali samosprávne kraje, v minulom roku investovala cca 40 miliónov eur.

Advertisement
Aktuálne
Prečítajte si aj
Advertisement