5.3 C
Bratislava
štvrtok, 21 novembra, 2024
46 300 1 430 18 600

Opel Astra v ponuke aj so 48V hybridom

Batériovo-elektrické, ako plug-in hybrid alebo s efektívnym spaľovacím motorom – zákazníci súčasnej generácie Opel Astra už mali na výber širokú paletu pohonov. Teraz ponuka sa ponuka ešte rozšírila: Opel Astra a Opel Astra Sports Tourer môžete mať aj ako hybrid so 48-voltovou technológiou.

Bestseller kompaktnej triedy Opelu tak ponúka portfólio pohonov ako žiadny iný model značky doteraz, či už ako päťdverové alebo ako kombi Sports Tourer. S komplexnou výbavou sa ceny novinky Astra Hybrid začínajú na 36 430 € (odporúčaná maloobchodná cena v Nemecku vrátane DPH).

Opel Astra s hybridom

Hybridná technológia ponúka viacero výhod, najmä pre „nováčikov v elektromobilite“, ale aj pre jazdy s veľa zastaveniami a rozjazdami. V porovnaní s jeho konvenčnou verziou, spotreba paliva a emisie CO2 v novej Astre Hybrid klesli približne o 14 %. Pri nízkych rýchlostiach v meste môžu zákazníci dokonca jazdiť čisto elektricky. Zásuvka alebo nabíjacia stanica pre napájanie nie sú potrebné, pretože batéria Astra Hybrid sa dobíja počas spomaľovania a neobmedzil sa ani priestor v interiéri.

Pohon novej Astry a Astry Sports Tourer Hybrid zahŕňa lítium-iónovú batériu, ktorá sa automaticky nabíja za určitých jazdných podmienok, ako aj nový 100 kW (136 k) turbodúchadlový 1,2-litrový benzínový motor. Trojvalcový motor bol špeciálne vyvinutý pre hybridné použitie a dodáva sa v kombinácii s novou elektrifikovanou 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou a 21 kW/28 k elektrickým motorom.

Nižšia spotreba, menej emisií

Vďaka kombinácii benzínového motora a elektrického motora sú spotreba a emisie CO2 v päťdverovej Astre Hybrid (spotreba paliva 5 l/100 km) nižšie o približne 14 % v porovnaní s rovnakým neelektrifikovaným modelom Astra 1.2 Turbo s osemstupňovou automatickou prevodovkou (ten má spotrebu paliva podľa WLTP 5,8 l/100 km).

Technológia je obzvlášť účinná v mestskej premávke. Elektrický pohon podporuje benzínový motor pri zrýchľovaní a rozjazde z miesta. Elektrický motor prispieva krútiacim momentom, najmä pri nízkych otáčkach motora, čo prospeje jazdnej dynamike a úspore CO2. Pri nízkych rýchlostiach tiež elektrický motor umožňuje úplne elektrickú jazdu až do vzdialenosti jedného kilometra alebo až 50 % času jazdy v meste. Keď Astra Hybrid spomaľuje pri vyšších rýchlostiach, benzínový motor sa vypne, zatiaľ čo elektrický motor pôsobí ako generátor na dobíjanie 48-voltovej batérie hybridného systému. Optimalizovaný systém je navrhnutý tak, aby vždy poskytoval najlepší výkon pri najnižšej spotrebe energie.

V závislosti od svojich jazdných preferencií môžu vodiči modelov Opel Astra a Astra Sports Tourer Hybrid vyberať medzi tromi režimami Eco, Normal a Sport. Z nuly na 100 km/h zrýchli nová Astra Hybrid za 9 sekúnd a môže dosiahnuť maximálnu rýchlosť 210 km/h.

Kompaktný dizajn systému predstavuje ďalšiu výhodu. Elektrický motor je integrovaný do puzdra prevodovky, 48-voltová batéria sa nachádza pod ľavým predným sedadlom, čo znamená, že vodiči Hybridu môžu využívať plný objem batožinového priestoru. Astra Sports Tourer Hybrid pojme až 1 634 litrov.

Informácie cez digitálny štít

Opel Astra a Astra Sports Tourer zobrazujú informácie prostredníctvom plne digitálneho, 10-palcového displeja pre vodiča. Okrem obvyklých informácií zobrazuje aj ďalšie zaujímavé detaily o elektrifikovanej prevádzke. Čísla svietia modrou farbou pri jazde čisto na elektrický pohon a bielou farbou pri prevádzke na spaľovací motor.

Okrem toho displej ukazuje tok energie medzi batériou, benzínovým motorom a kolesami, ako aj stav nabitia batérie v rôznych farbách. A najdôležitejšie údaje o prejdenej vzdialenosti, čase cesty, priemernej spotrebe, zostávajúcom dojazde a percentuálnej časti trasy prejdenej čisto elektricky sa zhrnú, keď sa vozidlo vypne.

Okrem toho je už v každom Astra a Astra Sports Tourer Hybrid štandardne na palube multimediálny systém bezdrôtovo kompatibilný s Apple CarPlay a Android Auto cez 10-palcový farebný dotykový displej. Ak si to zákazník želá, širokú škálu informácií je možné pohodlne zobraziť aj v prípadne dostupnom head-up displeji Intelli-HUD a smartfóny možno nabíjať bezdrôtovo.

Okrem štandardných, najmodernejších asistenčných systémov technológie, ako sú svetlomety s technológiou Intelli-Lux LED® Pixel Light s celkom 168 LED prvkami, alebo 360-stupňová kamera Intelli-Vision (štandardne od úrovne výbavy GS), sú tu aj ďalšie prvky, ako bezklúčové systémy „Keyless Start“ a „Keyless Open & Start“. V interiéri si vodič a spolujazdec môžu užiť ergonomické aktívne sedadlá certifikované AGR.

ZdrojOpel
Aktuálne
Prečítajte si aj