Napriek poklesu inflácie v poslednej dobe Slováci pokračujú v úsporných opatreniach a naďalej preferujú nákupy v obchodoch, ktoré ponúkajú zľavy cez vernostné programy. Približne 96 % Slovákov je zapojených do minimálne jedného takéhoto programu, viac ako polovica z nás vlastní až päť takýchto kariet.
Najviac zľavy využívajú ľudia vo vekovej kategórii 30 až 39 rokov, ktorí dosiahli stredoškolské alebo vysokoškolské vzdelanie. Tieto údaje poskytla prieskumná agentúra Median na základe štúdie pre firmu Shell.
Slováci chcú ušetriť
Očakávania Slovákov od vernostných programov sa primárne točia okolo zľav. Takmer 77 % respondentov preferuje priame zľavy na produkty, zatiaľ čo 70 % oceňuje možnosť vymeniť body za zľavu na celkový nákup. Zaujímavosťou je, že nefinančné bonusy, ako napríklad predĺžená záruka, najviac lákajú mladších ľudí vo veku 18 až 29 rokov.
Porovnanie so susednou Českou republikou ukazuje, že Česi sa snažia prostredníctvom vernostných programov šetriť ešte viac ako Slováci. Na Slovensku je zaregistrovaných menej ľudí do desiatich programov, avšak Slováci sú technologicky progresívnejší, keďže viac z nich uprednostňuje vernostné programy v mobilných aplikáciách oproti plastovým kartám. Zaujímavosťou je, že aplikácie konkrétnych značiek sú obľúbenejšie než tie, ktoré spájajú viacero vernostných programov.
Vernostné karty využívajú ženy aj muži
Vernostné programy v rôznych obchodných segmentoch majú medzi Slovákmi a Čechmi podobný pomer mužov a žien. V programoch supermarketov a drogérií prevládajú ženy, zatiaľ čo programy čerpacích staníc sú populárnejšie medzi mužmi. Shell ClubSmart, kde muži tvoria 73 % členov, potvrdzuje tento trend.
V rámci Shell ClubSmart sa až tretina Slovákov rozhodla pre registráciu, využívajúc body najčastejšie na zľavy pri nákupe alebo na výmenu za tovar ponúkaný na čerpacích staniciach. Aplikácia Shell okrem zbierania bodov umožňuje aj vyhľadávanie čerpacích staníc a bezkontaktné platby za palivo priamo z vozidla.