4.5 C
Bratislava
streda, 20 novembra, 2024
46 300 1 430 18 600

Toyota vynovila ponuku úžitkových vozidiel a pridala nový model

Po pickupe, malej a strednej dodávke, skompletizovala Toyota Professional svoju ponuku posledným dielom skladačky. Pridala do nej veľkú dodávku PROACE MAX.

Japonská značka sa tak zaradila medzi malý okruh výrobcov, ktorí zákazníkovi dokážu ponúknuť ľahké úžitkové vozidlá zo štyroch segmentov. Existujúce modely PROACE a PROACE CITY dostali zásadý facelift, PROACE MAX ako úlpne nový model prvýkrát vstupuje do segmentu veľkých dodávok v Európe a pickup Hilux zase doplnili o 48V hybridnú technológiu.

Toyota úžitkové vozidlá premiéra radu pre rok 2024
Foto: Toyota

Úplnou novinkou je PROACE MAX

Toyota v Európe vstupuje do segmentu veľkých dodávok. Jej najväčší úžitkový model dostal označenie PROACE MAX a podľa verzie ponúkne do 17 m3 objemu v nákladovom priestore. Okrem klasickej panelovej dodávky budú mať zákazníci možnosť vybrať si z rôznych ďalších karosárskych verzii ako valník, sklápač alebo CrewCab. Okrem dieselovej verzie Toyota ponúkne aj plne elektrický PROACE MAX EV s dojazdom 420 km. Podrobne sa tomuto modelu venujeme v našom videu a v článku z prvej jazdy.

Nova Toyota PROACE MAX
Foto: Cargo magazín

Facelift pre PROACE CITY

Malá dodávka PROACE CITY, jej väčší súrodenec PROACE aj osobné verzie ooboch modelov s prívlastkom VERSO dostali vylešenia pre modelový rok 2024. PROACE CITY, ktorý má max. objem nákladového priestoru 4,4 m3, odvezie podľa zvoleného pohonu až do 1 000 kg nákladu.

Toyota PROACE CITY spredu
Foto: Toyota

Ponuka motorov zahŕňa benzínový 1,2T s výkonom 110 k a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, tri výkonové verzie turbodieselového motora 1,5 D-4D s priamym vstrekovaním (100 k alebo 130 k so 6-stupňovým manuálom alebo 130 k s 8-stupňovým automatom).

Toyota PROACE CITY pohľad zboku
Foto: Toyota

Elektrická verzia má 50 kWh batériu, s ktorou by mala prejsť približne 330 km (podľa cyklu WLTP). Výkon dosahuje 136 k a tak ako verzie so spaľovacím motorom, aj elektrický PROACE CITY EV ponúkne krátky (objem nákladového priestoru 3,8 m3) a dlhý (4,4 m3) variant. Krátka elektrická verzia odvezie 803 kg, dlhý variant 751 kg.

Toyota PROACE CITY 2024
Foto: Toyota

Modernejší je aj PROACE

Faceliftom prešla aj stredne veľká dodávka Toyota PROACE. Okrem výberu stredne dlhej (4 983 mm) a dlhej (5 333 mm) verzie ponúka tento model aj verziu CreCab s druhým radom sedadiel. Osobná verzia PROACE VERSO ponúka kapacitu do 9 pasažierov.

Toyota PROACE pre rok 2024
Foto: Cargo magazín
Foto: Cargo magazín
Foto: Cargo magazín

O pohon tohto modelu sa starajú buď dve verzie dvojlitrového dieselového štvorvalca alebo elektromotoe. Spaľovacie motory sú podľa výkonového variantu spriahnuté so 6-stupňovým manuálom (144 k) alebo 8-stupňovým automatom (177 k). Nákladná verzia má k dispozícii ešte jednu motorizáciu navyše – 1,5-litrový motor s výkonom 120 k.

Viac priestoru so Smart Cargo

PROACE má užitočné zaťaženie podľa verzie a typu pohonu od 1 až do 1,4 tony. Platí to aj pre ťažnú kapacitu, ktorá je 2 resp. 2,5 tony. Objem nákladového prietoru pre verziu L1 je 5,3 m3, so systémom Smart Cargo, teda otvárateľnou prepážkou deliacej steny na strane spolujazdca a skladaciemu sedalu spolujazdca, rastie objem nákladového priestoru na 5,8 m3. Pre dlhšiu L2-ku je to 6,1 resp. 6,6 m3.

Toyota PROACE dvere nákladového priestoru
Foto: Toyota

Tento systém zvyšuje nielen prepravnú kapacitu, ale zároveň uľahčuje tiež prepravu dlhých materiálov. V kratšej verzii predlžuje užitočnú dĺžku z 2 512 mm na 3 674 mm, v dlhšej z 2 862 mm na 4 026 mm.

Toyota PROACE strieborná cargo verzia
Foto: Toyota

Hilux dostane technológiu Hybrid 48V

Nový Hilux dostal oficiálne označenie Hybrid 48V, ale nedajte sa pomýliť, nejde o klasický hybrid. Overený 2,8-litrový diesel iba dostal 48V mild-hybrdiný systém. Motor poháňa elektrický motor-generátor, ktorý nabíja hybrdiný akumulátor. Nabitý hybrdiný akumulátor dokáže hnaciemu ústrojenstvu pri zrýchlení dodať dodatočných 12 kW výkonu a 65 Nm krútiaceho momentu.

Toyota Hilux s novým mild-hybridom
Foto: Toyota

Pridaná mild-hybrdiná technológia nijako neovplyvnila úžitkové vlastnosti Hiluxu. Zostala mu brodivosť 700 mm, užitočné zaťaženie 1 tony aj ťažná kapacita 3,5 tony. Svetlá výška je 310 mm, predný nájazdový uhol 29 a zadný 26 stupňov.

Toyota Hilux 48V Hybrid
Foto: Toyota
Foto: Toyota
Toyota Hilux 2024
Foto: Toyota

Európska, ale stále Toyota

Spolupráca so Stellantisom naznačuje, že v prípade PROACE, PROACE CITY a PROACE MAX nepôjde o čistokrvné japonské Toyoty, no pre zákazníka to vôbec nie je zlá správa. Stellantis má s výrobou úžitkových vozidiel dlhoročné skúsenosti a Toyota do spolupráce s ním prináša svoje riešenia. Čím sa teda plánuje japonská značka odlíšiť?

Foto: Cargo magazín

Toyota si napríklad chce dať záležať na svojej povestnej japonskej kvalite a spoľahlivosti. To začína už kontrolou vyrobených vozidiel zamestnancami Toyoty priamo vo výrobných závodoch Stellantisu.

Rad úžitkových vozidiel Toyota Professional
Foto: Cargo magazín

Toyota ale hovorí aj o tom, že plne rozumie potrebám profesionálov a tí to pocítia aj na prístupe v servisoch Toyota. Slovenskí zákazníci tak môžu profitovať z rozvinutej servisnej siete automobilky u nás. Japonská značka takisto ponúka zákazníkom až päťročnú záruku. Predĺžená záruka oproti konkurencii takisto nepriamo vplýva na vyššiu zostatkovú hodnotu vozidiel od Toyoty.

Aktuálne
Prečítajte si aj