Nový Opel Vivaro má po prvýkrát rovnako ako modely áut Opel charakteristickú prednú masku značky Opel Vizor. Tá plynulo prechádza do voliteľných LED svetlometov a takisto v tejto dodávke nájdete 18 moderných asistenčných systémov.
Medzi ne patrí napríklad Dynamic Surround Vision, nové sú tiež infotainment systémy založené na Snapdragon® Cockpit a Auto Connectivity Platforms od Qualcomm Technologies. Využívajú dve 10-palcové obrazovky a bezdrôtové pripojenie smartfónov. A mimochodom, nový Vizor už dostal aj ďalší z rodiny úžitkáčov Opel, konkrétne Opel Combo.
Slovenské ceny pre Opel Vivaro 2024
Nové Vivaro Electric ponúka dojazd 350 kilometrov (podľa WLTP). Má funkciu „e-Power Take-off Unit“, ktorá umožňuje napájanie iných elektrických zariadení z trakčnej batérie. Jeho cena začína na 36 290 eur bez DPH. Panelovú dodávku so zaujímavou výbavou a turbodieselovým motorom s výkonom 88 kW (120 k) kúpite od 25 890 eur bez DPH.
Ďalšie pohonné jednotky sú 106 kW (144 k) a 130 kW (177 k) turbodiesele. Vylepšenia dostal aj vodíkový Opel Vivaro HYDROGEN, ten ale vzhľadom na nulovú podporu ekologických úžitkových vozidiel zo strany štátu zrejme na Slovensku tak skoro neuvidíme. Hlavnou výhodou vodíkovej dodávky je, že má dlhší dojazd (asi 400 km) a vodík dotankujete za pár minút.
Nová batéria pre Vivaro Electric
Nový Opel Vivaro Electric je k dispozícii s 50 kWh alebo 75 kWh batériou. Menšia batéria prejde na jedno nabitie 224 kilometrov (podľa WLTP), väčšia až 350 kilometrov (WLTP). To je o zhruba 20 km viac ako doteraz. Vivaro Electric má rekuperačný brzdový systém, ktorý možno nastaviť v troch úrovniach rekuperácie pomocou páčok za volantom.
Elektrické vozidlo je možné nabíjať pomocou 11 kW palubnej nabíjačky. Na rýchlonabíjacej stanici s výkonom 100 kW trvá nabitie z 5 na 80 % kapacity približne 38 minút pre batériu 50 kWh a 45 minút pre batériu 75 kWh.
100 kW elektromotor aj napájanie náradia
Nové Vivaro Electric poháňa 100 kW (136 k) elektromotor. Maximálny krútiaci moment 260 Nm je dostupný od prvého stlačenia plynového pedálu, takže o živú jazdu sa báť nemusíte. Max. rýchlosť dosahuje 130 km/h. Vodič si môže pvybrať medzi tromi jazdnými režimami: Normal, Eco a Power.
Úplne novou možnosťou je využitie trakčnej batérie ako zdroja energie pre ďalšie elektrické zariadenia. Toto je možné vďaka „e Power Take-off Unit“ (s 400 V). Takto nie sú potrebné ďalšie batérie ani generátory. Aj nový Opel Vivaro 2024 meria okolo 1,90 metra a je vhodný pre podzemné parkoviská.
Ponuka karosérií je široká. K dispozícii je Vivaro v dvoch dĺžkach (4,98 m a 5,33 m), ako panelová dodávka, kabína pre posádku a podvozok pre rôzne nadstavby. V závislosti od verzie ponúka do 6,6 m3 objemu pre náklad, 4 metre nakladacej dĺžky a 1,4 tony užitočnej nosnosti pre dieselovú a do 1,26 tony pre elektrickú verziu.
Digitálny kokpit ako v aute
Nový kokpit dostal vynovený infotainment a navigačné systémy s digitálnym 10-palcovým farebným displejom vodiča a 10-palcovým farebným dotykovým displejom nad stredovou konzolou používajú. Po prvýkrát v ľahkých úžitkových vozidlách Opel nájdete integrované Snapdragon Cockpit a Auto Connectivity Platforms od Qualcomm Technologies.
Tie okrem iného umožňujú moderné grafické, multimediálne a konektívne schopnosti, ako sú Wi-Fi, Bluetooth a 4G. Kompatibilné smartfóny je možné indukčne nabíjať a bezdrôtovo pripojiť k infotainment systémom Multimedia cez Apple CarPlay a Android Auto.
Takmer dve desiatky ADAS
Osemnásť pokročilých asistenčných systémov pre vodiča uľahčuje a zvyšuje bezpečnosť pracovných ciest a manévrovania. Nový Dynamic Surround Vision je prínosný najmä v panelovej dodávke. Systém pozostáva z dvoch kamier, jednej umiestnenej nad zadnými dverami a druhej pod vonkajším zrkadlom na strane spolujazdca.
Obrazy – zadnej časti počas jazdy a (po aktivácii páčky ukazovateľa) bočného slepého uhla – sa zobrazujú na novom digitálnom displeji. V porovnaní s konvenčnými zrkadlami poskytuje systém zvýšenú viditeľnosť, čo umožňuje vodičovi bezpečnejšie manévrovať.
Systémy ako varovanie pred čelným nárazom s núdzovým brzdením, inteligentný tempomat, asistent udržiavania v jazdnom pruhu, výstraha pred únavou, stabilizácia prívesu a ochrana bokov dopĺňajú škálu elektronických pomocníkov. Adaptívny tempomat s funkciou stop and go je tiež k dispozícii ako nová možnosť pre Vivaro. Okrem toho boli úložné priestory okolo prístrojovej dosky a stredovej konzoly zväčšené, čo uľahčuje uskladnenie každodenných predmetov.