1.7 C
Bratislava
štvrtok, 21 novembra, 2024
46 300 1 430 18 600

Nový Renault Master má slovenské ceny

Nový Renault Master otvoril knihu objednávok, prvé kusy majú zákazníkom doraziť na jeseň. Okrem dvoch rôznych pohonov má aj dva stupne výbavy.

Master prišiel na trh v roku 1980 a odvtedy sa ho predalo viac ako tri milióny kusov. Zaujímavosťou je, že všetky boli vyrobené vo Francúzsku v závode Batilly pri meste Metz. Od svojho uvedenia na trh je nový Renault Master k dispozícii pre všetky typy aplikácií, mestské aj prímestské. 

Kompletný výber karosárskych verzií

Zákazníci majú k dispozícii viac ako 40 karosárskych verzií s nespočetným množstvom možných prestavieb. Elektrická verzia dostala nosnosť až do 1,6 tony a neskôr bude k dispozícii aj ako 4-tonová verzia.

Objem ložného priestoru je od 11 do 22 m3, pohon môže byť prenášaný na predné alebo zadné kolesá (k dispozícii neskôr) a Renault vyzdvihuje aj najlepšiu prístupovú šírku a dĺžku ložného priestoru vo svojej triede. Nový Renault Master je k dispozícii v dvoch úrovniach výbavy (Advance a Extra), pričom pri oboch je bohatá už štandardná výbava.  

Motorizácie v ponuke 

Renault nazýva novú generáciu svojho vlajkového úžitkového modelu aj „Aerovan“, pretože odpor vzduchu (Scx) sa oproti predchodcovi znížil o 20 %. Ako správna francúzska automobilka Renault hrdo dodáva, že ide o jediné vozidlo vo svojej triede, ktoré sa vyrába vo Francúzsku. Všetky verzie sa vyrábajú na tej istej montážnej linke v Batilly, pre väčšiu flexibilitu. Výroba motorov a prevodoviek a montáž batérií sa takisto nachádza vo Francúzsku, rovnako ako 84 % dodávateľov.

Zdroj: Renault

Vznetový motor Blue dCi, ktorý sme si už stihli vyskúšať, je k dispozícii v štyroch variantoch, všetky s manuálnou prevodovkou, s výkonmi 105, 130, 150 a 170 k. Všetky motory majú priniesť výrazné zlepšenie spotreby, Renault udáva v priemere -1,5 l/100 km a nižšie majú byť aj emisie CO2 (-39 g/km), ktoré zostanú pod hranicou 200 g/km. Koncom roka bude k dispozícii 9-stupňová automatická prevodovka. Ceny začínajú na 27 390 eur za verziu Advance L2H2 (3,3 t), ktorá je k dispozícii s motorom Blue dCi 105. 

Nový Renault Master E-Tech elektrický

V elektrickej verzii E-Tech je Master v ponuke s dvomi variantmi batérií, 40 kWh (mestský dojazd, dostupný bude neskôr) a 87 kWh (predĺžený dojazd), s ktorou na jedno nabitie prejdete podľa cyklu WLTP 460 km. K dispozícii je verzia s väčšou batériou od 49 000 eur.

Zdroj: Renault

Nový Renault Master Electric dostal nosnosť 1 625 kg, vďaka výnimke v legislatíve stále s vodičským preukazom B. K dispozícii bude neskôr pre verziu L2H2 4T. Ťažná kapacita je 2,5 tony. Spotreba energie zostáva vďaka systému tepelného manažmentu mierna, s hodnotou WLTP 21 kWh/100 km pre verziu vybavenú batériou s kapacitou 87 kWh. Rýchlonabíjanie zvládne výkon do 130 kW, čo by malo stačiť na dobitie dojazdu 229 km za 30 minút. V domácich podmienkach sa batéria nabije z 10 % na 100 % za štyri hodiny pomocou 22 kW AC wallboxu.

Všetky pohonné jednotky s manuálnou prevodovkou je už možné objednať, pričom prvé dodávky sú naplánované na september resp. október. Verzie s automatickou prevodovkou by mali prísť na prelome rokov 2024 a 2025.

ZdrojRenault
Aktuálne
Prečítajte si aj