Nové Ducato prináša veľa už v základnej výbave, bohatá ale zostala aj ponuka príplatkových doplnkov. My sme sa pozreli na verziu, ktorá bude na Slovensku zrejme patriť medzi najžiadanejšie.
Vďaka členstvu v medzinárodnej porote Van of the Year sme mali v Nemecku možnosť vyskúšať si elektrickú verziu E-Ducato, tento test nájdete na našom webe cargomagazin.sk. Do slovenského redakčného testu sa nám pre zmenu dostala dieselová verzia s novým 8-stupňovým automatom.
Optimalizovaný, ale stále funkčný dizajn
Nový, optimalizovaný dizajn Ducata sa radikálne nelíši od toho, na čo sme pri tomto pracantovi zvyknutí. V praxi si uvedomíte, že napríklad zmizli schodíky pre umývanie čelného skla. Vďaka dobrému sklonu a polohe čelného skla sa to ale dá zvládnuť aj bez nich, dokonca so štandardnou rúčkou umývacieho mopu.
Ergonomická kabína
Nastupovanie do kabíny je jednoduché vďaka širokému nástupnému schodíku. Interiér testovanej verzie bol vybavený jednoducho – analógové budíky na prístrojovom štíte s malým displejom v strede a infotainment Uconnect s 5″ displejom, ktorý nie je dotykový.
Táto kombinácia ale spoľahlivo spĺňa účel – základné informácie má vodič priamo pred sebou a infotainment sa naučíte ovládať za 5 minút. Zvlášť nás potešila manuálna klimatizácia, ktorá sa ovládala otočnými ovládačmi. Aj bez nastavovania presnej teploty sme mali v interiéri pri meniacom sa počasí vždy príjemnú teplotu.
Ducato zostalo verné dobrému rozmiestneniu úložných priestorov a ovládačov. Páka automatickej prevodovky je v ideálnej výške, veľa vecí vrátane 1,5-litrovej fľaše sa zmestí do oboch dverí a stojan na dva poháre pod stredovou konzolou palubnej dosky má navyše praktickú zarážku na odkladanie mobilného telefónu.
Aj v meste bezpečne
Zo sedadla vodiča mám dobrý výhľad pred seba a vďaka veľkým spätným zrkadlám aj okolo auta. Mínusom je nastavovanie volantu iba od seba a k sebe, sklon je fixný. Týmto riešením v Stellantise zjednodušili konštrukciu stĺpika riadenia, takže ide o vedomý kompromis. Napriek tomu si viete za volantom nájsť pozíciu, ktorá vám bude vyhovovať.
Zadná parkovacia kamera, ktorá je v sérii, trochu skresľuje obraz, preto sa vám na displeji zdá, že sú predmety bližšie, ako v skutočnosti sú, no pre orientáciu a najmä ubezpečenie sa, že za vami nie sú chodci alebo cyklisti, keď cúvate, je to vítaný doplnok. Potešila aj manévrovateľnosť, ktorá bola pri dĺžke takmer 6 metrov výborná.
Veľmi dobrá sériová výbava, celá paleta opcií
V rámci bezpečnostných nariadení GSR už máte v sériovej výbave paket Safety BASE, ktorý obsahuje systém autonómneho núdzového brzdenia, aktívne sledovanie a udržiavanie jazdného pruhu, systém rozpoznávania dopravného značenia, sledovanie bdelosti vodiča aj kontrolu tlaku v pneumatikách.
Nový Multijet aj nový automat
Ducato poháňa overený 2,2-litrový motor, ktorý má tri úrovne výkonu. Okrem najsilnejšej 132 kW (180 k) verzie, ktorú sme testovali, je na výber 88 kW (120 k) a 103 kW (140 k) variant. Ide o rokmi overený motor, ktorý sa bez problémov popasuje aj s najťažšími úlohami. Podčiarkuje to aj max. krútiaci moment 450 Nm.
Nová 8-stupňová automatická prevodovka s viacerými vylepšeniami robí jazdu komfortnejšou. Ladí plynule, rýchlo a bez zbytočných zaváhaní. Napriek tomu, že drží motor v meste neustále v pásme nízkych otáčok, necítiť, že by ho dusilo.
Z troch jazdných režimov na bežné úlohy bohato postačuje štandardný, režim Power si zapnete v prípade plného zaťaženia, ak vôbec. Nechýba ani ekologický Eco pre nízku spotrebu. Tá sa mimochodom s prázdnym autom pohybovala na 8 l/100 km. S 90-litrovou nádržou tak dojazd nebude žiadny problém ani pri dlhých trasách.
Pre každú úlohu
Panelová dodávka ponúka podľa verzie rôzny objem nákladového priestoru. Od 10 do 17 m3. Nosnosť sa odvíja od verzie, v prípade tých s označením 3 000 sa pohybuje od 985 do 1 500 kg, verzie 3 500 do 1 475 kg a verzie 4 250 odvezú až 2 095 kg. Už z výroby si viete vybrať možnosti obloženia stien nákladného priestoru alebo drevenú podlahu namiesto plastovej. FIAT ponúka aj celé pakety, s ktorými si vylepšíte nákladový priestor podľa vašich potrieb.
Výber je bohatý
Spomínaných paketov nájdete v cenníku spolu až 23. Pokrývajú všetky oblasti, od komfortu, výbavy pre zimu, praktických doplnkov pre kuriéra a úpravu nákladového priestoru až po štýlové doplnky v exteriéri. FIAT dáva na Ducato záruku dva roky, ale bez obmedzenia kilometrov, čo pri úžitkových vozidlách nebýva štandardom. V cene vozidla máte okrem toho aj asistenčnú službu na dva roky.
Fiat Ducato začína vo verzii L2H1 (nákladový priestor s objemom 10 m3, celková hmotnosť 3 000 kg) so 120 k motorom na 25 390 eur bez DPH, verzie Ducato Maxi začínajú verziou L2H2 (nákladový priestor s objemom 11,5 m3, celková hmotnosť 3 500 kg) od 29 990 eur bez DPH.
Rozmery Fiat Ducato
L2H1 | L2H2 | L3H2 | L3H3 | L4H2 | L4H3 | |
Dĺžka (mm) | 5 413 | 5 413 | 5 998 | 5 998 | 6 363 | 6 363 |
Rázvor (mm) | 3 450 | 3 450 | 4 035 | 4 035 | 4 035 | 4 035 |
Objem nákladového priestoru (m3) | 10 | 11,5 | 13 | 15 | 15 | 17 |
Počet europaliet | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Dĺžka nákladového priestoru (mm) | 3 120 | 3 120 | 3 705 | 3 705 | 4 070 | 4 070 |
Šírka nákladového priestoru (min/max, mm) | 1 422/1 870 | 1 422/1 870 | 1 422/1 870 | 1 422/1 870 | 1 422/1 870 | 1 422/1 870 |