13.5 C
Bratislava
sobota, 26 októbra, 2024
46 300 1 430 18 600

Dočkali sme sa, tu sú prvé oficiálne fotky VW Transporter

Volkswagen Úžitkové vozidlá ukázala prvé fotografie úplne nového modelu Transporter. Nová generácia ponúka viac priestoru, väčšiu nosnosť aj vyššiu ťažnú kapacitu.

Auto zachovalo charakteristický dizajn, Volkswagen ho ale chcel transformovať do novej éry. Siedma generácia bude uvedená na trh v troch variantách – Kombi, panelová dodávka a valníková nákladná verzia, aj ako Caravelle pre osobnú dopravu. Vozidlá poháňajú najmodernejšie turbodieselové, plug-in hybridné a elektrické pohonné systémy. Pohon všetkých kolies je dostupný ako voliteľná možnosť.

Nový VW Transporter prvé fotky
Foto: VW CV

Volkswagen postavil svoj najsilnejší modelový rad

Ponuka modelov úžitkovej divízie Volkswagenu sa poriadne rozrástla: Transporter a Caravelle, ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, Multivan a novým model California, postavený na Multivane. Nový Transporter bude v predaji ako panelovú dodávku (nákladný priestor pre čisto tovarovú dopravu), panelová dodávka Plus (nákladný priestor s druhým radom sedadiel pre kombinovanú prepravu tovaru a cestujúcich), Kombi (pre osobnú dopravu) a ako dvojkabína (plošina s dlhým rázvorom). Verzie Kombi a panelová dodávka sú voliteľne k dispozícii s vysokou strechou a predĺženým rázvorom.

VW Transpporter online premiéra
Foto: VW CV

Exkluzívnejší Caravelle bol vyvinutý pre komerčnú osobnú dopravu, ako shuttle služby a veľkokapacitné taxíky. Volkswagen Úžitkové vozidlá ponúkne Caravelle ako základnú verziu, so strednou výbavou Life alebo ako najvyššiu verziu Style. Caravelle je tiež k dispozícii s predĺženým rázvorom. Ďalšou verziou je PanAmericana, postavená na modeli Transporter a Caravelle.

Pribudne plug-in hybrid

Volkswagen Úžitkové vozidlá rozšíril aj sortiment pohonných jednotiek. Okrem najnovších turbodieselových motorov (TDI) budú modely Transporter a Caravelle k dispozícii s plug-in hybridným pohonom a čisto elektrickým pohonom. Predpredajná fáza už prebieha s tromi rôznymi výkonovými variantmi TDI: 81 kW (110 PS), 110 kW (150 PS) a 125 kW (170 PS).

VW Transporter nový interiér
Foto: VW CV

Novovyvinutý plug-in hybridný pohon (eHybrid) so systémovým výkonom 171 kW (232 PS) je tiež už možné objednať. Čoskoro budú nasledovať tri elektrické pohonné jednotky s výkonom 100 kW (136 PS), 160 kW (218 PS) a 210 kW (286 PS) a čistou kapacitou batérie 64 kWh. Okrem toho bude k dispozícii elektrická verzia so zníženým výkonom a menšou batériou pre mestskú dodávkovú dopravu.

Nový VW Transporter osobná verzia Caravelle
Foto: VW CV

Modely TDI a eHybrid majú pohon predných kolies. Pohon všetkých kolies 4MOTION je dostupný ako voliteľná možnosť pre verzie TDI od výkonu 110 kW. Elektrické modely majú pohon zadných kolies; neskôr sa plánuje aj verzia s pohonom všetkých kolies. Model TDI s výkonom 125 kW je štandardne vybavený osemstupňovou automatickou prevodovkou; táto je tiež voliteľne dostupná pre model TDI s výkonom 110 kW. Automatická prevodovka je povinná pre plug-in hybridné a elektrické modely.

Transporter Caravelle
Foto: VW CV

Transporter v detailoch

Siedma generácia sa už neštartuje kľúčom, ale všeobecne pomocou štartovacieho tlačidla vedľa 12-palcového digitálneho prístrojového panela a 13-palcového infotainment displeja. Štandardný multifunkčný volant je vybavený prehľadnými tlačidlami. Hlasitosť infotainment systému sa nastavuje pomocou volantu alebo klasickým otočným ovládačom.

Páka ručnej brzdy zmizla a nahradili ju spínačom pre parkovaciu brzdu umiestneným v strede palubnej dosky. Páka voliča je v automatických verziách na stĺpiku riadenia. Umožňuje to lepší prístup do nákladného alebo priestoru pre cestujúcich.

VW Transporter Caravelle siedma generácia
Foto: VW CV

Veľké držiaky na poháre v stredovej konzole, ktorá bola posunutá dopredu (v závislosti od výbavy), ako aj ďalšie držiaky na poháre a praktické odkladacie priestory na vrchu palubnej dosky uľahčujú každodennú prácu. Vysoká a prehľadná palubná doska, vysoká pozícia sedadla a ergonomické usporiadanie všetkých ovládacích prvkov sú typickými znakmi pre vozidlá z radu Bulli.

Nové úžitkové parametre

Nový Transporter je dlhý 5 050 mm (o 146 mm viac v porovnaní s modelom T6.1). Jeho rázvor bol predĺžený o 97 mm na 3 100 mm; rázvor predĺžený o 400 mm bude tiež k dispozícii ako voliteľná možnosť (celková dĺžka 5 450 mm). S vonkajšou šírkou 2,032 mm je nový Transporter o 128 mm širší ako jeho predchodcovia (bez vonkajších zrkadiel).

Maximálna šírka medzi kolesami bola zvýšená o 148 mm na 1 392 mm. To umožňuje jednoduché ukladanie europaliet. Dĺžka nákladného priestoru na podlahe bežného rázvoru Transportera je 2 602 mm – to zodpovedá nárastu o 61 mm; s predĺženým rázvorom sa dĺžka nákladného priestoru zväčšuje na 3 002 mm.

Foto: VW CV

Vďaka zvýšenej dĺžke, šírke a rázvoru sa Volkswagen Úžitkové vozidlá podarilo výrazne zväčšiť nákladnú kapacitu nového Transportera. Najväčší úložný objem verzií s bežným rázvorom je teraz 5,8 m3. Verzie s dlhým rázvorom a vysokou strechou pojmú až 9 m3. Transporter môže byť vybavený až šiestimi sedadlami v priestore pre cestujúcich a rôznymi priečkami.

Napriek svojej veľkosti sa nový Transporter s výškou menej ako 2 metre (bežná strecha) zmestí do všetkých bežných viacúrovňových parkovacích garáží. S polomerom otáčania iba 11,8 metra (bežný rázvor) tiež ľahko zvláda úzke zákruty. Max. nosnosť je 1,33 ton a zvýšila sa max. ťažná kapacita, z 2,5 na 2,8 t.

Funkčná mobilná kanncelária

Vaše elektrické vybavenie je napájané pomocou rôznych rozhraní, vrátane USB-A, USB-C a 12 V zásuviek. Zásuvky pre 230 V zariadenia sú k dispozícii ako voliteľné vybavenie. V dieselových verziách je 230 V zásuvka vždy umiestnená na ráme vodičovho sedadla.

Transporter s elektrickým pohonom bude voliteľne tiež mať dve ďalšie zásuvky v oblasti okolo D-stĺpikov. Celkový výkon systému 230 V je až 2 300 wattov. To znamená, že existuje vhodný zdroj energie pre akékoľvek elektrické zariadenie – od laptopov po kruhové píly.

Aktuálne
Prečítajte si aj