Spoločnosť Shell predstavila nové portfólio čerstvých, prevažne rastlinných produktov pod svojou vlastnou značkou Shell Café. Dopĺňa tým klasický sortiment. Nové varianty rýchleho občerstvenia sú podľa nej ľahké, chutné a nutrične vyvážené.
Shell do nich totiž zakomponoval zdraviu prospešné potravín, ako sú strukoviny, obilniny, zelenina, ovocie či jogurt. Možnosti zdravšieho stravovania na cestách sú určené nielen pre vegetariánov, ale aj pre všetkých, ktorí chcú vyskúšať niečo ľahké a pritom chutné. Medzi novinkami nechýba ani bezmäsitá alternatíva k ikonickému hot-dogu.
Malý krok k veľkej zmene
Slováci milujú mäso. Podľa Štatistického úradu SR skonzumuje priemerný Slovák za rok 71 kg mäsa. Nadmerná konzumácia mäsa ale podľa aktuálnych poznatkov medicíny môže mať negatívny vplyv na ľudksé zdravie. Rastie ale postupne aj povedomie ľudí, ktorí si uvedomujú, že je potrebnéniečo zmeniť.
Reflektuje to narastajúci trend rôznych prístupov k stravovaniu. Pribúda zástancov rastlinnej stravy, ktorí si mäso doprajú výnimočne, ničím výnimočným nie sú vegetariáni, ktorí mäso nejedia vôbec, ani vegáni, ktorí zo svojho jedálnička vylúčili všetku živočíšnu stravu.
Podľa nedávno zverejneného reportu „Zmena je na našom tanieri“, väčší efekt pre planétu bude mať, ak veľká časť ľudí urobí malú zmenu, namiesto toho, aby len pár jednotlivcov bolo na čisto rastlinnej strave. A tak sa Shell rozhodol motivovať vodičov, aby urobili drobný krok smerom k lepšiemu stravovaniu.
Jesť na cestách bez kompromisov
Tí, ktorí už mäso čiastočne alebo celkovo vo svojom jedálničku obmedzili určite potvrdia, že stravovať sa mimo domov môže byť niekedy výzva. Preto Shell Café zaradilo do svojho portfólia 7 vegetariánskych a vegánskych noviniek. V ponuke občerstvenia milovníci zdravej stravy nájdu potraviny ako falafel, hummus, červenú repu, quinou, špenát, pečené batáty, ovsené vločky či kokosový jogurt. Na fanúšikov mäsa sa ale tiež nezabudlo, v ponuke je bezmäsitý hot-dog, nugetky či panini podľa talianskej receptúry, ktoré ako tvrdí Shell chutia takmer na nerozoznanie od bežne dostupných variantov.
Zdravšia strava za rovnakú sumu
Stravovanie nie je iba otázkou chuťových či výživových preferencií. Za výberom často stojí cenová dostupnosť. Čoraz viac značiek sa preto snaží dosiahnuť to, aby mäsové a vegetariánske potraviny boli cenovo vyrovnané. „Chceme vodičov povzbudiť k tomu, aby na svojich cestách aspoň niekedy siahli aj po bezmäsitom občerstvení. Veríme, že budú prekvapení nielen jeho vynikajúcou chuťou, ale aj tým, ako skvelo sa budú cítiť za volantom po zdravšom jedle. Navyše nové produkty stoja rovnako alebo dokonca menej ako ich bežná alternatíva. Najpredávanejším produktom Shell Café je už niekoľko rokov po sebe hot-dog. Tešíme sa, že jednou z noviniek je práve jeho rastlinná alternatíva,“ hovorí Jan Čapský, riaditeľ prevádzky čerpacích staníc Shell na Slovensku a v Česku.